Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Kentsel Planlamada Dijital Tasarım ve Görselleştirme I | CRP 375 | | | 2 + 2 | 3 | 3,00 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Serbest el çizimlerini ve kavramsal tasarımları dijital ortama aktarabilecektir. |
2. Bilgisayar destekli çizim (CAD) yazılımları kullanarak iki boyutlu alan planları hazırlayabilecektir. |
3. Topografya ve yapılı çevreyi içeren kentsel ortamların üç boyutlu modellerini geliştirebilecektir. |
4. Dijital araçları kullanarak kentsel tasarım alternatiflerini analiz edebilecek ve görselleştirebilecektir. |
5. Kentsel tasarım önerilerini bireysel ve grup çalışmalarıyla üretebilecek ve sunabilecektir. |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | None |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | None |
|
Dersin Tanımı:
Course focuses on digital models of urban environment with its natural and built elements. Three dimensional representations of topography, creating design alternatives on the site is expected. Course also covers texture and material implementation over models, lighting and shading characteristics of physical space, photo realistic render output details and visualisation method as video editing. For each of these steps a different software profession is required as Trimble Sketchup, Lumion. |
|
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:
Gerekmemektedir.
|
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Üç boyutlu modellemeye giriş: yazılım türleri, karşılaştırmalı avantaj ve sınırlılıklar, dijital ortamda çalışma ilkeleri, süreç tasarımı ve proje yönetiminde temel yaklaşımlar |
2 | Modelleme I: Seçilen topoğrafyanın raster verisinin aktarılması ve vektör tabanlı altlıkların üretilmesi (Autocad). |
3 | Modelleme II: Raster-veri temelli topoğrafya modelinden üç boyutlu yüzey modelinin elde edilmesi (Autocad–Sketchup entegrasyonu). |
4 | Modelleme III: Temel üç boyutlu geometrilerin oluşturulması ve detaylandırma yöntemleri. |
5 | Modelleme IV: Mimari ölçekli üç boyutlu modelleme ve detay çözümlemeleri (Sketchup). |
6 | Arazi gezisi ve analiz |
7 | Saha analizine dayalı kavramsal açık alan tasarım alternatiflerinin geliştirilmesi. |
8 | Modelleme V: Autocad altlıklarının Sketchup ortamına entegrasyonu ve sınırların yüzeyler olarak tanımlanması. |
9 | Serbest el eskizlerinin dijital ortama aktarılması ve yapı kütlelerinin modellenmesi. |
10 | Proje bütününde açık alanların modellenmesi: katman yönetimi ve mekânsal organizasyon (Sketchup). |
11 | Proje bütününde açık alanların modellenmesi: peyzaj elemanlarının dijital kütüphanelerden entegrasyonu. |
12 | Proje bütününde açık alanların modellenmesi: doku, malzeme ve görselleştirme tekniklerinin uygulanması (Lumion). |
13 | Kamera ve animasyon: kamera açıları, sahne kurgusu ve hareketli görüntü üretim yöntemleri (Lumion) |
14 | Üç boyutlu modelin nihai video sunumu ve değerlendirilmesi. |
|
Kaynaklar: |
Robin de Jongh Sketchup 7.1 for Architectural Visualization Packt Publishing 2010 978-1-847199-46-1
Laurent Brixius Google Sketchup Workshop Modelling Visualizing, and Illustrating Focal Press 2011 978-0-240-81627-2
|
|
Diğer Kaynaklar: |
Video tutorials |
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Ders, teorik dersler ile laboratuvar oturumları aracılığıyla yürütülecektir. Teorik içerik, CAD ve 3B modelleme yazılımlarıyla yapılan uygulamalarla desteklenecektir. Öğrencilerin dönem boyunca bireysel ve grup çalışmalarına aktif katılım göstermeleri beklenmektedir. |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Aktiviteler | 1 | %50 |
Aktiviteler | 2 | %20 |
Ders Katılımı | 14 | %10 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |
|
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
|
# | Program Yeterlilikleri | Katkı |
1 | Küreselden yerele tüm ölçeklerde, çevresel ve toplumsal koşullara duyarlı; estetik değeri yüksek; güvenli, sağlıklı ve dirençli yaşam çevrelerini üretme ve uygulamaya dönük özgün tasarım yapma becerisine sahip olur. | 4 |
2 | Kentsel ve bölgesel bağlamda analitik düşünebilme, problem çözme, sentez yapma, nitel ve nicel yöntemleri etkin bir şekilde kullanma ve mekânsal planlama tekniklerini uygulama yetkinliğine sahip olur. | 2 |
3 | Teknolojik okur yazarlık, yapay zekâ araçlarını etkin bir şekilde kullanma ve güncel teknolojik gelişmeleri yakından takip etme becerisine sahip olur. | 4 |
4 | Kent ve bölge planlama ile ilgili kuramsal bilgisi çerçevesinde, tarihsel ve güncel olayları anlama, sorgulama ve eleştirel değerlendirme becerilerine sahip olur. | 2 |
5 | Kamu yararını gözeten, doğal ve kültürel çevre koruma duyarlılığı taşıyan, disiplinlerarası çalışabilen, işbirliği ve etkili iletişim becerisine, ve planlama meslek etiğini içselleştirerek karar verme yetkinliğine sahip olur. | 2 |
6 | Bilimsel bilgiyi temel alarak topluma karşı sorumluluk duygusu ile özfarkındalık geliştirir, onurlu yaşam ve insan haklarına, ve evrensel değerlere saygı duyar ve sürdürülebilir kalkınma amaçlarını gözetir. | 2 |