PROGRAMI
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Ders AdıKoduVerildiği YılVerildiği YarıyılSüresi (T+U)Yerel KredisiAKTS Kredisi
Sanat ve ZanaatINAR 3583 + 033,00
 
Ders Bilgileri
Dersin Öğretim Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüSeçmeli
Dersin Veriliş BiçimiYüz Yüze
 
Dersin Öğrenme Kazanımları:

Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
1. İç mimarlık öğrencilerine sanat ve zanaat alanındaki temel birikimlerin farklı mekanlarda, aşamalarda ve tekniklerde öğrenmelerinin aktarımı özel projelerle verilecektir.
 
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken DerslerYok
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen DerslerYok
 
Dersin Tanımı:

Teknik eğitimde nadiren gerekli önem verilmesine rağmen, sanat bir toplumun kilit yönlerinden biridir. Sanat, bireylerin, grupların vb. Duygularını, inançlarını ve değerlerini ifade etme aracıdır. Bu tür teknikler şunları içerebilir; polimer kil ve mozaik işleri, cam boyama ve vitray oluşturma. Sanat ve el sanatlarındaki temel birikimlerin farklı yer, basamak ve tekniklerindeki öğrenmenin iç mimarlık öğrencilerine aktarılması özel özel projelerle verilecektir.
 
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:

Bulunmamaktadır.
 
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı):
 
HaftaKonu
1Sanat ve zanaata giriş
2Malzemelerin açıklaması
3Polimer kilin tartışılması ve bu malzemenin kullanıldığı uygulamalar
4Polimer kilin mimaride kullanımı ve uygulamaları
5Polimer kilin mimaride kullanımı ve uygulamaları
6Polimer kilin mimaride kullanımı ve uygulamaları
7Mozaik uygulamaları
8Vize
9Transfer tekniklerinin uygulanması
10Hazır cam objelerin boyanması
11Hazır cam objelerin boyanması
12Vitray çalışmalarına giriş
13Vitray çalışmalarının uygulamaları
14Vitray çalışmalarının uygulamaları
 
Kaynaklar:
M.Maguire,M.Elliot,HelenBaird and Stephanie Harvey Creative Craft Workshop Lorenz books 2004 0-7548-1414--9
 
Diğer Kaynaklar:
Aylin Özyeşiltepeler Uygulamalı Polimer kil Teknikleri Argepa 2004 975-98942-0-3
 
Öğretim Yöntem ve Teknikleri:
Haftada 1 saat ders ve 2 saat stüdyo çalışması.
 
Değerlendirme Sistemi:
YöntemAdetKatkı (%)
Ara Sınav1%30
Aktiviteler1%40
Ders Katılımı1%10
Haftalık Çalışmalar1%20
 
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu?
Gerektirmiyor
 
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
#Program YeterlilikleriKatkı
1Tasarım sürecinde, yaratıcı, eleştirel ve analitik düşünme becerilerini kullanarak, çevresel, toplumsal ve bireysel iyi oluşu gözeten yenilikçi ve çok boyutlu çözümler geliştirebilme.3
2Bilimsel ve güncel araştırma yöntemlerini, mesleki mevzuatları ve teknolojik araçları etkin şekilde kullanarak, iç mekanların duyusal, duygusal, ergonomik ve fiziksel konfor ihtiyaçlarına yönelik çözüm üretebilme ve bu çözümleri uygulayabilme.1
3İç mimarlık mesleğine özgü sorunlarda, evrensel, çevresel, sosyal, ekonomik, sanatsal ve kültürel duyarlılığı yüksek, insanı ve çevresel konforu gözeten, mesleki etik değerleri ve yasal düzenlemeleri temel kabul eden kararlar verebilme ve sorumluluk alabilme0
4Edindiği kuramsal ve kılgısal bilgi ve beceriler ile oluşturduğu özgün tasarımcı kimliğini koruyarak, bireysel ve/veya takım elemanı olarak çalışabilme, çağdaş, yaratıcı, bilimsel, kaliteli ve estetik çözümler önerebilme, bu önerileri uygulayabilme.0
5Mesleki bir sorun ile karşılaştığında bireysel olarak, sorunu tanımlama, ilgili konuyu kapsayan verileri toplama ve yorumlama, toplanan veriyi çözümleme (analiz etme), bu verileri kuramsal ve kılgısal bilgiler ile bileştirme (sentezleme) yoluyla yeni fikirler üretebilme ve bu fikirleri temel tasarım öğe ve ilkeleri ile 2 ve 3 boyutlu olarak temsil edebilme.2
6Ulusal ve uluslararası çok disiplinli ve çok kültürlü takımlarda, ana dilinde ve ingilizce olarak, takımı yönetebilme, iş birliği yapabilme, güncel bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanarak mesleki paydaşlar ile hem sözlü hem de yazılı etkin iletişim kurabilme, sorumluluk alabilme ve sorumluluk verebilme.0
7Mesleki özfarkındalık, özgüven, özsaygı ve özyeterlilik geliştirebilme, yaşam boyu öğrenme bilinciyle, öz iyioluş ihtiyaçlarını gözetebilme ve sürekli gelişim sağlayabilme1
8Mesleki tarih, kültür, teknoloji ve malzeme bilgisini harmanlayarak, mobilya ölçeğinden bina ölçeğine, sürdürülebilir ve yenilikçi tasarım çözümleri oluşturma, projelendirme aşamasından staj ve uygulama aşamalarına, bu çözümleri iç ve dış paydaşlarla işbirliği içinde geliştirebilme.0