Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Sanatsal Tasarım Uygulamaları | INAR 350 | | | 3 + 0 | 3 | 3,00 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Doku, desen ve malzemeye uygun çizim tekniklerini uygulamak |
2. Yüzeydeki ışığı, gölgeyi, gölgeyi ve değeri birleştirmek |
3. Kurşun kalem ve renkli kurşun kalem gibi farklı malzemeleri kullanmayı geliştirmek |
4. Renk ve renk teorisini tanımlamak |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Bu, öğrencilerin gördükleri dünyayı çevrelerindeki dünyayı anlama becerilerini geliştirecekleri ve ardından bir yüzeye çizerek vizyonlarını bir görüntüye çevirecekleri temel bir derstir.
Görsel unsurların temel kavramları ve tasarım ilkeleri öğretilecektir. Öğrencilerden görsel bilgileri nasıl gözlemleyeceklerini, işleyeceklerini ve uygulayacaklarını öğrendikleri alıştırmalar yapmaları beklenir.
|
|
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:
Bulunmamaktadır. |
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Çizim tekniklerine giriş |
2 | Sanatsal uygulamalarda görsel elemanlar |
3 | Tasarım prensipleri |
4 | Serbest el çizimi |
5 | Serbest el çizimi, renk teorisine giriş |
6 | Renk uygulamaları |
7 | Renk uygulamaları devam |
8 | Vize |
9 | Form ve biçim |
10 | Doku |
11 | Doku |
12 | Renk ve renk teorisi |
13 | Renk ve renk teorisi |
14 | Mekan |
|
Kaynaklar: |
O.Ocvirk, R.Bone, R.Stinson, P.Wigg Art Fundamentals Theory and Practice Wch 1981 0-697-03316-3 |
|
Diğer Kaynaklar: |
|
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
1 saat konu anlatımı ve 2 saat stüdyo çalışması. Çizim çalışmaları stüdyo saatleri içerisinde yapılacaktır.
|
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Aktiviteler | 1 | %30 |
Aktiviteler | 1 | %40 |
Derse Devamsızlık | 1 | %10 |
Haftalık Çalışmalar | 1 | %20 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |
|
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
|
# | Program Yeterlilikleri | Katkı |
1 | Tasarım sürecinde, yaratıcı, eleştirel ve analitik düşünme becerilerini kullanarak, çevresel, toplumsal ve bireysel iyi oluşu gözeten yenilikçi ve çok boyutlu çözümler geliştirebilme. | 3 |
2 | Bilimsel ve güncel araştırma yöntemlerini, mesleki mevzuatları ve teknolojik araçları etkin şekilde kullanarak, iç mekanların duyusal, duygusal, ergonomik ve fiziksel konfor ihtiyaçlarına yönelik çözüm üretebilme ve bu çözümleri uygulayabilme. | 1 |
3 | İç mimarlık mesleğine özgü sorunlarda, evrensel, çevresel, sosyal, ekonomik, sanatsal ve kültürel duyarlılığı yüksek, insanı ve çevresel konforu gözeten, mesleki etik değerleri ve yasal düzenlemeleri temel kabul eden kararlar verebilme ve sorumluluk alabilme | 0 |
4 | Edindiği kuramsal ve kılgısal bilgi ve beceriler ile oluşturduğu özgün tasarımcı kimliğini koruyarak, bireysel ve/veya takım elemanı olarak çalışabilme, çağdaş, yaratıcı, bilimsel, kaliteli ve estetik çözümler önerebilme, bu önerileri uygulayabilme. | 0 |
5 | Mesleki bir sorun ile karşılaştığında bireysel olarak, sorunu tanımlama, ilgili konuyu kapsayan verileri toplama ve yorumlama, toplanan veriyi çözümleme (analiz etme), bu verileri kuramsal ve kılgısal bilgiler ile bileştirme (sentezleme) yoluyla yeni fikirler üretebilme ve bu fikirleri temel tasarım öğe ve ilkeleri ile 2 ve 3 boyutlu olarak temsil edebilme. | 2 |
6 | Ulusal ve uluslararası çok disiplinli ve çok kültürlü takımlarda, ana dilinde ve ingilizce olarak, takımı yönetebilme, iş birliği yapabilme, güncel bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanarak mesleki paydaşlar ile hem sözlü hem de yazılı etkin iletişim kurabilme, sorumluluk alabilme ve sorumluluk verebilme. | 0 |
7 | Mesleki özfarkındalık, özgüven, özsaygı ve özyeterlilik geliştirebilme, yaşam boyu öğrenme bilinciyle, öz iyioluş ihtiyaçlarını gözetebilme ve sürekli gelişim sağlayabilme | 1 |
8 | Mesleki tarih, kültür, teknoloji ve malzeme bilgisini harmanlayarak, mobilya ölçeğinden bina ölçeğine, sürdürülebilir ve yenilikçi tasarım çözümleri oluşturma, projelendirme aşamasından staj ve uygulama aşamalarına, bu çözümleri iç ve dış paydaşlarla işbirliği içinde geliştirebilme. | 0 |