Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Yapı Malzemeleri | INAR 355 | | | 3 + 0 | 3 | 3,00 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Yapı malzemelerinin, ürünlerin, bileşenlerin ve montajların, çevresel etkileri ve yeniden kullanımları da dahil olmak üzere doğal özelliklerine ve performanslarına göre uygun seçiminde kullanılan temel ilkelerin anlaşılması. |
2. Yapı malzemeleri hakkında fikir ve bilgi sahibi olmak |
3. Yapı malzemelerinin uygulama parametreleri hakkında bilgi sahibi olmak |
4. Detay ve uygulama konusunda çözüm önerileri geliştirebilme |
5. Doğru malzemeyi seçme becerisi |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Dersin temel amacı, öğrencilerin tasarım sürecinin başarısında malzeme bilgisinin öneminin farkında olmalarını sağlamaktır. Bu bağlamda, öğrencilerin mimarlık eğitimlerinin başlangıcında, tasarımın başarısında araçlardan biri olan gerekli malzeme bilgisine sahip olmalarını sağlamak, ikinci olarak, öğrencilerin mesleki yaşamlarının başarısı için yapı malzemeleri ve malzeme teknolojisi yeniliklerindeki gelişmeleri takip etmenin öneminin farkında olmalarını sağlamak amaçlanmaktadır. |
|
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:
|
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Derse Giriş / Dersin Tanımı |
2 | Malzemelerin Tarihsel Bağlamı |
3 | Malzeme Özellikleri |
4 | Malzeme Özellikleri |
5 | Malzeme Sınıflandırmaları |
6 | Malzeme Sınıflandırmaları |
7 | Malzeme Sınıflandırmaları |
8 | İç Mekan Ortamları ve Malzemeleri / Vaka Çalışmaları |
9 | Ara Sınav - 1 |
10 | Öğrenci Sunumları |
11 | Öğrenci Sunumları |
12 | Final Projesi |
13 | Final Projesi |
14 | Final Projesi |
|
Kaynaklar: |
Hegger, M., Auch-Schwelk, V., Fuchs, M., Rosenkranz, T. Construction Materials Manual Publishers for Architecture, Basel, 2006
Weston, R. Materials, Form and Architecture Laurence King Publishing, London, 2008
Fernandez, J. Material Architecture, Architectural Press, Elsevier, Oxford, 2006
N. Toydemir, E. Gürdal, L. Tanaçan, Yapı Elemanı Tasarımında Malzeme, Literatür Yayıncılık, 2000
|
|
Diğer Kaynaklar: |
* Ballard Bell, V., Rand, P. Materials for Architectural Design, Laurence King Publishing, London 2006
* Lyons, A. Materials for Architects and Builders, Butterworth-Heinemann, Elsevier, Oxford 2007
|
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Öğrencilerin tüm planlanmış derslere düzenli ve zamanında katılmaları beklenir.
Öğrencilerin derslerde yürütücü tarafından anlatılan konuların sorgulanarak tartışma ortamında götürülmesi beklenir.
Sınıf tartışmalarına, materyal incelemelerine ve proje eleştirilerine aktif katılım esastır. Öğrenciler ders boyunca fikirlerini paylaşmaya, soru sormaya ve akranları ve eğitmenle etkileşime girmeye teşvik edilir.
Öğrenciler ilham veya bilgi toplamak için üretken AI araçlarını (örneğin, ChatGPT) kullanabilirken, gönderilen tüm çalışmalar eleştirel olarak değerlendirilmeli ve kişisel olarak düzenlenmelidir.
Öğrencilerin akademik endişeleri için mesai saatleri içinde veya üniversite e-postası aracılığıyla eğitmenle iletişim kurmaları teşvik edilir. Öğrenmeyi ve gelişmeyi desteklemek için tüm notlandırılmış çalışmalara yapıcı geri bildirim sağlanacaktır.
|
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Test/Quiz/Kısa Sınav | 2 | %10 |
Sözlü Sunum | 1 | %20 |
Ara Sınav I | 1 | %30 |
Final Projesi | 1 | %40 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |
|
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
|
# | Program Yeterlilikleri | Katkı |
1 | Tasarım sürecinde, yaratıcı, eleştirel ve analitik düşünme becerilerini kullanarak, çevresel, toplumsal ve bireysel iyi oluşu gözeten yenilikçi ve çok boyutlu çözümler geliştirebilme. | 3 |
2 | Bilimsel ve güncel araştırma yöntemlerini, mesleki mevzuatları ve teknolojik araçları etkin şekilde kullanarak, iç mekanların duyusal, duygusal, ergonomik ve fiziksel konfor ihtiyaçlarına yönelik çözüm üretebilme ve bu çözümleri uygulayabilme. | 3 |
3 | İç mimarlık mesleğine özgü sorunlarda, evrensel, çevresel, sosyal, ekonomik, sanatsal ve kültürel duyarlılığı yüksek, insanı ve çevresel konforu gözeten, mesleki etik değerleri ve yasal düzenlemeleri temel kabul eden kararlar verebilme ve sorumluluk alabilme | 3 |
4 | Edindiği kuramsal ve kılgısal bilgi ve beceriler ile oluşturduğu özgün tasarımcı kimliğini koruyarak, bireysel ve/veya takım elemanı olarak çalışabilme, çağdaş, yaratıcı, bilimsel, kaliteli ve estetik çözümler önerebilme, bu önerileri uygulayabilme. | 3 |
5 | Mesleki bir sorun ile karşılaştığında bireysel olarak, sorunu tanımlama, ilgili konuyu kapsayan verileri toplama ve yorumlama, toplanan veriyi çözümleme (analiz etme), bu verileri kuramsal ve kılgısal bilgiler ile bileştirme (sentezleme) yoluyla yeni fikirler üretebilme ve bu fikirleri temel tasarım öğe ve ilkeleri ile 2 ve 3 boyutlu olarak temsil edebilme. | 3 |
6 | Ulusal ve uluslararası çok disiplinli ve çok kültürlü takımlarda, ana dilinde ve ingilizce olarak, takımı yönetebilme, iş birliği yapabilme, güncel bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanarak mesleki paydaşlar ile hem sözlü hem de yazılı etkin iletişim kurabilme, sorumluluk alabilme ve sorumluluk verebilme. | 2 |
7 | Mesleki özfarkındalık, özgüven, özsaygı ve özyeterlilik geliştirebilme, yaşam boyu öğrenme bilinciyle, öz iyioluş ihtiyaçlarını gözetebilme ve sürekli gelişim sağlayabilme | 3 |
8 | Mesleki tarih, kültür, teknoloji ve malzeme bilgisini harmanlayarak, mobilya ölçeğinden bina ölçeğine, sürdürülebilir ve yenilikçi tasarım çözümleri oluşturma, projelendirme aşamasından staj ve uygulama aşamalarına, bu çözümleri iç ve dış paydaşlarla işbirliği içinde geliştirebilme. | 3 |