| Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
| Dünya politikasında güncel olaylar | PSI 406 | | 2 | 3 + 0 | 3 | 6,00 |
| |
| Ders Bilgileri |
| Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
| |
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
| 1. güncel olaylar hakkında yorum yeteneği kazanmak |
| 2. uluslarası siyasi olayları temel yaklaşımlar üzerinden düşünmek |
| 3. çatışmalarla ilgili eleştirel bir yaklaşım edinmek |
| 4. teorik birikimle güncel olayları sorgulamak |
| |
| Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
| Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
| |
Dersin Tanımı:
Uluslarası ilişkilerde güncel olaylar ele alınmakta, bu derste çatışmalar ve temel karakterleri teorik bir bakış açısıyla değerlendirilmekte ve örnek olaylar üzerinden incelenmektedir. |
| |
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:
Yok |
| |
| Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
| |
| Hafta | Konu |
| 1 | milliyetçilik, ulus devlet ve uluslararası politikanın etkileri |
| 2 | etnisite, etnik çatışmalar ve sebepleri |
| 3 | etnik çatışma örnekleri: Yugoslavya, Ruanda,Kaşmir olayı |
| 4 | etnik çatışma örnekleri: Yugoslavya, Ruanda,Kaşmir olay |
| 5 | uluslararası ceza mahkemesinin güncel gelişmeleri |
| 6 | uluslararası ceza mahkemesinin uluslararası politikaya etkisi |
| 7 | uluslararası ceza mahkemesinin duyulmuş vakaları |
| 8 | soykırım siyaseti: yahudiler, ermeniler, ruanda olayı |
| 9 | terorizm:teorik perspektif |
| 10 | terorizm, siyaset ve uluslararası hukuk |
| 11 | terörizmin örnek olay çalışmaları: ıslamı cihat, hamas |
| 12 | kültür toleransı ve çatışmalarla bağı |
| 13 | politik tolerans ve örnek olaylarla bağı |
| 14 | uluslararası politik ekonominin gelişmeleri |
| |
| Kaynaklar: |
| C. W. Kegley, Jr. World Politics: Trends and TransformationsWadsworth 2009 0333945786 / 0-333-94578-6)
M. Guggisberg and D. Weir Understanding Violence: Contexts and Portrayals Inter-Disciplinary Press 2009 1-904710-65-4 / 978-1-904710-65-3
R. C. Taras and R. Ganguly Understanding Ethnic Conflict: The International Dimension Longman 2008 0321085949 / 0-321-08594-9
J. Horgan The Psychology of Terrorism Routledge 2005 9780714682396
M. Mann The Dark Side of Democracy: Explaining Ethnic Cleansing Cambridge University Press 2005 0521538548 / 0-521-53854-8
|
| |
| Diğer Kaynaklar: |
| J. T. Rourke International Politics on the World Stage McGraw Hill 2007 087967752X / 0-87967-752-X
V. K. Fouskas The Politics of Conflict Routledge 2007 9781857435818
J. Friedman Globalization, the State, and Violence Altamira Press 2003 9780759102811
R. Higgins and M. FloryTerrorism and International Law Routledge 2003 0415116066 / 0-415-11606-6
|
| |
| Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
| Ders anlatımıyla birlikte öğrencilerden gerekli hazırlıkları yaparak gelmesi beklenmekte ve öğrenciler bir final bir ara sınav ve bir ödevden sorumlu tutulmaktadır. |
| |
| Değerlendirme Sistemi: |
| Yöntem | Adet | Katkı (%) |
| Ara Sınav | 1 | %30 |
| Ödev | 1 | %30 |
| Final Sınavı | 1 | %40 |
| |
| Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
| Gerektirmiyor |
| |
Dersin AKTS İş Yükü:
|
| # | Aktivite | Adet | Süre (Saat) | İş Yükü |
| 1 | Derslere Katılım (haftalık bazda) | 13 | 3,00 | 39,00 |
| 2 | Laboratuvarlara/Derslere Katılım (haftalık bazda) | 0 | 0,00 | 0,00 |
| 3 | Notların önceden hazırlanması ve son haline getirilmesi (haftalık bazda) | 13 | 2,00 | 26,00 |
| 4 | İlgili materyalin toplanması ve seçilmesi (bir kez) | 1 | 5,00 | 5,00 |
| 5 | İlgili materyalin kendi kendine incelenmesi (haftalık bazda) | 13 | 1,00 | 13,00 |
| 6 | Ev ödevleri | 0 | 0,00 | 0,00 |
| 7 | Sınavlara Hazırlık | 0 | 0,00 | 0,00 |
| 8 | Ara Sınavlara Hazırlık (Sınavların süresi dahil) | 7 | 2,00 | 14,00 |
| 9 | Dönem Ödevi/Vaka Çalışması Raporunun Hazırlanması (sözlü sunum dahil) | 10 | 2,00 | 20,00 |
| 10 | Dönem Projesi/Saha Çalışması Raporunun Hazırlanması (sözlü sunum dahil) | 0 | 0,00 | 0,00 |
| 11 | Final Sınavına Hazırlık (sınav süresi dahil) | 13 | 2,00 | 26,00 |
| |
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
|
| # | Program Yeterlilikleri | Katkı (0-4) |
| 1 | Sosyal bilimler, ekonomi ve hukukun temel kavramlarını anlayabilir ve yorumlayabilir. | 4 |
| 2 | Bilimsel araştırmada; temel prensipleri, amaçları, veri toplama metodları ve analizini anlayabilir. | 1 |
| 3 | Siyaset bilimi ve uluslararası ilişkilerin belli alanlarında ileri düzeyde bilgi ve beceri sahibi olur. | 4 |
| 4 | Neyin doğru, gerçek ya da sağduyu olarak sunulduğunun sorgulanması için eleştirel bir akıl ve analitik kapasiteye sahip olur. | 3 |
| 5 | Sürekli değişen dünyada, alternatif bilgi kanallarına ulaşmayı bilir, hayat-boyu öğrenme için hazır olur. | 3 |
| 6 | Bugünün beklenmedik ve çok boyutlu soruları ve sorunlarını anlamaya ve bu sorunlarla başa çıkmaya hazır olabilmenin yanı sıra bir grup içinde de inisiyatifi ele almaya hazır olur. | 2 |
| 7 | Türk toplumu, siyaseti ve kültürünün yanı sıra Türk anayasal ve idari yapısı hakkında derin bir kavrayışa sahip olur. | 0 |
| 8 | Klasik ve çağdaş siyaset teorileri ve uluslararası ilişkilerin yanı sıra uluslararası hukuk ve organizasyonlar hakkında derin bilgi sahibi olur. | 3 |
| 9 | Küresel politik, ekonomik ve kültürel ilişkileri anlayabilme ve yorumlayabilme yeteneğine sahip olur. | 4 |
| 10 | Başkalarına ve çevreye karşı sosyal ve vatandaşlık sorumluluğunun bilincindedir. | 1 |
| 11 | İngilizce’yi günlük iletişim ve ileri düzey profesyonel amaçlar için kullanabilir (Avrupa dil portfolyosu global ölçeği, düzey B1). | 2 |
| 12 | Kendisini, bağımsız olarak ve grup içinde sözlü ve yazılı biçimde ifade edebilir. | 1 |
| 13 | Eğitimini aldığı alandaki araştırma ve çalışmalar için gerekli bilgisayar teknolojilerini kullanır. | 1 |