PROGRAMI
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Ders AdıKoduVerildiği YılVerildiği YarıyılSüresi (T+U)Yerel KredisiAKTS Kredisi
Serbest ÇizimINAR 2713 + 033,00
 
Ders Bilgileri
Dersin Öğretim Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin Türü
Dersin Veriliş BiçimiYüz Yüze
 
Dersin Öğrenme Kazanımları:

Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
1. Sanatsal bakış açısı kazandırmak.
2. El becerisi ve çizim bilgisi kazanımı
3. Görsel tasarım elemanlarını kullanma becerisini geliştirir.
 
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken DerslerYok
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen DerslerYok
 
Dersin Tanımı:

Bu dersin amacı, öğrencileri mimari çevreyi çizmeye hazırlayan serbest çizim beceri ve tekniğini vurgulamaktır. Bu bağlamda dersin amacı, öğrencilerin görsel iletişimin serbest çizim yöntemleri ile biçim, değer ve dokuyu görme ve ifade etme; orijinal kavramları ifade etme becerilerini geliştirmek. Bu nedenle, ders, kullanılan ortamın kapasitesinin anlaşılmasına yardımcı olmak için temel serbest çizim teknikleri, işleme teknikleri, perspektif, karakalem ve mürekkeple kompozisyon (iç ve dış mekan) yöntemlerine ve malzemelerine bir giriş niteliğindedir. Çizim ödevleri görsel sunumlarla zenginleştirilecektir. Öğrencilerin ve eğitmenin resmi olmayan “sınıf içi” eleştirileri ve sözlü sunumları sınıf formatının bir parçası olacaktır. Çalışmaların stüdyoda ve ders dışında yapılması beklenmektedir.
 
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:

Bulunmamaktadır.
 
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı):
 
HaftaKonu
1Serbest Çizime Giriş. Öğrencinin kimliklerini anlatan bir kompozisyon
2Çizgi Egzersizi / Kontur Çizgisi, Kaligrafik Çizgi. İşleme, Tarama, Çapraz tarama.
3Geometri Algısı / Görsel Öğelerin Tanımı. Nesnelerin bir kompozisyonunu çizmek.
4Geometri Algısı / Görsel Öğelerin Tanımı. Nesnelerin bir kompozisyonunu çizmek.
5Doku / Desen. Doğal ve Yapay Malzemelerin Taklit Edilmesi.
6Negatif - Pozitif Boşluk. Şekil Çizimi / Basit Nesneler.
7Oran ve Ölçek. Tors çalışması
8Arasınav
9Oran ve Ölçek. Tors çalışması
10Doğal Çevrenin Gözlemlenmesi ve Eskizlenmesi. Peyzaj Öğelerinin Eskizleri.
11Doğal Çevrenin Gözlemlenmesi ve Eskizlenmesi. Peyzaj Öğelerinin Eskizleri.
12Mimari Ortamdan Eskiz (İç Mekan). Mimari elemanların bir kompozisyonunu çizmek.
13Mimari Ortamdan Eskiz (İç Mekan). Mimari elemanların bir kompozisyonunu çizmek.
14Mimari Ortamdan Eskiz (İç Mekan). Mimari elemanların bir kompozisyonunu çizmek.
 
Kaynaklar:
Art Fundamentals Theory and Practice , Otto G. Ocvirk, Robert O. Bone, Robert E. Stinson, Phiillip R. Wigg. Wm. C. Brown Publishers. Dubuque, Iowa. 1982.
 
Diğer Kaynaklar:
Basic Perspective Drawing: A Visual Approach. John Montague. Fourth Edition. Wiley, John Wiley & Sons, Inc.
 
Öğretim Yöntem ve Teknikleri:
Düzenlenmiş üç boyutlu kompozisyonların kağıda doğru şekilde aktarımı.
 
Değerlendirme Sistemi:
YöntemAdetKatkı (%)
Ara Sınav1%30
Derse Devamsızlık1%10
Haftalık Çalışmalar1%20
Final Sınavı1%40
 
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu?
Gerektirmiyor
 
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
#Program YeterlilikleriKatkı
1Tasarım sürecinde, yaratıcı, eleştirel ve analitik düşünme becerilerini kullanarak, çevresel, toplumsal ve bireysel iyi oluşu gözeten yenilikçi ve çok boyutlu çözümler geliştirebilme.3
2Bilimsel ve güncel araştırma yöntemlerini, mesleki mevzuatları ve teknolojik araçları etkin şekilde kullanarak, iç mekanların duyusal, duygusal, ergonomik ve fiziksel konfor ihtiyaçlarına yönelik çözüm üretebilme ve bu çözümleri uygulayabilme.1
3İç mimarlık mesleğine özgü sorunlarda, evrensel, çevresel, sosyal, ekonomik, sanatsal ve kültürel duyarlılığı yüksek, insanı ve çevresel konforu gözeten, mesleki etik değerleri ve yasal düzenlemeleri temel kabul eden kararlar verebilme ve sorumluluk alabilme0
4Edindiği kuramsal ve kılgısal bilgi ve beceriler ile oluşturduğu özgün tasarımcı kimliğini koruyarak, bireysel ve/veya takım elemanı olarak çalışabilme, çağdaş, yaratıcı, bilimsel, kaliteli ve estetik çözümler önerebilme, bu önerileri uygulayabilme.0
5Mesleki bir sorun ile karşılaştığında bireysel olarak, sorunu tanımlama, ilgili konuyu kapsayan verileri toplama ve yorumlama, toplanan veriyi çözümleme (analiz etme), bu verileri kuramsal ve kılgısal bilgiler ile bileştirme (sentezleme) yoluyla yeni fikirler üretebilme ve bu fikirleri temel tasarım öğe ve ilkeleri ile 2 ve 3 boyutlu olarak temsil edebilme.2
6Ulusal ve uluslararası çok disiplinli ve çok kültürlü takımlarda, ana dilinde ve ingilizce olarak, takımı yönetebilme, iş birliği yapabilme, güncel bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanarak mesleki paydaşlar ile hem sözlü hem de yazılı etkin iletişim kurabilme, sorumluluk alabilme ve sorumluluk verebilme.0
7Mesleki özfarkındalık, özgüven, özsaygı ve özyeterlilik geliştirebilme, yaşam boyu öğrenme bilinciyle, öz iyioluş ihtiyaçlarını gözetebilme ve sürekli gelişim sağlayabilme1
8Mesleki tarih, kültür, teknoloji ve malzeme bilgisini harmanlayarak, mobilya ölçeğinden bina ölçeğine, sürdürülebilir ve yenilikçi tasarım çözümleri oluşturma, projelendirme aşamasından staj ve uygulama aşamalarına, bu çözümleri iç ve dış paydaşlarla işbirliği içinde geliştirebilme.0