PROGRAMI
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Ders AdıKoduVerildiği YılVerildiği YarıyılSüresi (T+U)Yerel KredisiAKTS Kredisi
Yapı MalzemeleriINAR 3553 + 033,00
 
Ders Bilgileri
Dersin Öğretim Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüSeçmeli
Dersin Veriliş BiçimiYüz Yüze
 
Dersin Öğrenme Kazanımları:

Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
1. Yapı malzemelerinin, ürünlerin, bileşenlerin ve montajların, çevresel etkileri ve yeniden kullanımları da dahil olmak üzere doğal özelliklerine ve performanslarına göre uygun seçiminde kullanılan temel ilkelerin anlaşılması.
2. Yapı malzemeleri hakkında fikir ve bilgi sahibi olmak
3. Yapı malzemelerinin uygulama parametreleri hakkında bilgi sahibi olmak
4. Detay ve uygulama konusunda çözüm önerileri geliştirebilme
5. Doğru malzemeyi seçme becerisi
 
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken DerslerYok
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen DerslerYok
 
Dersin Tanımı:

Dersin temel amacı, öğrencilerin tasarım sürecinin başarısında malzeme bilgisinin öneminin farkında olmalarını sağlamaktır. Bu bağlamda, öğrencilerin mimarlık eğitimlerinin başlangıcında, tasarımın başarısında araçlardan biri olan gerekli malzeme bilgisine sahip olmalarını sağlamak, ikinci olarak, öğrencilerin mesleki yaşamlarının başarısı için yapı malzemeleri ve malzeme teknolojisi yeniliklerindeki gelişmeleri takip etmenin öneminin farkında olmalarını sağlamak amaçlanmaktadır.
 
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:

 
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı):
 
HaftaKonu
1Derse Giriş / Dersin Tanımı
2Malzemelerin Tarihsel Bağlamı
3Malzeme Özellikleri
4Malzeme Özellikleri
5Malzeme Sınıflandırmaları
6Malzeme Sınıflandırmaları
7Malzeme Sınıflandırmaları
8İç Mekan Ortamları ve Malzemeleri / Vaka Çalışmaları
9Ara Sınav - 1
10Öğrenci Sunumları
11Öğrenci Sunumları
12Final Projesi
13Final Projesi
14Final Projesi
 
Kaynaklar:
Hegger, M., Auch-Schwelk, V., Fuchs, M., Rosenkranz, T. Construction Materials Manual Publishers for Architecture, Basel, 2006 Weston, R. Materials, Form and Architecture Laurence King Publishing, London, 2008 Fernandez, J. Material Architecture, Architectural Press, Elsevier, Oxford, 2006 N. Toydemir, E. Gürdal, L. Tanaçan, Yapı Elemanı Tasarımında Malzeme, Literatür Yayıncılık, 2000
 
Diğer Kaynaklar:
* Ballard Bell, V., Rand, P. Materials for Architectural Design, Laurence King Publishing, London 2006 * Lyons, A. Materials for Architects and Builders, Butterworth-Heinemann, Elsevier, Oxford 2007
 
Öğretim Yöntem ve Teknikleri:
Öğrencilerin tüm planlanmış derslere düzenli ve zamanında katılmaları beklenir. Öğrencilerin derslerde yürütücü tarafından anlatılan konuların sorgulanarak tartışma ortamında götürülmesi beklenir. Sınıf tartışmalarına, materyal incelemelerine ve proje eleştirilerine aktif katılım esastır. Öğrenciler ders boyunca fikirlerini paylaşmaya, soru sormaya ve akranları ve eğitmenle etkileşime girmeye teşvik edilir. Öğrenciler ilham veya bilgi toplamak için üretken AI araçlarını (örneğin, ChatGPT) kullanabilirken, gönderilen tüm çalışmalar eleştirel olarak değerlendirilmeli ve kişisel olarak düzenlenmelidir. Öğrencilerin akademik endişeleri için mesai saatleri içinde veya üniversite e-postası aracılığıyla eğitmenle iletişim kurmaları teşvik edilir. Öğrenmeyi ve gelişmeyi desteklemek için tüm notlandırılmış çalışmalara yapıcı geri bildirim sağlanacaktır.
 
Değerlendirme Sistemi:
YöntemAdetKatkı (%)
Test/Quiz/Kısa Sınav2%10
Sözlü Sunum1%20
Ara Sınav I1%30
Final Projesi1%40
 
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu?
Gerektirmiyor
 
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
#Program YeterlilikleriKatkı
1Tasarım sürecinde, yaratıcı, eleştirel ve analitik düşünme becerilerini kullanarak, çevresel, toplumsal ve bireysel iyi oluşu gözeten yenilikçi ve çok boyutlu çözümler geliştirebilme.3
2Bilimsel ve güncel araştırma yöntemlerini, mesleki mevzuatları ve teknolojik araçları etkin şekilde kullanarak, iç mekanların duyusal, duygusal, ergonomik ve fiziksel konfor ihtiyaçlarına yönelik çözüm üretebilme ve bu çözümleri uygulayabilme.3
3İç mimarlık mesleğine özgü sorunlarda, evrensel, çevresel, sosyal, ekonomik, sanatsal ve kültürel duyarlılığı yüksek, insanı ve çevresel konforu gözeten, mesleki etik değerleri ve yasal düzenlemeleri temel kabul eden kararlar verebilme ve sorumluluk alabilme3
4Edindiği kuramsal ve kılgısal bilgi ve beceriler ile oluşturduğu özgün tasarımcı kimliğini koruyarak, bireysel ve/veya takım elemanı olarak çalışabilme, çağdaş, yaratıcı, bilimsel, kaliteli ve estetik çözümler önerebilme, bu önerileri uygulayabilme.3
5Mesleki bir sorun ile karşılaştığında bireysel olarak, sorunu tanımlama, ilgili konuyu kapsayan verileri toplama ve yorumlama, toplanan veriyi çözümleme (analiz etme), bu verileri kuramsal ve kılgısal bilgiler ile bileştirme (sentezleme) yoluyla yeni fikirler üretebilme ve bu fikirleri temel tasarım öğe ve ilkeleri ile 2 ve 3 boyutlu olarak temsil edebilme.3
6Ulusal ve uluslararası çok disiplinli ve çok kültürlü takımlarda, ana dilinde ve ingilizce olarak, takımı yönetebilme, iş birliği yapabilme, güncel bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanarak mesleki paydaşlar ile hem sözlü hem de yazılı etkin iletişim kurabilme, sorumluluk alabilme ve sorumluluk verebilme.2
7Mesleki özfarkındalık, özgüven, özsaygı ve özyeterlilik geliştirebilme, yaşam boyu öğrenme bilinciyle, öz iyioluş ihtiyaçlarını gözetebilme ve sürekli gelişim sağlayabilme3
8Mesleki tarih, kültür, teknoloji ve malzeme bilgisini harmanlayarak, mobilya ölçeğinden bina ölçeğine, sürdürülebilir ve yenilikçi tasarım çözümleri oluşturma, projelendirme aşamasından staj ve uygulama aşamalarına, bu çözümleri iç ve dış paydaşlarla işbirliği içinde geliştirebilme.3