Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Soyut Yaratımlarda Yenilikçi Malzeme ve Yöntemler | INAR 388 | | | 3 + 0 | 3 | 3,00 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Sanatsal ve soyut bir eser tasarlamak. |
2. Kil, kalıp,cam vb farklı türde malzeme kullanarak tasarım ya da çizimi gerçekleştirmek. |
3. Yapım sürecinde çeşitli malzeme özelliklerini tanımak. |
4. Sanat çalışması oluşturulurken yenilikçi bir yaklaşım kazandırmak. |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Amaç, öğrenciyi farklı modelleme materyalleri kullanarak soyut bir sanatsal form tasarlamaya ve üretmeye zorlamaktır. Süreç boyunca öğrencilerden tasarımlarının yapı, malzeme seçimi, konularla ilgili yönlerini dikkate almaları beklenir. Ayrıca, bu malzemeleri birleştirerek uygun çizim tekniklerini ve doğru malzemeleri kullanma becerilerine göre değerlendirilecektir. |
|
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:
Bulunmamaktadır. |
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Derse giriş; tasarım eskizlerinin çalışılması |
2 | Eskizlerin teslimi. Seçilen skeç üzerinde malzeme seçimi |
3 | Kararlaştırılan malzemelerle çalışma. Seçilmiş malzemelerle model oluşturma; maket, kil, cam, ahşap vb. |
4 | Model üzerinde kritik verilmesi |
5 | Model üzerinden kritik verilmesi ve tasarımın geliştirilmesi |
6 | Model üzerinden kritik verilmesi ve tasarımın geliştirilmesi |
7 | Benzer malzeme ile çalışan sanatçılardan örneklerden oluşturulmuş sunum |
8 | Vize |
9 | Gerçek ölçekli sanat çalışmasını oluşturmaya başlama |
10 | Gerçek ölçekli sanat çalışmasına devam |
11 | Gerçek ölçekli sanat çalışmasına devam |
12 | Kritikler ve tasarımın geliştirilmesi |
13 | Sanat çalışmasının malzeme gerekliliklerine göre son aşamalarının tamamlanması |
14 | Finishing and submitting the artwork or working on the last stages of exhibiting the work . |
|
Kaynaklar: |
O.Ocvirk, R.Bone, R.Stinson, P.Wigg Art Fundamentals Theory and Practice Wch 1981 0-697-03316-3 |
|
Diğer Kaynaklar: |
|
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Tasarım ve kritikler stüdyo saatlerinde yapılmaktadır.
|
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Aktiviteler | 1 | %30 |
Aktiviteler | 1 | %40 |
Derse Devamsızlık | 1 | %10 |
Haftalık Çalışmalar | 1 | %20 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |
|
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
|
# | Program Yeterlilikleri | Katkı |
1 | Tasarım sürecinde, yaratıcı, eleştirel ve analitik düşünme becerilerini kullanarak, çevresel, toplumsal ve bireysel iyi oluşu gözeten yenilikçi ve çok boyutlu çözümler geliştirebilme. | 3 |
2 | Bilimsel ve güncel araştırma yöntemlerini, mesleki mevzuatları ve teknolojik araçları etkin şekilde kullanarak, iç mekanların duyusal, duygusal, ergonomik ve fiziksel konfor ihtiyaçlarına yönelik çözüm üretebilme ve bu çözümleri uygulayabilme. | 1 |
3 | İç mimarlık mesleğine özgü sorunlarda, evrensel, çevresel, sosyal, ekonomik, sanatsal ve kültürel duyarlılığı yüksek, insanı ve çevresel konforu gözeten, mesleki etik değerleri ve yasal düzenlemeleri temel kabul eden kararlar verebilme ve sorumluluk alabilme | 0 |
4 | Edindiği kuramsal ve kılgısal bilgi ve beceriler ile oluşturduğu özgün tasarımcı kimliğini koruyarak, bireysel ve/veya takım elemanı olarak çalışabilme, çağdaş, yaratıcı, bilimsel, kaliteli ve estetik çözümler önerebilme, bu önerileri uygulayabilme. | 0 |
5 | Mesleki bir sorun ile karşılaştığında bireysel olarak, sorunu tanımlama, ilgili konuyu kapsayan verileri toplama ve yorumlama, toplanan veriyi çözümleme (analiz etme), bu verileri kuramsal ve kılgısal bilgiler ile bileştirme (sentezleme) yoluyla yeni fikirler üretebilme ve bu fikirleri temel tasarım öğe ve ilkeleri ile 2 ve 3 boyutlu olarak temsil edebilme. | 2 |
6 | Ulusal ve uluslararası çok disiplinli ve çok kültürlü takımlarda, ana dilinde ve ingilizce olarak, takımı yönetebilme, iş birliği yapabilme, güncel bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanarak mesleki paydaşlar ile hem sözlü hem de yazılı etkin iletişim kurabilme, sorumluluk alabilme ve sorumluluk verebilme. | 0 |
7 | Mesleki özfarkındalık, özgüven, özsaygı ve özyeterlilik geliştirebilme, yaşam boyu öğrenme bilinciyle, öz iyioluş ihtiyaçlarını gözetebilme ve sürekli gelişim sağlayabilme | 1 |
8 | Mesleki tarih, kültür, teknoloji ve malzeme bilgisini harmanlayarak, mobilya ölçeğinden bina ölçeğine, sürdürülebilir ve yenilikçi tasarım çözümleri oluşturma, projelendirme aşamasından staj ve uygulama aşamalarına, bu çözümleri iç ve dış paydaşlarla işbirliği içinde geliştirebilme. | 0 |