PROGRAMI
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Ders AdıKoduVerildiği YılVerildiği YarıyılSüresi (T+U)Yerel KredisiAKTS Kredisi
Veri Analizine GirişMIS 2083 + 034,00
 
Ders Bilgileri
Dersin Öğretim Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin Türü
Dersin Veriliş BiçimiYüz Yüze
 
Dersin Öğrenme Kazanımları:

Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
1. Temel istatistiksel analizler için excel ve istatistik yazılımlarını kullanma
2. Bilgiyi özetlemek için tablolar oluşturmak
3. Veri girişini sağlamak ve R kullanarak veri setlerini manipule etmek
4. Veriyi analiz etmek ve excel veya R kullanarak testleri tamamlamak için istatistik yöntemlerini uygulamak
 
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken DerslerYok
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen DerslerYok
 
Dersin Tanımı:

Bu ders Yönetim Bilişim Sistemleri öğrencileri için veri analizinde gerekli istatistiksel yazılım bilgilerini geliştirmek ve öğrencilerin veri analitiği ve modelleme derslerinde başarılı olmalarında yardımcı olacak veri ve özelliklerini tanıtmak amacıyla tasarlanmıştır. Öğrenciler veri analizi için gereken temel yazılım ve yazılım paketlerini kullanmayı öğreneceklerdir.
 
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:

Öğrencilerin, ChatGPT, Gemini ve Copilot gibi üretken yapay zeka araçlarını, problem çözme konusunda rehberlik almak, kendi çözümlerini yapay zeka tarafından üretilen yanıtlarla karşılaştırmak ve hatalarını tespit etmek için çözümleri adım adım analiz etmek amacıyla kullanmaları teşvik edilecektir. Bu uygulama öğrencilerin eleştirel düşünme ve problem çözme becerilerini geliştirecektir. Yapay zeka öğrenme sürecinde değerli bir destek aracı olarak hizmet etse de, öğrencilerin üretilen çıktıları eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirmeleri ve bağımsız analitik düşünme yetilerini güçlendirmeleri teşvik edilecektir.
 
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı):
 
HaftaKonu
1Derse giriş, Veri Tipleri, Veriyi düzenlemek
2R ve RStudio Programının Yüklenmesi ve Kaynaklar
3R Programında Veri Tipleri
4R Veri Oluşturma
5Veri Özetleri
6Veri Özetleri ve Özellikleri
7Farklı Veri Tipleri ile Programlama
8Matrisler
9R kullanarak veri girişi, temel veri manipülasyonları
10Matriks İşlemleri ve Uygulamaları
11R kullanarak temel veri analizi
12R kullanarak temel veri analizi
13Grafikler
14Grafikler
 
Kaynaklar:
Wickham, H., Çetinkaya-Rundel, M., & Grolemund, G. (2023). R for data science. O'Reilly Media, Inc..
 
Diğer Kaynaklar:
Peng, R. D. (2016). R programming for data science (pp. 86-181). Victoria, BC, Canada: Leanpub. Mike McGrath, R for Data Analysis, Easy Steps Limited, (2018), 978-1-84078-795-5
 
Öğretim Yöntem ve Teknikleri:
Dersler örnek problemler ve durum çalışmaları ile desteklenerek öğrencilerin uygulamalara daha iyi hakim olmaları sağlanacaktır. Dersler uygulama örnekleri ve vaka çalışmaları işle desteklenerek öğrencilere uygulama alanında tecrübe kazanmaları sağlanacaktır. Sınıf içinde öğrencilerin tartışmalara katılmaları teşvik edilecek ve grup olarak yapılan çalışmalar ve sunumları ile takım çalışması tecrübesi kazanmaları sağlanacaktır.
 
Değerlendirme Sistemi:
YöntemAdetKatkı (%)
Final Sınavı1%30
Ödev5%25
Sınıf Katılımı1%20
Project1%25
 
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu?
Gerektirmiyor
 
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
#Program YeterlilikleriKatkı
1Bilişim teknolojileri altyapısını öğrenmek ve gelişmeleri takip etmek.3
2Örgüt yapısına uygun bilişim sistemleri tasarlamak.0
3Yazılım bilgileri edinmek ve etkin bir şekilde kullanabilmek.4
4Veri toplama, temizleme ve saklama yöntemlerini öğrenmek.3
5Gelecekteki veri ve yazılım gereksinimlerini tahmin edebilmek.2
6Firma içindeki veri odaklı yönetim süreçlerini takip etmek.2
7"Büyük Veri" kullanarak bilgi elde etme yöntemlerini öğrenmek.3
8Bilgi teknolojilerindeki gelişmeleri takip etmek.2
9Bir kuruluşun bilgi teknolojileri ve veri problemlerini anlamak ve değerlendirmek.2
10Veri toplama, yorumlama, analiz etme ve yayma süreçlerinde bilimsel, sosyal ve etik standartları korumak.3
11Bilgi sistemleri arasındaki birlikte çalışabilirliği anlamak.0
12İş ortamını anlamak ve değerlendirmek.2