Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Kurumsal Sürdürülebilirlik | MAN 446 | | | 3 + 0 | 3 | 5,00 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Stratejinin itici gücü olarak sürdürülebilirlik de dahil olmak üzere kurumsal sürdürülebilirlik hakkında bilgi sahibi olabilir. |
2. Sürdürülebilirlik yönetim sistemi geliştirebilir. |
3. Sürdürülebilirliği raporlama konusunda bilgili olur. |
4. Sürdürülebilir kalkınma hedefleri hakkında bilgi sahibi olur. |
5. Çevresel sürdürülebilirlik konusunda bilgi sahibi olur. |
6. Ekonomik sürdürülebilirlik konusunda bilgi sahibi olur. |
7. Sosyal sürdürülebilirlik konusunda bilgi sahibi olur. |
8. STK'larının sürdürülebilirlik üzerindeki etkisi hakkında bilgi sahibi olur. |
9. Kurumsal sürdürülebilirlik stratejisini uygulayabilir. |
10. Paydaş çıkarlarına hitap edebilir. |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Bu ders, şirketlerin kurumsallaşma süreçlerinde sürdürülebilirliği ve özellikle iş süreçlerinde sürdürülebilirliği nasıl sağlayacaklarını incelemektedir. 2015 yılında Birleşmiş Milletler önderliğinde kabul edilen 17 kalkınma hedefi ile beraber şirketlerin sürdürülebilirliğine katkıları önemli hale gelmiştir. Bu ders, sürdürülebilirliği şirketlerin kurumsal kültürüne başarılı bir şekilde entegre etmek için yapılmasın gerekenleri içermektedir. |
|
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:
|
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Sürdürülebilirliğe Giriş |
2 | Şirket Perspektifi |
3 | Sürdürülebilirlik için İş Örneği |
4 | Sürdürülebilirlik Ayak İzi |
5 | Yönetişim ve Yönetim |
6 | Paydaş Katılımı |
7 | Çevresel Yönetim |
8 | Sosyal Refah |
9 | Ekonomik Refah |
10 | Kurumsal Sürdürülebilirlik Stratejisi |
11 | Sürdürülebilirlik Yönetim Sistemi |
12 | Sürdürülebilirlik ve Tedarik Zinciri Yönetimi |
13 | Sürdürülebilirlik Metrikleri |
14 | Sürdürülebilirlik Performansının Raporlanması |
|
Kaynaklar: |
Carroll/Brown, Business & Society: Ethics, Sustainability & Stakeholder Management; 11th Edition. © 2023 Cengage |
|
Diğer Kaynaklar: |
Corporate Sustainability in Practice: A Guide for Strategy Development and Implementation, Year: 2021
|
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Dersin ilk iki saati teori ve sınıf içi tartışmalardan oluşacaktır. Son saatte, öğrencilerin ders web sitesi (çevrimiçi) üzerinden haftanın konusuyla ilgili bir sınavı tamamlamaları beklenmektedir. |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Ara Sınav I | 1 | %30 |
Aktiviteler | 1 | %20 |
Final Sınavı | 1 | %40 |
Test/Quiz/Kısa Sınav | 6 | %10 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |
|
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
|
# | Program Yeterlilikleri | Katkı |
1 | İşletmelerin faaliyet gösterdikleri ekonomik ve hukuki çevre ile ilgili ayrıntılı bilgiye sahip olur. | 2 |
2 | Yönetim-organizasyon, muhasebe, finans, pazarlama, üretim/faaliyet yönetimini kapsayan temel işletmecilik fonksiyonları ile ilgili ayrıntılı teorik altyapı bilgisine sahip olur. | 4 |
3 | İşletmecilikte sıklıkla kullanılan sayısal tekniklerle ilgili temel ve orta seviyede bilgi sahibi olur. | 0 |
4 | Uzman olmak isteği bir işletmecilik alanında (sayısal yöntemler dahil) derinlemesine bilgi sahibi olur. | 0 |
5 | Elde ettiği bilgiyi bir işletmeyi kurmak veya işletmenin tamamını veya bir bölümünü yönetmek için uygulayabilir. | 2 |
6 | İşletmecilik problemlerini açıklıkla tanımlamak ve çözüm geliştirmek için kantitatif ve kalitatif yöntemleri uygulayarak veri toplayabilir, verileri düzenleyebilir, verileri analiz edebilir, analiz sonuçlarını yorumlayabilir. | 0 |
7 | Analizler, bulgular, çıkarımlar ve tekliflerle ilgili üstleri, ekip elemanları, meslektaşları ve astlarıyla yeterli yazılı ve sözlü iletişimde bulunabilir. | 4 |
8 | İşletme ve yönetim alanlarında araştırma yapabilir. | 2 |
9 | Ekip çalışması içinde lider veya uzman olarak sorumluluklarını yerine getirebilir. | 4 |
10 | Paydaşların ihtiyaçlarını analiz etmek ve bu analizlere dayanarak örgütün amaç ve hedeflerini geliştirmek için örgütün paydaşları ile etkili iletişim kurma becerisini kazanır. | 2 |
11 | Kendisinin öğrenme ve kişisel gelişme gereksinimlerini belirleyebilir ve aynı zamanda daha ileri derece programlarını takip edecek kapasiteye ulaşır. | 3 |
12 | Bağlı olduğu örgütü değerlendirebilme becerisi kazanır ve edindiği bilgilere eleştirel olarak yaklaşabilir. | 4 |
13 | Bölümün öğretim dili olan İngilizceyi en az Avrupa dil portföyü B1 genel düzeyinde kullanabilir. | 4 |
14 | İşletmeciliğin gerektirdiği bilişim teknolojilerini Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyi seviyesinde kullanabilir. | 3 |
15 | İşletme yöneticisi olarak, kalite farkındalığı, iş sağlığı ve güvenli, hizmet içi eğitim, çevre duyarlılığı, sosyal sorumluluk, sosyal, örgütsel ve iş etiği konularında sorumluluk sahibi olup uygun davranışlar sergiler. | 4 |
16 | Bağlı olduğu örgütte yenilik ve sürekli gelişmeyi teşvik edebilir. | 4 |