| Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
| Kurumsal Uygulamalar | MIS 415 | | 1 | 3 + 0 | 3 | 5,00 |
| |
| Ders Bilgileri |
| Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
| |
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
| 1. Kurumsal kaynak planlama mimarisini anlama |
| 2. Yazılım ve geliştirici seçme |
| 3. Tedarik zincirinde süreçleri anlama |
| 4. Kurumsal yazılımlarda uyumu anlama ve değerlendirme |
| 5. Müsteri ilişkileri yönetiminde kullanılan veriyi anlama |
| 6. Bilgi yönetimi sistemlerinin ihtiyaçlarını ve kurumlardaki yerini anlama |
| |
| Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
| Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
| |
Dersin Tanımı:
Kurumsal kaynak planlama, tedarik zinciri, müşteri ilişkileri yönetimi ve bilgi yönetiminde kullanılan bilişim sistemleri |
| |
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:
- |
| |
| Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
| |
| Hafta | Konu |
| 1 | Kurumsal kaynak planlama sistemlerine giriş |
| 2 | Sistemlerin uyumu |
| 3 | Kurumsal kaynak planlama sistemleri mimarileri |
| 4 | Uygulama stratejileri |
| 5 | Yazılım ve geliştirici seçme |
| 6 | Operasyon ve sonrası uygulamalar |
| 7 | Ara sınav |
| 8 | Tedarik zinciri süreç uyumu |
| 9 | Stratejik tedarik zinciriağı tasarımı |
| 10 | Tedarik zincirinde birlikte çalışabilirlik ve uyum |
| 11 | Müşteri ilişkileri yönetimi ve büyük veri |
| 12 | Bilgi yönetim araçları ve teknolojileri |
| 13 | Bilgi yönetimi uygulama |
| 14 | Dönem ödevi sunumu |
| |
| Kaynaklar: |
| Motiwalla L. and Thompson, J. Enterprise Systems for Management, Pearson |
| |
| Diğer Kaynaklar: |
| Stock, J. and Manrodt, K.B. Supply Chain Management, McGraw Hill
Marshall, G. and Johnston, M. Marketing Management, Pearson
Jashapara, A. Knowledge Management: An Integrated Approach, Pearson |
| |
| Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
| Yüz yüze |
| |
| Değerlendirme Sistemi: |
| Yöntem | Adet | Katkı (%) |
| Ara Sınav | 1 | %25 |
| Dönem Ödevi | 1 | %35 |
| Final Sınavı/Final Exam | 1 | %40 |
| |
| Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
| Gerektirmiyor |
| |
Dersin AKTS İş Yükü:
|
| # | Aktivite | Adet | Süre (Saat) | İş Yükü |
| 1 | Derslere Katılım (haftalık bazda) | 14 | 3,00 | 42,00 |
| 2 | Laboratuvarlara/Derslere Katılım (haftalık bazda) | 0 | 0,00 | 0,00 |
| 3 | Notların önceden hazırlanması ve son haline getirilmesi (haftalık bazda) | 14 | 1,00 | 14,00 |
| 4 | İlgili materyalin toplanması ve seçilmesi (bir kez) | 1 | 2,00 | 2,00 |
| 5 | İlgili materyalin kendi kendine incelenmesi (haftalık bazda) | 14 | 2,00 | 28,00 |
| 6 | Ev ödevleri | 0 | 0,00 | 0,00 |
| 7 | Sınavlara Hazırlık | 0 | 0,00 | 0,00 |
| 8 | Ara Sınavlara Hazırlık (Sınavların süresi dahil) | 1 | 7,00 | 7,00 |
| 9 | Dönem Ödevi/Vaka Çalışması Raporunun Hazırlanması (sözlü sunum dahil) | 1 | 15,00 | 15,00 |
| 10 | Dönem Projesi/Saha Çalışması Raporunun Hazırlanması (sözlü sunum dahil) | 0 | 0,00 | 0,00 |
| 11 | Final Sınavına Hazırlık (sınav süresi dahil) | 1 | 7,00 | 7,00 |
| |
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
|
| # | Program Yeterlilikleri | Katkı (0-4) |
| 1 | Bilişim teknolojileri altyapısını öğrenmek ve gelişmeleri takip etmek. | 3 |
| 2 | Örgüt yapısına uygun bilişim sistemleri tasarlamak. | 4 |
| 3 | Yazılım bilgileri edinmek ve etkin bir şekilde kullanabilmek. | 2 |
| 4 | Veri toplama, temizleme ve saklama yöntemlerini öğrenmek. | 2 |
| 5 | Gelecekteki veri ve yazılım gereksinimlerini tahmin edebilmek. | 2 |
| 6 | Firma içindeki veri odaklı yönetim süreçlerini takip etmek. | 2 |
| 7 | "Büyük Veri" kullanarak bilgi elde etme yöntemlerini öğrenmek. | 1 |
| 8 | Bilgi teknolojilerindeki gelişmeleri takip etmek. | 2 |
| 9 | Bir kuruluşun bilgi teknolojileri ve veri problemlerini anlamak ve değerlendirmek. | 3 |
| 10 | Veri toplama, yorumlama, analiz etme ve yayma süreçlerinde bilimsel, sosyal ve etik standartları korumak. | 2 |
| 11 | Bilgi sistemleri arasındaki birlikte çalışabilirliği anlamak. | 4 |
| 12 | İş ortamını anlamak ve değerlendirmek. | 4 |