Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Alan Çalışması | MAN 499 | | | 0 + 6 | 3 | 5,00 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Bağımsız bir çalışmanın nasıl planlanacağını öğrenir |
2. Bir araştırmanın yürütülmesi konusunda tecrübe kazanır |
3. Bir işletmenin nasıl analiz edileceği konusunda tecrübe kazanır |
4. Bir işletmecilik problemine nasıl yaklaşılacağı konusunda tecrübe kazanır |
5. Güncel işletmecilik problemleri ile ilgili tecrübe kazanır |
6. Ekip çalışması konusunda tecrübe kazanır |
7. Rapor yazma ve sunma konusunda tecrübe kazanır |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Bu dersi alan öğrenciler, bir öğretim elemanın gözetimi altında, bir işletmede kayda değer nitelikte araştırma tabanlı bir çalışma yürütürler. Bu çalışma bir işletmeyi analiz etme veya bir işletmenin belirli bir problemini çözmeye yöneliktir. Öğrencilerin veri toplama amacıyla işletmeyi her hafta düzenli olarak ziyaret etmesi beklenmektedir. Öğrencilerin ayrıca, düzenli olarak biraraya gelerek bulguları tartışmaları, ilerlemeyi değerlendirmeleri ve gelecekteki faaliyetleri planlamaları da beklenmektedir. Öğrenciler her aşamada atanan öğretim elemanı tarafından yönlendirilirler. Öğrenciler dönem sonunda alan çalışmasına yönelik bulgu ve önerileri kapsayan bir rapor hazırlayarak bu raporu sunarlar. |
|
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:
Yoktur |
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Danışman öğretim elemanı ile görüşme |
2 | İşyerine ilk ziyaret ve ana yöneticiler ile görüşme |
3 | İşyerini ziyaret, araştırma ve müteakip tartışma |
4 | İşyerini ziyaret, araştırma ve müteakip tartışma |
5 | İşyerini ziyaret, araştırma ve müteakip tartışma |
6 | İşyerini ziyaret, araştırma ve müteakip tartışma |
7 | İşyerini ziyaret, araştırma ve müteakip tartışma |
8 | İşyerini ziyaret, araştırma ve müteakip tartışma |
9 | İşyerini ziyaret, araştırma ve müteakip tartışma |
10 | İşyerini ziyaret, araştırma ve müteakip tartışma |
11 | İşyerini ziyaret, araştırma ve müteakip tartışma |
12 | İşyerini ziyaret, araştırma ve müteakip tartışma |
13 | Raporun hazırlanması |
14 | Raporun hazırlanması |
|
Kaynaklar: |
- |
|
Diğer Kaynaklar: |
- |
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
İşletmeyi ziyaret edip alan çalışması yapma ve müteakiben grup üyeleri ile tartışma. |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Proje | 1 | %100 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |
|
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
|
# | Program Yeterlilikleri | Katkı |
1 | İşletmelerin faaliyet gösterdikleri ekonomik ve hukuki çevre ile ilgili ayrıntılı bilgiye sahip olur. | 1 |
2 | Yönetim-organizasyon, muhasebe, finans, pazarlama, üretim/faaliyet yönetimini kapsayan temel işletmecilik fonksiyonları ile ilgili ayrıntılı teorik altyapı bilgisine sahip olur. | 2 |
3 | İşletmecilikte sıklıkla kullanılan sayısal tekniklerle ilgili temel ve orta seviyede bilgi sahibi olur. | 0 |
4 | Uzman olmak isteği bir işletmecilik alanında (sayısal yöntemler dahil) derinlemesine bilgi sahibi olur. | 3 |
5 | Elde ettiği bilgiyi bir işletmeyi kurmak veya işletmenin tamamını veya bir bölümünü yönetmek için uygulayabilir. | 4 |
6 | İşletmecilik problemlerini açıklıkla tanımlamak ve çözüm geliştirmek için kantitatif ve kalitatif yöntemleri uygulayarak veri toplayabilir, verileri düzenleyebilir, verileri analiz edebilir, analiz sonuçlarını yorumlayabilir. | 4 |
7 | Analizler, bulgular, çıkarımlar ve tekliflerle ilgili üstleri, ekip elemanları, meslektaşları ve astlarıyla yeterli yazılı ve sözlü iletişimde bulunabilir. | 4 |
8 | İşletme ve yönetim alanlarında araştırma yapabilir. | 4 |
9 | Ekip çalışması içinde lider veya uzman olarak sorumluluklarını yerine getirebilir. | 4 |
10 | Paydaşların ihtiyaçlarını analiz etmek ve bu analizlere dayanarak örgütün amaç ve hedeflerini geliştirmek için örgütün paydaşları ile etkili iletişim kurma becerisini kazanır. | 4 |
11 | Kendisinin öğrenme ve kişisel gelişme gereksinimlerini belirleyebilir ve aynı zamanda daha ileri derece programlarını takip edecek kapasiteye ulaşır. | 2 |
12 | Bağlı olduğu örgütü değerlendirebilme becerisi kazanır ve edindiği bilgilere eleştirel olarak yaklaşabilir. | 4 |
13 | Bölümün öğretim dili olan İngilizceyi en az Avrupa dil portföyü B1 genel düzeyinde kullanabilir. | 1 |
14 | İşletmeciliğin gerektirdiği bilişim teknolojilerini Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyi seviyesinde kullanabilir. | 2 |
15 | İşletme yöneticisi olarak, kalite farkındalığı, iş sağlığı ve güvenli, hizmet içi eğitim, çevre duyarlılığı, sosyal sorumluluk, sosyal, örgütsel ve iş etiği konularında sorumluluk sahibi olup uygun davranışlar sergiler. | 2 |
16 | Bağlı olduğu örgütte yenilik ve sürekli gelişmeyi teşvik edebilir. | 3 |