Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Bilgisayar Tabanlı Sunum Teknikleri I | INAR 381 | | | 3 + 0 | 3 | 3,00 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Adobe Photoshop’un temel araçlarını ve arayüzünü etkin şekilde kullanabilir. |
2. Katman, maske, seçim ve düzeltme araçlarını kullanarak dijital düzenleme yapabilir. |
3. Görsel kompozisyon ve kolaj tekniklerini iç mimarlık bağlamında uygulayabilir. |
4. Dijital görseller üzerinde doku, ışık-gölge ve atmosfer düzenlemeleri gerçekleştirebilir. |
5. İç mekân projelerine yönelik sunum paftaları oluşturabilir. |
6. Teknik becerilerini yaratıcılıkla birleştirerek güçlü bir dijital anlatım dili geliştirebilir |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Bu ders, Adobe Photoshop programını iç mimarlık bağlamında bir dijital görselleştirme aracı olarak tanıtır. Adım adım ilerleyen anlatımlar ve uygulamalı egzersizler yoluyla, öğrenciler Photoshop’un temel özelliklerini — katmanlar, maskeler, seçim araçları ve düzenleme seçenekleri — kullanmayı öğrenirler. Dersin temel amacı, öğrencilerin kolaj, görsel kompozisyon ve sunum düzeni oluşturma gibi alanlarda uygulamalı beceriler kazanmalarını sağlamaktır. |
|
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:
Bu ders, Adobe Photoshop programını iç mimarlık bağlamında bir dijital görselleştirme aracı olarak tanıtır. Adım adım ilerleyen anlatımlar ve uygulamalı egzersizler yoluyla, öğrenciler Photoshop’un temel özelliklerini — katmanlar, maskeler, seçim araçları ve düzenleme seçenekleri — kullanmayı öğrenirler. Dersin temel amacı, öğrencilerin kolaj, görsel kompozisyon ve sunum düzeni oluşturma gibi alanlarda uygulamalı beceriler kazanmalarını sağlamaktır. |
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Dersin tanıtımı, Photoshop arayüzüne giriş |
2 | Araç çubuğu, katman yapısı ve temel kavramlar |
3 | Seçim araçları, kopyalama, hizalama, büyütme/küçültme |
4 | Katman maskeleri, opaklık, blending modları |
5 | Renk ayarları, fırça kullanımı, düzenleme teknikleri |
6 | Egzersiz: Basit dijital kolaj oluşturma |
7 | Tipografi ve yazı yerleşimi |
8 | Doku ve malzeme kaplama |
9 | Işık, gölge ve atmosfer oluşturma |
10 | Perspektif düzeltme ve grid kullanımı |
11 | Egzersiz: İç mekân görselleştirme üzerine çalışma |
12 | Sunum paftası şablonları ve grafik düzenleme |
13 | Bireysel proje çalışması – tasarım yönlendirmeleri |
14 | Final sunumları ve geri bildirim |
|
Kaynaklar: |
|
|
Diğer Kaynaklar: |
|
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Ders, ağırlıklı olarak uygulamalı bir yapıda yürütülmektedir. İlk altı hafta boyunca, Adobe Photoshop programının temel araçları ve arayüzü detaylı olarak tanıtılmakta; öğrencilerin programı adım adım öğrenmeleri hedeflenmektedir. Her hafta kısa teorik girişlerin ardından uygulama odaklı egzersizler yapılmakta ve öğrencilerin kendi bilgisayarlarında süreci birebir takip etmeleri beklenmektedir. Beşinci haftadan sonra, öğrencilere araçları pekiştirecek yaratıcı görevler verilir ve bireysel görsel üretimleri teşvik edilir. Süreç boyunca öğrencilere düzenli geri bildirim verilmekte, teknik destek sağlanmakta ve bireysel gelişimleri yakından izlenmektedir. Ders, deneyimleyerek öğrenmeye ve öğrenci katılımına dayalı bir yaklaşımla yürütülmektedir. |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Ödev | 5 | %30 |
Ara Sınav I | 1 | %30 |
Final Sınavı | 1 | %40 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |
|
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
|
# | Program Yeterlilikleri | Katkı |
1 | Tasarım sürecinde, yaratıcı, eleştirel ve analitik düşünme becerilerini kullanarak, çevresel, toplumsal ve bireysel iyi oluşu gözeten yenilikçi ve çok boyutlu çözümler geliştirebilme. | 3 |
2 | Bilimsel ve güncel araştırma yöntemlerini, mesleki mevzuatları ve teknolojik araçları etkin şekilde kullanarak, iç mekanların duyusal, duygusal, ergonomik ve fiziksel konfor ihtiyaçlarına yönelik çözüm üretebilme ve bu çözümleri uygulayabilme. | 2 |
3 | İç mimarlık mesleğine özgü sorunlarda, evrensel, çevresel, sosyal, ekonomik, sanatsal ve kültürel duyarlılığı yüksek, insanı ve çevresel konforu gözeten, mesleki etik değerleri ve yasal düzenlemeleri temel kabul eden kararlar verebilme ve sorumluluk alabilme | 3 |
4 | Edindiği kuramsal ve kılgısal bilgi ve beceriler ile oluşturduğu özgün tasarımcı kimliğini koruyarak, bireysel ve/veya takım elemanı olarak çalışabilme, çağdaş, yaratıcı, bilimsel, kaliteli ve estetik çözümler önerebilme, bu önerileri uygulayabilme. | 4 |
5 | Mesleki bir sorun ile karşılaştığında bireysel olarak, sorunu tanımlama, ilgili konuyu kapsayan verileri toplama ve yorumlama, toplanan veriyi çözümleme (analiz etme), bu verileri kuramsal ve kılgısal bilgiler ile bileştirme (sentezleme) yoluyla yeni fikirler üretebilme ve bu fikirleri temel tasarım öğe ve ilkeleri ile 2 ve 3 boyutlu olarak temsil edebilme. | 4 |
6 | Ulusal ve uluslararası çok disiplinli ve çok kültürlü takımlarda, ana dilinde ve ingilizce olarak, takımı yönetebilme, iş birliği yapabilme, güncel bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanarak mesleki paydaşlar ile hem sözlü hem de yazılı etkin iletişim kurabilme, sorumluluk alabilme ve sorumluluk verebilme. | 0 |
7 | Mesleki özfarkındalık, özgüven, özsaygı ve özyeterlilik geliştirebilme, yaşam boyu öğrenme bilinciyle, öz iyioluş ihtiyaçlarını gözetebilme ve sürekli gelişim sağlayabilme | 0 |
8 | Mesleki tarih, kültür, teknoloji ve malzeme bilgisini harmanlayarak, mobilya ölçeğinden bina ölçeğine, sürdürülebilir ve yenilikçi tasarım çözümleri oluşturma, projelendirme aşamasından staj ve uygulama aşamalarına, bu çözümleri iç ve dış paydaşlarla işbirliği içinde geliştirebilme. | 0 |