PROGRAMI
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Ders AdıKoduVerildiği YılVerildiği YarıyılSüresi (T+U)Yerel KredisiAKTS Kredisi
Sürdürülebilir Toplumlar ve TasarımCRP 3732 + 233,00
 
Ders Bilgileri
Dersin Öğretim Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüSeçmeli
Dersin Veriliş BiçimiYüz Yüze
 
Dersin Öğrenme Kazanımları:

Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
1. Sürdürülebilir toplumsal kalkınmanın rolünü ve bileşenlerini anlamak
2. Sürdürülebilir topluluklar ve kentsel tasarım arasındaki bağlantıları anlamak
3. Tasarım uygulamalarına yeni bir anlayış geliştirmek
4. Gerçek yaşam deneyimlerinden edinilen bilgileri teknoloji tabanlı araçlarla uygulama
 
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken DerslerYok
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen DerslerYok
 
Dersin Tanımı:

"Sürdürülebilir Topluluklar ve Tasarım" dersi, mahalle kavramıyla ilişkili olarak sürdürülebilir topluluk tasarımının bileşenleri hakkında genel bir anlayış vermek için tasarlanmıştır. Bu dersi tamamlayan öğrenciler, yerelliğin temel birimi olarak mahalle ölçeğinde sürdürülebilirlik ilkeleri ve kentsel tasarım arasındaki bağlantıyı anlayabileceklerdir. Bu dersin temel amacı, sürdürülebilir kentleşmenin ana bileşenleri olan kentsel tasarımı ve bu disiplinin planlama sürecindeki rollerini incelemektir. Ders bu kapsamda kentsel tasarımı farklı topluluk örnekleri üzerinden detaylı bir şekilde incelemektedir. Katılımcılar bilgilerini seçilen bir mahallede uygularken, sürdürülebilirliğin ana bileşenleri olan kentsel tasarımı ve bileşenlerin planlama sürecindeki rollerini incelemektedir.
 
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:

Ders kapsamında yapılan sunumlarda, üretken yapay zeka araçlarından yararlanılabilmektedir.
 
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı):
 
HaftaKonu
1Tanışma Toplantısı: Derse Giriş
2Sürdürülebilirlik Kavramının Evrimi
3Sürdürülebilirlik için Planlama
4Topluluklar için Mahallenin Rolü
5Sürdürülebilirlik ve Demokrasi
6Tutum ve Davranış Boşlukları
7Sürdürülebilir Çevre Hususunda Güncel Konular
8Sürdürülebilir Toplum Hususunda Güncel Konular
9Sürdürülebilir Ekonoomi Hususunda Güncel Konular
10Sürdürülebilirliğin Ölçekleri / BM Sürdürülebilirlik Hedefleri
11Mekansal Analiz Teknikleri / Doğal Çevre
12Mekansal Analiz Teknikleri / Sosyal
13Mekansal Analiz Teknikleri / Ekonomi
14Final Değerlendirmeleri
 
Kaynaklar:
LeGates, R. T., & Stout, F. (2004). The Sustainable Urban Development Reader. Routledge. Walter, D. (2007) Designing Community. Architectural Press. / UN Habitat. (2013) A new strategy of sustainable neighborhood planning: Five Principles. UN Habitat. Lang, J. (2005). Urban Design. Architectural Press. / Moughtin, C. (1996). Urban Design: Green Dimensions.ButterworthArchitecture. / Carmona, M. & Heath, T. (2003). Public Places Urban Spaces. Architectural Press.
 
Diğer Kaynaklar:
-
 
Öğretim Yöntem ve Teknikleri:
Öğretim yöntemi teorik materyale dayanmaktadır. Ancak tüm derslerde öğrenciler tarafından ek tartışmalar ve uygulamalar yapılmaktadır.
 
Değerlendirme Sistemi:
YöntemAdetKatkı (%)
Dönem Ödevi1%30
Sınıf Katılımı14%10
Sözlü Sunum1%20
Final Sınavı1%40
 
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu?
Gerektirmiyor
 
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
#Program YeterlilikleriKatkı
1Küreselden yerele tüm ölçeklerde, çevresel ve toplumsal koşullara duyarlı; estetik değeri yüksek; güvenli, sağlıklı ve dirençli yaşam çevrelerini üretme ve uygulamaya dönük özgün tasarım yapma becerisine sahip olur.4
2Kentsel ve bölgesel bağlamda analitik düşünebilme, problem çözme, sentez yapma, nitel ve nicel yöntemleri etkin bir şekilde kullanma ve mekânsal planlama tekniklerini uygulama yetkinliğine sahip olur.4
3Teknolojik okur yazarlık, yapay zekâ araçlarını etkin bir şekilde kullanma ve güncel teknolojik gelişmeleri yakından takip etme becerisine sahip olur.3
4Kent ve bölge planlama ile ilgili kuramsal bilgisi çerçevesinde, tarihsel ve güncel olayları anlama, sorgulama ve eleştirel değerlendirme becerilerine sahip olur.4
5Kamu yararını gözeten, doğal ve kültürel çevre koruma duyarlılığı taşıyan, disiplinlerarası çalışabilen, işbirliği ve etkili iletişim becerisine, ve planlama meslek etiğini içselleştirerek karar verme yetkinliğine sahip olur.4
6Bilimsel bilgiyi temel alarak topluma karşı sorumluluk duygusu ile özfarkındalık geliştirir, onurlu yaşam ve insan haklarına, ve evrensel değerlere saygı duyar ve sürdürülebilir kalkınma amaçlarını gözetir.4