Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
İleri Düzey İletişim Becerileri | ENG 321 | | | 3 + 0 | 3 | 5,00 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Öğrenciler, toplantı ve seminer gibi profesyonel tartışmalarda görüşlerini ifade edebilir, açıklayabilir ve gerekçelendirebilir. |
2. Öğrenciler, profesyonel konuşmalarda uygun ifadelerle kibarca katıldıklarını veya katılmadıklarını belirtebilirler. |
3. Öğrenciler, tartışmalarda fikir sunmak, karşıt görüş belirtmek ve açıklama istemek ya da yapmak için ifadeler kullanabilirler. |
4. Öğrenciler, profesyonel tartışmalara kibarca söz keserek ve konuyu dağıtmadan katkı sağlayarak aktif katılım gösterebilirler. |
5. Öğrenciler, mesleki metinleri okuyarak ana fikirleri, belirli bilgileri ve farklı bakış açılarını belirleyebilirler. |
6. Öğrenciler, yazılı metinlerden çıkarımlar yapabilir, yorumlayabilir ve fikirler arasında bağlantı kurabilirler. |
7. Öğrenciler, okuma ve tartışmalar yoluyla mesleki kelime bilgilerini geliştirebilirler. |
8. Öğrenciler, profesyonel konuşmaları dinleyerek ana fikri belirleyebilir ve önemli detaylar hakkında not alabilirler. |
9. Öğrenciler, profesyonel ortamlarda geçen tartışmaları ve sunumları takip edebilir ve anlayabilirler. |
10. Öğrenciler, konuşmalarını etkili şekilde yapılandırmak için yönlendirici ifadeler (ör. ilk olarak, ancak, özetle) kullanabilirler. |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
ENG 321 İleri İletişim Becerileri, öğrencileri gelecekteki kariyerlerinde İngiliz dili ile başa çıkmak için ihtiyaç duydukları konuşma becerileriyle donatmak amacıyla tasarlanmış entegre bir derstir. Öğrencilerin konuşma becerilerine odaklanmasının yanı sıra, öğrencilerin profesyonel ortamlarda ve konuşma sınavlarında dili etkin kullanma becerilerini geliştirmeyi amaçlamaktadır. Bu amaçla, öğrencilerin daha güvenli ve yetkin İngilizce kullanıcıları olmalarına yardımcı olacak görüşlerin ifade edilmesi, bir noktada anlaşma / anlaşmazlıkların gösterilmesi ve dilin işlevsel kullanımı gibi ileri düzey konuşma becerilerinin etrafında dönmektedir. Okuma ve dinleme becerileri, konuşma çıktılarının yanı sıra dil yapılarının uygulanması için bir araç olarak kullanılacaktır. |
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Ders Tanıtımı |
2 | Ünite 1 / Okuma |
3 | Ünite 1 / Dinleme / Konuşma: Fikir Belirtme |
4 | Ünite 1 / Sesletim Çalışması & Ünite 2 / Okuma / Konuşma |
5 | Vize 1-Tekrar Aktiviteleri & Konuşma Çalışması |
6 | Ünite 2 / Okuma / Konuşma / Dinleme |
7 | Ünite 2 / Konuşma: Tartışmalarda rol alma |
8 | Ünite 2 / Konuşma: Panel tartışması |
9 | Vize 2-Tekrar Aktiviteleri |
10 | Ünite 3 / Konuşma: Tartışma yapılarının tekrarı & Okuma |
11 | Ünite 3 / Dinleme & Konuşma: Bir fikre karşılık verme |
12 | Ünite 3 / Konuşma: Final tartışmalarına hazırlık |
13 | Ünite 3 / Video izleme: Sesletim çalışmaları |
14 | Tekrar |
|
Kaynaklar: |
The Compass: Route to Academic Speaking Nüans Yayınevi 2014 978-605-5450-64-9
|
|
Diğer Kaynaklar: |
Yok |
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Ders anlatımı, sınıf içi tartışma, bireysel çalışma, grup ve ikili çalışma |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Ara Sınav | 2 | %50 |
Ödev | 1 | %10 |
Final Sınavı | 1 | %40 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |