Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
İktisat Tarihi | ECON 204 | 2 | 2 | 3 + 0 | 3 | 5,00 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Ekonomilerin eski çağlardan çağlardan günümüze nasıl geliştiğini öğreneceklerdir. |
2. Bir çağın sosyoekonomik dinamiğinin daha sonra kuşaklar üzerinde nasıl etkileri olduğuna göreceklerdir. |
3. Mevcut ekonomik gelişmelerin ve kurumların tarihsel gelişimini anlayabileceklerdir. |
4. Ekonomi tarihinde “Doğu ve Batı” arasındaki ayrımı değerlendirebileceklerdir. |
5. Ortaçağ dönemini öğrenecek ve insanlık tarihinde bir “Karanlık Çağ” olup olmadığını yorumlayabileceklerdir. |
6. İslami imparatorluklar hakkında bilgi edinip, bilimsel yenilikleri veya faiz ödemelerini yasaklayıp yasaklamadıklarını öğreneceklerdir. |
7. Sanayi devriminin tarihin doğal bir sonucu olup olmadığını yorumlayabileceklerdir. |
8. Fakir toplumların tembel oldukları için mi yoksa sanayi devriminin önemini göz ardı ettikleri için mi fakir olduklarını anlayabileceklerdir. |
9. Argümanların güçlü ve zayıf yanlarını nasıl değerlendireceğinizi öğrenecek ve analitik yazma ve argüman geliştirme becerilerinizi geliştirebileceklerdir. |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Bu ders dünya ekonomi tarihine bir giriş niteliğindedir. Konular arasında antik ekonomiler, ortaçağ ekonomik oluşumları ve ticari ağlar, kurumlar ve ekonomideki tarihsel rolleri, ticaret ve sanayi evrimi, sanayi devrimi, küreselleşme, savaşların ekonomik yönleri, modern finansal ve ekonomik krizler yer almaktadır. |
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Giriş |
2 | Ekonomi Tarihi Nedir ve Neden Çalışıyoruz? |
3 | Derin Tarih |
4 | Antik Ekonomiler ve Piyasalar |
5 | “Karanlık” Çağlar - Ortaçağ İktisadi Tarihi I: Avrupa, Amerika, Afrika ve Asya |
6 | Tekrar |
7 | Ara Sınav |
8 | “Karanlık” Çağlar - Ortaçağ İktisat Tarihi II: Orta Doğu |
9 | Keşif, Ticaret, Kolonileşme ve Gücün Küresel Olarak Yeniden Dağılması |
10 | Modernitenin Yükselişi: Aydınlanma, Bilim ve Sanayi Devrimleri |
11 | Ondokuzuncu Yüzyıl I: Küresel Kapitalizmin Yükselişi ve Ondokuzuncu Yüzyılın Eksen Çağı Olarak Yükselişi |
12 | On dokuzuncu Yüzyıl II: Küreselleşme, İkinci Sanayi Devrimi, ve La belle époque (Güzel Dönem) |
13 | Yirminci Yüzyıl Kısa: Krizler, Savaşlar, Kapitalizm ve Sosyalizm |
14 | Tekrar |
|
Kaynaklar: |
1. Tignor, Robert, Jeremy Adelman, et al (2010), Worlds Together, Worlds Apart: A History of the World: 600 to 1850, W. W. Norton & Company, 3rd ed.
2. Cameron, Rondo E, and Larry Neal. (2003), A Concise Economic History of the World: From Paleolithic Times to the Present, New York: Oxford University Press, 3rd ed.
3. Coatsworth, John, Juan Cole, et al (2015), Global Connections: Volume 2, Since 1500: Politics, Exchange, and Social Life in World History, Cambridge University Press.
|
|
Diğer Kaynaklar: |
|
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Öğretim stratejisi çoğunlukla derslere ve problem çözmeye dayanmaktadır. Sınıf için tartışmalara katılmaları beklenen öğrenciler soru sorma ve düşüncelerini paylaşma konularında teşvik edilirler. Ders sorumlusu, öğrencilerin ders materyali hakkındaki sorularını cevaplamak ve onlara yardımcı olmak için düzenli görüşme saatlerine sahiptir. |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Ara sınav | 2 | %60 |
Final Sınavı | 1 | %40 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |