Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Pazarlama İlkeleri | MAN 307 | 3 | 1 | 3 + 0 | 3 | 5,00 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Temel pazarlama olgularını kavrayabilecek |
2. Hedef pazar segmentlerini tanımlayabilecek ve hedef pazarlama stratejilerini uygulayabilecek |
3. Potansiyel pazarlar için makro çevre analizi yapabilecek |
4. Ürün yaşam döngüsü aşamalarını kurabilecek ve geliştirebilecek |
5. Yeni ürün geliştirme stratejileri uygulayabilecek |
6. Pazar araştırması faaliyetlerini yürütebilecek, analiz edebilecek ve yorumlayabilecek |
7. Pazarlama araştırması alanındaki etik hususlara ilişkin değerlendirme yapabilecek |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Pazarlama dinamik bir işletmecilik alanı olup girişimlerin yurtiçi ve yurtdışında karşılaştıkları zorluklarla başedebilmelerinde kullanabilecekleri temel araçtır. Bu derste öğrenciler pazarlama yönetiminin gerçek niteliği ve faaliyet alanını öğreneceklerdir. Öğrenciler; (1) pazarlama stratejisi, (2) Pazar bölümlemesi, (3) hedef pazarlama, (4) pazarlama planı, (5) toptancılık ve perakendecilik, (6) dağıtım, (7) uluslararası pazarlama, (8) promosyon, (9) fiyatlama, (10) hizmet pazarlaması gibi pazarlamanın temel boyutlarına yönelik bilgi sahibi olacaklardır. Öğrenciler ayrıca, pazarlamanın işletme için stratejik önemini de öğreneceklerdir.
|
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Temel Pazarlama Kavramlarına Genel Bakış |
2 | Stratejik Pazarlama |
3 | Çevresel Pazarlama Analizi |
4 | Hedef Pazar Geliştirme |
5 | Pazarlama Karması Elemanları |
6 | Hedef Pazarlama Stratejileri |
7 | Ara Sınav |
8 | Yeni Ürün Geliştirme Süreci |
9 | Pazarlama Araştırma Yöntemleri |
10 | Nitel Araştırma Araçları |
11 | Nicel Araştırma Araçları |
12 | Marka Yönetimi Kararları |
13 | Dağıtım ve Fiyatlama Stratejileri |
14 | Hizmet Pazarlaması |
|
Kaynaklar: |
Philip Kotler, Gary Armstrong (2015) Marketing Management Pearson ISBN 978-0133856460 |
|
Diğer Kaynaklar: |
İsmet Mucuk (2009) Pazarlama İlkeleri Gazi Kitabevi ISBN 9789757337591 |
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Pazarlama ilkeleri ve önemli stratejik pazarlama konuları ile ilgili haftalık üç saat ders yapılacaktır. Öğrencilerin sınıf tartışmalarına katılmaları ve sınıf projelerini ve etkinliklerini düzenli olarak sunmaları beklenmektedir.
|
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Ara sınav | 2 | %15 |
Proje | 1 | %20 |
Final Sınavı | 1 | %40 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |