Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Proje Yönetimi | MAN 406 | | | 3 + 0 | 3 | 5,00 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Proje yönetiminin temel kavramlarını, süreçlerini ve yöntemlerini açıklar. |
2. Proje yaşam döngüsünü ve aşamalarını tanımlar. |
3. Proje seçimi, planlaması, organizasyonu ve kontrolü ile ilgili teknikleri uygular. |
4. Zaman, maliyet, kapsam ve kalite boyutlarını dikkate alarak proje planları geliştirebilir. |
5. Gantt şeması, CPM ve PERT gibi araçları kullanarak proje çizelgelemesi yapar. |
6. Kaynak tahsisi, risk yönetimi ve proje denetimi konularında çözüm önerileri geliştirir. |
7. Proje yönetimi yazılımlarını kullanarak bilgisayar destekli planlama ve takip gerçekleştirebilir. |
8. Grup çalışmaları aracılığıyla takım halinde proje yönetiminde etkin rol alır. |
9. Proje yönetimi için yazılım kullanma deneyimi kazanabilecektir. |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Bu ders, projelerin planlanması, yürütülmesi, kontrolü ve başarıyla tamamlanmasına yönelik temel süreç ve yöntemleri kapsamaktadır. Proje yaşam döngüsü, proje seçimi ve organizasyonu, zaman planlaması, maliyet ve maliyet-zaman analizleri, kaynak tahsisi, proje kontrol ve denetimi ile projenin sonlandırılması dersin ana konularını oluşturmaktadır. Öğrencilerin, proje yönetimi araç ve tekniklerini kullanarak gerçek hayatta karşılaşılan proje problemlerini analiz edebilme ve çözüm geliştirebilme becerileri kazanmaları hedeflenmektedir. |
|
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:
|
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Neden Proje Yönetimi? Proje Yaşam Döngüsü. |
2 | Proje Seçimi. Yüksek Belirsizlik Altında Analiz. |
3 | Proje Yöneticisi. Proje Yöneticisi Seçimi. |
4 | Proje Organizasyonu. İşlevsel Organizasyonun Bir Parçası Olarak Proje. |
5 | Proje Planlaması. Sistem Entegrasyonu. |
6 | Müzakere ve Uyuşmazlık Çözümü. |
7 | Ara Sınav |
8 | Çizelgeleme. Proje Değerlendirme ve Gözden Geçirme Tekniği. |
9 | Projelerin İndirgenmesi. |
10 | Kaynak Dağılımı. |
11 | Proje Ekiplerinin Yönetimi. |
12 | Bilgi Sistemleri. |
13 | Proje Kontrolü. Proje Denetimi ve Projeyi Sonlandırma. |
14 | Uluslararası Proje Yönetimi. |
|
Kaynaklar: |
Wysocki, R. K. (2011). Effective project management: traditional, agile, extreme. John Wiley & Sons. |
|
Diğer Kaynaklar: |
Harold Kerzner (2003) Project Management- A Systems Approach to Planning, Scheduling, and Controlling John Wiley $ Sons, Inc. ISBN 0-471-22577-0
Richardson, G. L., & Jackson, B. M. (2019). Project Management Theory and Practice Third Edition. |
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Ders, teorik anlatımlar, vaka analizleri, ödevler ve grup projeleri ile yürütülmektedir. Öğrencilerden derslere düzenli katılım göstermeleri, bireysel ve grup ödevlerini zamanında teslim etmeleri ve sınıf içi tartışmalara aktif şekilde katılmaları beklenmektedir. Yüksek düzeyde öğrenci katılımına ulaşmak için işbirlikçi, öğrenci merkezli bir öğretim yöntemi kullanılacaktır.
|
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Ara Sınav | 1 | %30 |
Grup Projesi | 1 | %40 |
Aktiviteler | 2 | %10 |
Ders Katılımı | 1 | %10 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |
|
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
|
# | Program Yeterlilikleri | Katkı |
1 | İşletmelerin faaliyet gösterdikleri ekonomik ve hukuki çevre ile ilgili ayrıntılı bilgiye sahip olur. | 3 |
2 | Yönetim-organizasyon, muhasebe, finans, pazarlama, üretim/faaliyet yönetimini kapsayan temel işletmecilik fonksiyonları ile ilgili ayrıntılı teorik altyapı bilgisine sahip olur. | 2 |
3 | İşletmecilikte sıklıkla kullanılan sayısal tekniklerle ilgili temel ve orta seviyede bilgi sahibi olur. | 3 |
4 | Uzman olmak isteği bir işletmecilik alanında (sayısal yöntemler dahil) derinlemesine bilgi sahibi olur. | 3 |
5 | Elde ettiği bilgiyi bir işletmeyi kurmak veya işletmenin tamamını veya bir bölümünü yönetmek için uygulayabilir. | 4 |
6 | İşletmecilik problemlerini açıklıkla tanımlamak ve çözüm geliştirmek için kantitatif ve kalitatif yöntemleri uygulayarak veri toplayabilir, verileri düzenleyebilir, verileri analiz edebilir, analiz sonuçlarını yorumlayabilir. | 3 |
7 | Analizler, bulgular, çıkarımlar ve tekliflerle ilgili üstleri, ekip elemanları, meslektaşları ve astlarıyla yeterli yazılı ve sözlü iletişimde bulunabilir. | 4 |
8 | İşletme ve yönetim alanlarında araştırma yapabilir. | 3 |
9 | Ekip çalışması içinde lider veya uzman olarak sorumluluklarını yerine getirebilir. | 4 |
10 | Paydaşların ihtiyaçlarını analiz etmek ve bu analizlere dayanarak örgütün amaç ve hedeflerini geliştirmek için örgütün paydaşları ile etkili iletişim kurma becerisini kazanır. | 4 |
11 | Kendisinin öğrenme ve kişisel gelişme gereksinimlerini belirleyebilir ve aynı zamanda daha ileri derece programlarını takip edecek kapasiteye ulaşır. | 4 |
12 | Bağlı olduğu örgütü değerlendirebilme becerisi kazanır ve edindiği bilgilere eleştirel olarak yaklaşabilir. | 3 |
13 | Bölümün öğretim dili olan İngilizceyi en az Avrupa dil portföyü B1 genel düzeyinde kullanabilir. | 4 |
14 | İşletmeciliğin gerektirdiği bilişim teknolojilerini Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyi seviyesinde kullanabilir. | 3 |
15 | İşletme yöneticisi olarak, kalite farkındalığı, iş sağlığı ve güvenli, hizmet içi eğitim, çevre duyarlılığı, sosyal sorumluluk, sosyal, örgütsel ve iş etiği konularında sorumluluk sahibi olup uygun davranışlar sergiler. | 2 |
16 | Bağlı olduğu örgütte yenilik ve sürekli gelişmeyi teşvik edebilir. | 3 |