PROGRAMI
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Ders AdıKoduVerildiği YılVerildiği YarıyılSüresi (T+U)Yerel KredisiAKTS Kredisi
Bilgisayar Uygulamaları: 3DS Max İleri Modelleme ve Vray Görselleştirme TeknikleriINAR 4623 + 033,00
 
Ders Bilgileri
Dersin Öğretim Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüSeçmeli
Dersin Veriliş BiçimiYüz Yüze
 
Dersin Öğrenme Kazanımları:

Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
1. Bilgisayar ortamında yapı ve yapı iç mekanlarının modelini üretme yeteceği kazanırlar
2. Ürettikleri dijital modelleri kullanarak foto gerçekçi yapı ve iç mekan görselleri üretebilirler.
 
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken DerslerYok
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen DerslerYok
 
Dersin Tanımı:

Bu ders, öğrencilerin alanında standart belirleyici bilgisayar programlarından biri olan 3DS Max kullanarak mimari/iç mimari görselleştirme teknikleri hakkında ileri düzeyde bilgi sahibi olmalarını sağlamak için tasarlanmıştır. Buna göre, bu ders 3DS Max hakkında temel bilgiye sahip olan öğrenciler için uygundur. Ders, sırasıyla ileri modelleme ve render teknikleri olmak üzere iki bölümden oluşmaktadır. Dersin ilk bölümü öğrencilerin bilgisayarlı düşünme yeteneğini geliştirmeyi amaçlamaktadır. Bu bağlamda, program parametrik modelleme için bir tasarım jeneratörü olarak kullanılmaktadır. İkinci bölümde ise öğrencilerden Corona görselleştirme motorunu kullanarak iç ve dış yaşam alanlarının foto-gerçekçi görüntülerini oluşturmaları beklenmektedir. Bu amaçla, görselleştirme motoru tarafından sağlanan malzemeler, malzeme atama teknikleri ve uygun ışık ve kamera parametreleri ile sahne ayarları gibi yardımcı özellikler ele alınmaktadır.
 
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:

 
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı):
 
HaftaKonu
1Giriş: Arayüzle tanışma.
2Temel modelleme teknikleri: Editable Poly, Editable Spline ve NURBS modelleme araçları
32B ve 3B tutunma ve yakalama referansları, kopyalama ve örnek çıkarma.
4Düzenleme araçları (Modifiers) kullanarak modelleme-1 (Bend, twist, taper, ffd ,slice, turbo-smooth)
5Düzenleme araçları (Modifiers) kullanarak modelleme-2 (noise; ripple; wave; cap holes; stretch)
6"Editable Poly" tekniğiyle modelleme-1 (Vertex, Edge, Border, Polygon, Attach)
7"Editable Poly" tekniğiyle modelleme-2 (Slice & Section, Inset, Bevel, Outset, Bridge)
8"Editable Spline" tekniğiyle modelleme-1 (Slice & Section, Inset, Bevel, Outset, Bridge)
9"Editable Spline" tekniğiyle modelleme-2 (Loft, Sweep, Bevel-Profile)
10Parametric modelleme: Kodlar ve eklentiler.
11NURBS Modelleme: NURBS nokta ve yüzeylerin "Editable Poly" nesnelerine dönüşümü.
12CORONA arayüzü: Malzeme hazırlama ve atama.
13CORONA görselleştirme ve kamera ayarları
14CORONA ışık ayarları ve test görseli üretilmesi.
 
Kaynaklar:
• Tickoo, Sham. Autodesk 3ds Max 2020: A Comprehensive Guide, 20th Edition, USA: Purdue University, 2019. • Kuhlo, Markus. Architectural Rendering with 3ds Max and V-Ray: Photorealistic Visualization İst Edition, MA0183 USA: 2016. • Kelly L, Murdock. Kelly L. Murdock's Autodesk 3ds Max 2021 Complete Reference Guide
 
Diğer Kaynaklar:
• https:// www. ambientcg.com • https://www.autodesk.com.tr/products/3ds-max/overview • https://www.chaosgroup.com/vray/3ds-max • https://corona-renderer.com/ • https://corona-academy.com/ • https://3dsky.org/
 
Öğretim Yöntem ve Teknikleri:
3DS Max programının modelleme ve foto-gerçekçi görüntü elde etme ile ilgili akış şeması teorik dersler aracılığıyla aktarılmaktadır. Ayrıca programın modelleme araçlarının kullanımını destekleyen sınıf içi uygulama örnekleri ile öğrencilerin edindikleri teorik bilgilerin bilgisayar ortamında kullanılan pratik tasarım ve modelleme becerilerine dönüşmesi amaçlanmaktadır.
 
Değerlendirme Sistemi:
YöntemAdetKatkı (%)
Ödev3%30
Ara Sınav1%20
Proje1%50
 
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu?
Gerektirmiyor
 
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
#Program YeterlilikleriKatkı
1Tasarım sürecinde, yaratıcı, eleştirel ve analitik düşünme becerilerini kullanarak, çevresel, toplumsal ve bireysel iyi oluşu gözeten yenilikçi ve çok boyutlu çözümler geliştirebilme.2
2Bilimsel ve güncel araştırma yöntemlerini, mesleki mevzuatları ve teknolojik araçları etkin şekilde kullanarak, iç mekanların duyusal, duygusal, ergonomik ve fiziksel konfor ihtiyaçlarına yönelik çözüm üretebilme ve bu çözümleri uygulayabilme.2
3İç mimarlık mesleğine özgü sorunlarda, evrensel, çevresel, sosyal, ekonomik, sanatsal ve kültürel duyarlılığı yüksek, insanı ve çevresel konforu gözeten, mesleki etik değerleri ve yasal düzenlemeleri temel kabul eden kararlar verebilme ve sorumluluk alabilme3
4Edindiği kuramsal ve kılgısal bilgi ve beceriler ile oluşturduğu özgün tasarımcı kimliğini koruyarak, bireysel ve/veya takım elemanı olarak çalışabilme, çağdaş, yaratıcı, bilimsel, kaliteli ve estetik çözümler önerebilme, bu önerileri uygulayabilme.3
5Mesleki bir sorun ile karşılaştığında bireysel olarak, sorunu tanımlama, ilgili konuyu kapsayan verileri toplama ve yorumlama, toplanan veriyi çözümleme (analiz etme), bu verileri kuramsal ve kılgısal bilgiler ile bileştirme (sentezleme) yoluyla yeni fikirler üretebilme ve bu fikirleri temel tasarım öğe ve ilkeleri ile 2 ve 3 boyutlu olarak temsil edebilme.3
6Ulusal ve uluslararası çok disiplinli ve çok kültürlü takımlarda, ana dilinde ve ingilizce olarak, takımı yönetebilme, iş birliği yapabilme, güncel bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanarak mesleki paydaşlar ile hem sözlü hem de yazılı etkin iletişim kurabilme, sorumluluk alabilme ve sorumluluk verebilme.2
7Mesleki özfarkındalık, özgüven, özsaygı ve özyeterlilik geliştirebilme, yaşam boyu öğrenme bilinciyle, öz iyioluş ihtiyaçlarını gözetebilme ve sürekli gelişim sağlayabilme3
8Mesleki tarih, kültür, teknoloji ve malzeme bilgisini harmanlayarak, mobilya ölçeğinden bina ölçeğine, sürdürülebilir ve yenilikçi tasarım çözümleri oluşturma, projelendirme aşamasından staj ve uygulama aşamalarına, bu çözümleri iç ve dış paydaşlarla işbirliği içinde geliştirebilme.4