PROGRAMI
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Ders AdıKoduVerildiği YılVerildiği YarıyılSüresi (T+U)Yerel KredisiAKTS Kredisi
Mimarlık Kuramına Eleştirel YaklaşımlarARCH 4383 + 033,00
 
Ders Bilgileri
Dersin Öğretim Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüSeçmeli
Dersin Veriliş BiçimiYüz Yüze
 
Dersin Öğrenme Kazanımları:

Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
1. 1. Mimari kuramdaki çağdaş dönüşümleri tanımlar
2. 2. 21. yüzyılın entelektüel ortamını kavramsallaştırmak
3. 3. "Yeni" olanı bulmak için metinleri analiz etmek
4. 4. Eleştirel düşünce geliştirme becerisi
5. 5. Felsefi ve sanatsal metinleri okuyup yorumlama becerisi
 
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken DerslerYok
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen DerslerYok
 
Dersin Tanımı:

Bu ders, öğrencilere mimarlıkta 2000 yılından sonra yazılmış teorik metinleri tanıtır. Seçilmiş metinlerin okunması yoluyla, ders kapsamında, çağdaş mimarlıkta teorinin pratiğe göre önemsiz olduğunun savunulduğu bir dönemde mimarlık teorisinde ne tür dönüşümlerin yaşandığı incelenecektir. Bu ders, teorinin çağdaş pratik mimarlık ortamındaki rolünün ne olduğunu araştıracaktır.
 
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:

Ders kapsamında, üretken yapay zeka modelleri kullanılmamaktadır.
 
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı):
 
HaftaKonu
1Tanıtım
2Teorik metin üzerine kritik
3Teorik metin üzerine kritik
4Teorik metin üzerine kritik
5Teorik metin üzerine kritik
6Teorik metin üzerine kritik
7Gözden geçirme ve Değerlendirme
8Teorik metin üzerine kritik
9Teorik metin üzerine kritik
10Teorik metin üzerine kritik
11Teorik metin üzerine kritik
12Teorik metin üzerine kritik
13Teorik metin üzerine kritik
14Final değerlendirmeleri
 
Kaynaklar:
K. Michael Hays, Architecture Theory since 1968, MIT Press, 2000, 978-0-262-58188-2 Krista Sykes, Constructing A New Agenda, Architectural Theory 1993-2009, Princeton Architectural Press 2010, 978-1-56898-859-7
 
Diğer Kaynaklar:
 
 
Öğretim Yöntem ve Teknikleri:
Bu seminer ve tartışma tabanlı bir derstir. Verilen metinler üzerinde açıklama ve yorumlama yapılacaktır. Derslere/tartışmalara görsel ve işitsel materyal (görüntüler, filmler ve müzik) eşlik edecektir. Sınıf katılımı, verilen metinlerle ilgili eleştirel deneme formatında yazılmış ödevler ve sorular/yorumlarla teşvik edilecektir.
 
Değerlendirme Sistemi:
YöntemAdetKatkı (%)
Ödev11%30
Ara Sınav1%30
Dönem Ödevi1%40
 
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu?
Gerektiriyor
 
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
#Program YeterlilikleriKatkı
1Karmaşık tasarım problemlerini, analitik ve yaratıcı düşünceyle ele alarak, araştırma temelli, işlevsel, bağlama özgü ve özgün çözümler geliştirebilir ve bu çözümleri çeşitli iletişim araçlarıyla ifade edebilir.3
2Mimarlık tarihini, kuramlarını, kültürel ve sanatsal bağlamları ile kültürel miras ve koruma bilincini eleştirel olarak değerlendirerek çağdaş tasarım kararlarını bu birikim doğrultusunda yönlendirebilir.4
3Doğal çevre, topografya, iklimsel koşullar, toplumsal gereksinimler gibi fiziksel ve sosyal bağlamlar arasındaki ilişkileri analiz ederek sürdürülebilir, kapsayıcı ve çevreye duyarlı kentsel ve kırsal yapılı çevreler için mimari çözümler geliştirebilir.2
4Yapım sistemleri, malzeme, bina servisleri ile çevresel performans kriterlerini mimari tasarımla bütünleştirerek güvenli, uygulanabilir ve yenilikçi çözümler oluşturabilir.1
5Mimarlık mesleğine ilişkin yasal, ekonomik ve etik sorumlulukları kavrayarak proje geliştirme, proje yönetimi ve iş birliği süreçlerini yürütebilir.1
6Çok disiplinli bilgi alanlarını bütünleştirebilir ve güncel teknolojiler kullanarak karmaşık tasarım problemlerine kapsamlı çözümler geliştirebilir; kendi tasarım yaklaşımını eleştirel biçimde değerlendirebilir ve öz öğrenim alışkanlıkları kazanabilir.3