PROGRAMI
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Ders AdıKoduVerildiği YılVerildiği YarıyılSüresi (T+U)Yerel KredisiAKTS Kredisi
Sinema ve Siyaset: Filmlerde Geçmiş Nasıl HatırlanırPSI 32923 + 036,00
 
Ders Bilgileri
Dersin Öğretim DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüSeçmeli
Dersin Veriliş BiçimiYüz Yüze
 
Dersin Öğrenme Kazanımları:

Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
1. Sinemanın nasıl siyasetin bir aracı olarak kullanıldığını
2. Sinema-siyasi tarih ilişkisini çözümlemek
 
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken DerslerYok
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen DerslerYok
 
Dersin Tanımı:

Toplumsal algının oluşturulmasında ve yayılmasında uzun yıllar etkili bir kitle iletişim aracı olan sinemanın, ülkelerin siyasi, tarihi ve politik söylemlerine ilişkin temsiliyet biçiminin örneklerle aktarılacağı dersin amacı; politika-sinema ilişkisinde karşılıklı etkileşimleri ve bu etkileşimlerin kitlesel etkilerini ortaya koymaktır. Dersin temel başlıklarını; özellikle II.Dünya Savaşı'ndan itibaren oluşan siyasi kırılma noktaları ve bunların sinema dili ile aktarılma biçimleri, propaganda filmleri, politika-sinema arasındaki karşılıklı etkileşimin sonuçları oluşturmaktadır. Zaman-uzam ilişkisinin belirlediği 10 yıllık dönemlerle işlenecek olan ders, bölgesel, ulusal, ve uluslararası ölçekteki politik olayların sinemaya aktarılmış olan film örneklerinin gösterimleri ve tartışılmasıyla da desteklenecektir.
 
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:

 
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı):
 
HaftaKonu
1Dr. Strangelove or: How I Learned to Stop Worrying and Love the Bomb
2Thirteen Days
3Good Night, and Good Luck
4Path to War
5All the President's Man
6Missing
7Under Fire
8Primary Colors
9W.
10Too Big to Fail
11Snowden
12Tartışma
13Tartışma
14Tartışma
 
Kaynaklar:
Jonathan Rosenbaum. Movies as Politics (California: University of California Press. 1997)
 
Diğer Kaynaklar:
Ana kaynak dışında seyredilen her filmle ilgili bulunan film eleştirleri ve film/yönetmen hakkında akademik makaleler
 
Öğretim Yöntem ve Teknikleri:
Film izleme ve tartışma
 
Değerlendirme Sistemi:
YöntemAdetKatkı (%)
Ara Sınav1%40
Final Sınavı1%60
 
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu?
Gerektirmiyor
 
Dersin AKTS İş Yükü:
#AktiviteAdetSüre (Saat)İş Yükü
1Derslere Katılım (haftalık bazda)143,0042,00
2Laboratuvarlara/Derslere Katılım (haftalık bazda)00,000,00
3Notların önceden hazırlanması ve son haline getirilmesi (haftalık bazda)141,0014,00
4İlgili materyalin toplanması ve seçilmesi (bir kez)12,002,00
5İlgili materyalin kendi kendine incelenmesi (haftalık bazda)143,0042,00
6Ev ödevleri122,0024,00
7Sınavlara Hazırlık00,000,00
8Ara Sınavlara Hazırlık (Sınavların süresi dahil)00,000,00
9Dönem Ödevi/Vaka Çalışması Raporunun Hazırlanması (sözlü sunum dahil)00,000,00
10Dönem Projesi/Saha Çalışması Raporunun Hazırlanması (sözlü sunum dahil)00,000,00
11Final Sınavına Hazırlık (sınav süresi dahil)125,0025,00
 
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
#Program YeterlilikleriKatkı (0-4)
1Sosyal bilimler, ekonomi ve hukukun temel kavramlarını anlayabilir ve yorumlayabilir.4
2Bilimsel araştırmada; temel prensipleri, amaçları, veri toplama metodları ve analizini anlayabilir.0
3Siyaset bilimi ve uluslararası ilişkilerin belli alanlarında ileri düzeyde bilgi ve beceri sahibi olur.2
4Neyin doğru, gerçek ya da sağduyu olarak sunulduğunun sorgulanması için eleştirel bir akıl ve analitik kapasiteye sahip olur.4
5Sürekli değişen dünyada, alternatif bilgi kanallarına ulaşmayı bilir, hayat-boyu öğrenme için hazır olur.4
6Bugünün beklenmedik ve çok boyutlu soruları ve sorunlarını anlamaya ve bu sorunlarla başa çıkmaya hazır olabilmenin yanı sıra bir grup içinde de inisiyatifi ele almaya hazır olur.2
7Türk toplumu, siyaseti ve kültürünün yanı sıra Türk anayasal ve idari yapısı hakkında derin bir kavrayışa sahip olur.1
8Klasik ve çağdaş siyaset teorileri ve uluslararası ilişkilerin yanı sıra uluslararası hukuk ve organizasyonlar hakkında derin bilgi sahibi olur.4
9Küresel politik, ekonomik ve kültürel ilişkileri anlayabilme ve yorumlayabilme yeteneğine sahip olur.4
10Başkalarına ve çevreye karşı sosyal ve vatandaşlık sorumluluğunun bilincindedir.2
11İngilizce’yi günlük iletişim ve ileri düzey profesyonel amaçlar için kullanabilir (Avrupa dil portfolyosu global ölçeği, düzey B1).2
12Kendisini, bağımsız olarak ve grup içinde sözlü ve yazılı biçimde ifade edebilir.4
13Eğitimini aldığı alandaki araştırma ve çalışmalar için gerekli bilgisayar teknolojilerini kullanır. 1