Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Japon Estetiği ve Tasarım İlkeleri | ARCH 335 | | | 3 + 0 | 3 | 3,00 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Dersin sonunda öğrenciler şunları yapabileceklerdir: Japon estetiği ile ilgili anahtar kavramları tanımlamak ve bunların hem geleneksel hem de modern/çağdaş tasarımdaki izlerini tespit edebilmek; |
2. Geleneksel ve çağdaş sanat, eserler, mimari ve peyzajı Japon estetiği açısından analiz etmek. |
3. Japon tasarım ilkelerini kendi tasarım pratiğine yorumlamak ve entegre etmek. |
4. Kültüre dayanan “güzellik” anlayışlarını eleştirel bir şekilde değerlendirmek. |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Bu ders, öğrencilere Japon estetiğini tanıtarak, bu ilkelerin geleneksel olarak Japon sanatında, eserlerinde, mimaride ve peyzajda nasıl yansıtıldığını tartışır ve keşfeder. Ayrıca, bu estetik ilkelerin modern ve çağdaş yorumlarını inceler. Dersler, tartışmalar, vaka çalışmaları ve pop-up projeler aracılığıyla öğrenciler, Japon estetiği ve kültürüyle ilgili temel kavramlar ve fikirler üzerine eleştirel bir şekilde etkileşimde bulunacaklardır. |
|
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:
- |
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Giriş: Dersin Tanıtımı Dersin içeriği ve gereksinimlerinin sunumu |
2 | Estetiğin Kısa Tarihi I: Farklı Yaklaşımlar |
3 | Estetiğin Kısa Tarihi II: Farklı Yaklaşımlar |
4 | Japon Estetik İdeal ve Kavramları ve Tasarımdaki Yansımaları I |
5 | Japon Estetik İdeal ve Kavramları ve Tasarımdaki Yansımaları II |
6 | Japon Estetik İdeal ve Kavramları ve Tasarımdaki Yansımaları III |
7 | Japon Kültürü I: Gelenek ve Süreklilik |
8 | Geleneksel Japon Mimarisi ve Peyzajı I |
9 | Geleneksel Japon Mimarisi ve Peyzajı II |
10 | Geleneksel Japon Mimarisi ve Peyzajı III |
11 | Japon Kültürü II: Modern ve Çağdaş Yorumlar |
12 | Modern ve Çağdaş Japon Mimarisi I |
13 | Modern ve Çağdaş Japon Mimarisi II |
14 | Modern ve Çağdaş Japon Mimarisi III |
|
Kaynaklar: |
- |
|
Diğer Kaynaklar: |
Hume, N. G. (Ed.). (1995). Japanese aesthetics and culture: A reader. State University of New York Press.
Jodidio, P. (Ed.). (2021). Contemporary Japanese architecture. Taschen.
Koren, L. (1994). Wabi-sabi for artists, designers, poets & philosophers. Imperfect Publishing.
Locher, M. (2015). Japanese architecture: An exploration of elements and forms. Tuttle Publishing.
Marra, M. F. (2001). A history of modern Japanese aesthetics. University of Hawaii Press.
Richie, D. (2007). A tractate on Japanese aesthetics. Stone Bridge Press.
Stanford Encyclopedia of Philosophy. (n.d.). Japanese aesthetics. https://plato.stanford.edu/entries/japanese-aesthetics/
Young, M. K., & Young, D. E. (2007). The art of Japanese architecture. Tuttle Publishing. |
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Bir dizi ders anlatımı yapılacaktır. Ara sınav, sınıf tartışmaları, okumalar ve derslere dayalı olarak gerçekleştirilecektir. Bir dönem projesi vardır ve öğrencilerin, projelerini dönem boyunca geliştirmeleri beklenmektedir. Dönem projesi üzerine haftalık eleştiriler/değerlendirmeler yapılacaktır. |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Ara Sınav | 1 | %35 |
Katılım/Tartışma | 1 | %10 |
Proje | 1 | %55 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |
|
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
|
# | Program Yeterlilikleri | Katkı |
1 | Karmaşık tasarım problemlerini, analitik ve yaratıcı düşünceyle ele alarak, araştırma temelli, işlevsel, bağlama özgü ve özgün çözümler geliştirebilir ve bu çözümleri çeşitli iletişim araçlarıyla ifade edebilir. | 2 |
2 | Mimarlık tarihini, kuramlarını, kültürel ve sanatsal bağlamları ile kültürel miras ve koruma bilincini eleştirel olarak değerlendirerek çağdaş tasarım kararlarını bu birikim doğrultusunda yönlendirebilir. | 4 |
3 | Doğal çevre, topografya, iklimsel koşullar, toplumsal gereksinimler gibi fiziksel ve sosyal bağlamlar arasındaki ilişkileri analiz ederek sürdürülebilir, kapsayıcı ve çevreye duyarlı kentsel ve kırsal yapılı çevreler için mimari çözümler geliştirebilir. | 4 |
4 | Yapım sistemleri, malzeme, bina servisleri ile çevresel performans kriterlerini mimari tasarımla bütünleştirerek güvenli, uygulanabilir ve yenilikçi çözümler oluşturabilir. | 1 |
5 | Mimarlık mesleğine ilişkin yasal, ekonomik ve etik sorumlulukları kavrayarak proje geliştirme, proje yönetimi ve iş birliği süreçlerini yürütebilir. | 0 |
6 | Çok disiplinli bilgi alanlarını bütünleştirebilir ve güncel teknolojiler kullanarak karmaşık tasarım problemlerine kapsamlı çözümler geliştirebilir; kendi tasarım yaklaşımını eleştirel biçimde değerlendirebilir ve öz öğrenim alışkanlıkları kazanabilir. | 1 |