PROGRAMI
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Ders AdıKoduVerildiği YılVerildiği YarıyılSüresi (T+U)Yerel KredisiAKTS Kredisi
İşletme Oyunları ve SimülasyonlarıMAN 4173 + 035,00
 
Ders Bilgileri
Dersin Öğretim DiliTürkçe
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüSeçmeli
Dersin Veriliş BiçimiYüz Yüze
 
Dersin Öğrenme Kazanımları:

Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
 
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken DerslerYok
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen DerslerYok
 
Dersin Tanımı:

Günümüz iş ortamında önemli ve hızlı değişimler yaşanmaktadır. Bu nedenle, geleceğin yöneticileri olan öğrencilerin, gelecekte karşılaşabilecekleri farklı durumlarla başa çıkmalarını sağlayacak farklı bilişsel ve problem çözme becerileri geliştirmeleri gerekmektedir. İş oyunları ve simülasyonları, gerçek iş durumlarında daha önce deneyimi olmayan öğrencilerin karmaşık durumlarda karar almayı anlamaları için faydalı araçlardır. Güncel bilgi ve iletişim teknolojileri, farklı durumların analizi için fırsatlar sunmaktadır. Bu dersin temel amacı, bu teknolojileri problem çözme ve karar almada kullanarak öğrencilerin yeterliliklerini geliştirmektir. Ders, bilgisayarlı oyunlar ve simülasyonlar kullanan vaka çalışması yaklaşımına dayanmaktadır. Öğrencilerin daha önce edindikleri bilgileri bilgisayar destekli simülasyonlara uygulamaları beklenmektedir. Öğrenciler ekipler halinde çalıştıkları için bu ders, takım çalışması yeteneklerini de geliştirmektedir.
 
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:

--- üretken yapay zeka kullanımı yoktur ---
 
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı):
 
HaftaKonu
1Dersin Tanıtımı
2İş Stratejisinin Tanımı
3Kısa Örnek Olay Analizi (I)
4Yönetimle ilgili kararlar
5Kısa Örnek Olay Analizi (II)
6Üretim ve Ar-Ge ile ilgili Kararlar
7Kısa Örnek Olay Analizi (III)
8İnsan Kaynakları ile ilgili Kararlar
9Kısa Örnek Olay Analizi (IV)
10Pazarlama ile ilgili Kararlar
11Kısa Örnek Olay Analizi (V)
12Finans ile ilgili Kararlar
13Kısa Örnek Olay Analizi (VI)
14Takım Sunumları ve Tartışmaları
 
Kaynaklar:
---
 
Diğer Kaynaklar:
Uzun zamandır, Üniversite eğitimi için kullanılan farklı iş oyunları ve simülasyonları arasından bazıları kullanılacaktır.
 
Öğretim Yöntem ve Teknikleri:
Bu dersin tamamlanmasının ardından öğrenciler aşağıdaki temel hususları tamamlayabileceklerdir: - İşletmeleri bir bütün olarak değerlendirmek - Bilgileri analiz etmek ve sentezlemek - İşletmelerin rekabetçi konumunu tanımak - Kararların işletme başarısı veya başarısızlığı üzerindeki etkilerini anlamak
 
Değerlendirme Sistemi:
YöntemAdetKatkı (%)
Vaka İncelemesi1%20
Durum Analizi1%25
Dönem Ödevi1%25
Final Sınavı1%30
 
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu?
Gerektirmiyor
 
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
#Program YeterlilikleriKatkı
1İşletmelerin faaliyet gösterdikleri ekonomik ve hukuki çevre ile ilgili ayrıntılı bilgiye sahip olur.1
2Yönetim-organizasyon, muhasebe, finans, pazarlama, üretim/faaliyet yönetimini kapsayan temel işletmecilik fonksiyonları ile ilgili ayrıntılı teorik altyapı bilgisine sahip olur.1
3İşletmecilikte sıklıkla kullanılan sayısal tekniklerle ilgili temel ve orta seviyede bilgi sahibi olur.0
4Uzman olmak isteği bir işletmecilik alanında (sayısal yöntemler dahil) derinlemesine bilgi sahibi olur.2
5Elde ettiği bilgiyi bir işletmeyi kurmak veya işletmenin tamamını veya bir bölümünü yönetmek için uygulayabilir.4
6İşletmecilik problemlerini açıklıkla tanımlamak ve çözüm geliştirmek için kantitatif ve kalitatif yöntemleri uygulayarak veri toplayabilir, verileri düzenleyebilir, verileri analiz edebilir, analiz sonuçlarını yorumlayabilir.4
7Analizler, bulgular, çıkarımlar ve tekliflerle ilgili üstleri, ekip elemanları, meslektaşları ve astlarıyla yeterli yazılı ve sözlü iletişimde bulunabilir.4
8İşletme ve yönetim alanlarında araştırma yapabilir.3
9Ekip çalışması içinde lider veya uzman olarak sorumluluklarını yerine getirebilir.4
10Paydaşların ihtiyaçlarını analiz etmek ve bu analizlere dayanarak örgütün amaç ve hedeflerini geliştirmek için örgütün paydaşları ile etkili iletişim kurma becerisini kazanır.2
11Kendisinin öğrenme ve kişisel gelişme gereksinimlerini belirleyebilir ve aynı zamanda daha ileri derece programlarını takip edecek kapasiteye ulaşır.4
12Bağlı olduğu örgütü değerlendirebilme becerisi kazanır ve edindiği bilgilere eleştirel olarak yaklaşabilir.4
13Bölümün öğretim dili olan İngilizceyi en az Avrupa dil portföyü B1 genel düzeyinde kullanabilir.4
14İşletmeciliğin gerektirdiği bilişim teknolojilerini Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyi seviyesinde kullanabilir.4
15İşletme yöneticisi olarak, kalite farkındalığı, iş sağlığı ve güvenli, hizmet içi eğitim, çevre duyarlılığı, sosyal sorumluluk, sosyal, örgütsel ve iş etiği konularında sorumluluk sahibi olup uygun davranışlar sergiler.1
16Bağlı olduğu örgütte yenilik ve sürekli gelişmeyi teşvik edebilir.2