Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Bilgisayar Tabanlı Sunum Teknikleri II | INAR 382 | | | 3 + 0 | 3 | 3,00 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Adobe Photoshop programını ileri düzeyde kullanabilir. |
2. Katman, maske, filtre ve efekt tekniklerini yaratıcı biçimde uygular. |
3. İç mimarlık projeleri için görsel anlatımlar ve kavramsal sunumlar hazırlar. |
4. Farklı görsel bileşenleri bir araya getirerek profesyonel dijital kolajlar oluşturur. |
5. Render düzenleme tekniklerini etkili biçimde uygular. |
6. Tasarımlarını estetik ve ikna edici biçimde sunabilir. |
7. Görsel iletişimde özgün bir dil geliştirir ve ifade yetkinliğini artırır. |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Bu seçmeli ders, ileri düzey Photoshop tekniklerini iç mimarlık bağlamında uygulamalı olarak öğretmeyi amaçlar. Öğrenciler, görsel anlatımı güçlendiren profesyonel düzeyde kolaj, render düzenleme, dijital illüstrasyon, mock-up hazırlama ve kavramsal sunum çalışmaları geliştirirler. İlk hafta, program arayüzü, araç setleri ve katman mantığı detaylı şekilde ele alınarak öğrencilerin yazılıma hâkimiyet kurması sağlanır. Ders, her hafta artan zorluk seviyesinde uygulamalı projelerle ilerler. |
|
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:
|
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Photoshop’a Giriş: Arayüz ve Temel Araçlar |
2 | Seçim Araçları ve Uygulamaları |
3 | Katmanlar, Grup Katmanlar, Katman Maskeleri, Karışım Modları |
4 | Tipografi ve Poster Tasarımı |
5 | Uygulama: Poster Tasarımı |
6 | Uygulama: Poster Tasarımı |
7 | Plan Render Görselleştirmesi – Teknik Uygulama |
8 | Plan Render Görselleştirmesi – Stil ve Efekt |
9 | Kavramsal Poster: Konsept Geliştirme |
10 | Kavramsal Poster: Konsept Geliştirme |
11 | Kavramsal Poster: Görselleştirme |
12 | Portfolyo Tasarımı: Sayfa Düzeni ve Renk Kurgusu |
13 | Portfolyo Tasarımı |
14 | Portfolyo Tasarımı: Final Dokunuşlar |
|
Kaynaklar: |
|
|
Diğer Kaynaklar: |
|
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Ders, uygulama temelli bir öğretim yaklaşımıyla yürütülür. Öğrenciler her hafta belirli temalar doğrultusunda bireysel ya da grup çalışmaları gerçekleştirirler. Haftalık derslerde önce ilgili Photoshop teknikleri eğitmen tarafından örneklerle gösterilir; ardından öğrenciler aynı teknikleri kendi projelerinde uygular. Bu süreçte eğitmen, öğrencilere bire bir geri bildirim sunar. Ders kapsamında yapılacak proje ve alıştırmalar, öğrencilerin teknik becerilerini geliştirmeye ve yaratıcı ifade yetkinliklerini artırmaya yönelik yapılandırılmıştır. Katılım, eleştirel tartışma, özgün üretim ve haftalık ödev teslimleri değerlendirme sürecinde dikkate alınır. |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Haftalık Çalışmalar | 6 | %30 |
Ara Sınav I | 1 | %30 |
Final Sınavı | 1 | %40 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |
|
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
|
# | Program Yeterlilikleri | Katkı |
1 | Tasarım sürecinde, yaratıcı, eleştirel ve analitik düşünme becerilerini kullanarak, çevresel, toplumsal ve bireysel iyi oluşu gözeten yenilikçi ve çok boyutlu çözümler geliştirebilme. | 3 |
2 | Bilimsel ve güncel araştırma yöntemlerini, mesleki mevzuatları ve teknolojik araçları etkin şekilde kullanarak, iç mekanların duyusal, duygusal, ergonomik ve fiziksel konfor ihtiyaçlarına yönelik çözüm üretebilme ve bu çözümleri uygulayabilme. | 3 |
3 | İç mimarlık mesleğine özgü sorunlarda, evrensel, çevresel, sosyal, ekonomik, sanatsal ve kültürel duyarlılığı yüksek, insanı ve çevresel konforu gözeten, mesleki etik değerleri ve yasal düzenlemeleri temel kabul eden kararlar verebilme ve sorumluluk alabilme | 2 |
4 | Edindiği kuramsal ve kılgısal bilgi ve beceriler ile oluşturduğu özgün tasarımcı kimliğini koruyarak, bireysel ve/veya takım elemanı olarak çalışabilme, çağdaş, yaratıcı, bilimsel, kaliteli ve estetik çözümler önerebilme, bu önerileri uygulayabilme. | 3 |
5 | Mesleki bir sorun ile karşılaştığında bireysel olarak, sorunu tanımlama, ilgili konuyu kapsayan verileri toplama ve yorumlama, toplanan veriyi çözümleme (analiz etme), bu verileri kuramsal ve kılgısal bilgiler ile bileştirme (sentezleme) yoluyla yeni fikirler üretebilme ve bu fikirleri temel tasarım öğe ve ilkeleri ile 2 ve 3 boyutlu olarak temsil edebilme. | 3 |
6 | Ulusal ve uluslararası çok disiplinli ve çok kültürlü takımlarda, ana dilinde ve ingilizce olarak, takımı yönetebilme, iş birliği yapabilme, güncel bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanarak mesleki paydaşlar ile hem sözlü hem de yazılı etkin iletişim kurabilme, sorumluluk alabilme ve sorumluluk verebilme. | 2 |
7 | Mesleki özfarkındalık, özgüven, özsaygı ve özyeterlilik geliştirebilme, yaşam boyu öğrenme bilinciyle, öz iyioluş ihtiyaçlarını gözetebilme ve sürekli gelişim sağlayabilme | 1 |
8 | Mesleki tarih, kültür, teknoloji ve malzeme bilgisini harmanlayarak, mobilya ölçeğinden bina ölçeğine, sürdürülebilir ve yenilikçi tasarım çözümleri oluşturma, projelendirme aşamasından staj ve uygulama aşamalarına, bu çözümleri iç ve dış paydaşlarla işbirliği içinde geliştirebilme. | 2 |