Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Siyaset Bilimi I | PSI 103 | | | 3 + 0 | 3 | 6,00 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Siyaset Biliminin temel kavramlarını anlamak |
2. Siyasetin farklı yaklaşımlarını yorumlamak ve değerlendirmek |
3. Ana siyasi ideolojilerin ışığında eleştirel bir bakış açısı kazanmak |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Öğrencilere siyaset ve siyasi faaliyetin doğasına ilişkin gerçekçi bir perspektif kazandırılması amaçlanmaktadır. Bu amaca yönelik olarak devlet, rejim, iktidar, otorite ve meşruiyet gibi temel kavramlar üzerinde durulur. Modern devletin gelişimi, ulus-devlet ve milliyetçilik gibi konular ele alınır. |
|
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:
Hayır |
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Sosyal bilimlerin doğası ve ideoloji konsepti |
2 | siyaseti tanımlamak: 2 gelenek |
3 | güç ve siyasi güç |
4 | Otorite ve meşruiyet |
5 | Devlet, Ulus-devlet ve egemenlik |
6 | Geleneksel toplumlarda siyaset: İmparatorluklar ve siyasi birlikler |
7 | Modern ulus-devletin Avrupadaki gelişimi |
8 | Milliyetçilik, ulus inşası ve Devlet inşası |
9 | Modernleşme, az gelişmişlik ve uluslararası düzen |
10 | Küreselleşme: Yenilikler |
11 | Liberalizm ve çeşitleri |
12 | Sosyalizm |
13 | Muhafazakarlık |
14 | Faşizm, Köktendincilik |
|
Kaynaklar: |
Andrew Heywood, Politics, fifth edition New York, Macmillan, 2019; Roskin, M. G and R. L. Cord, Political Science: An Introduction, 12th edition, New Jersey: Prentice Hall, 2012;
|
|
Diğer Kaynaklar: |
Andrew Heywood, Key Concepts in Politics and International Relations, 2015;Gökhan Atılgan ve E. Attila Aytekin, der, Siyaset Bilimi –Kavramlar, İdeolojiler, Disiplinler Arası İlişkiler, Ankara, Yordam, 2014. |
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Sınıf içi tartışmalar ile birlikte ders genellikle dersin sorumlusu tarafından düzenlenir. |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Aktiviteler | 1 | %40 |
Aktiviteler | 1 | %60 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |
|
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
|
# | Program Yeterlilikleri | Katkı |
1 | Sosyal bilimler, ekonomi ve hukukun temel kavramlarını anlayabilir ve yorumlayabilir. | 4 |
2 | Bilimsel araştırmada; temel prensipleri, amaçları, veri toplama metodları ve analizini anlayabilir. | 2 |
3 | Siyaset bilimi ve uluslararası ilişkilerin belli alanlarında ileri düzeyde bilgi ve beceri sahibi olur. | 3 |
4 | Neyin doğru, gerçek ya da sağduyu olarak sunulduğunun sorgulanması için eleştirel bir akıl ve analitik kapasiteye sahip olur. | 4 |
5 | Sürekli değişen dünyada, alternatif bilgi kanallarına ulaşmayı bilir, hayat-boyu öğrenme için hazır olur. | 3 |
6 | Bugünün beklenmedik ve çok boyutlu soruları ve sorunlarını anlamaya ve bu sorunlarla başa çıkmaya hazır olabilmenin yanı sıra bir grup içinde de inisiyatifi ele almaya hazır olur. | 3 |
7 | Türk toplumu, siyaseti ve kültürünün yanı sıra Türk anayasal ve idari yapısı hakkında derin bir kavrayışa sahip olur. | 3 |
8 | Klasik ve çağdaş siyaset teorileri ve uluslararası ilişkilerin yanı sıra uluslararası hukuk ve organizasyonlar hakkında derin bilgi sahibi olur. | 2 |
9 | Küresel politik, ekonomik ve kültürel ilişkileri anlayabilme ve yorumlayabilme yeteneğine sahip olur. | 3 |
10 | Başkalarına ve çevreye karşı sosyal ve vatandaşlık sorumluluğunun bilincindedir. | 4 |
11 | İngilizce’yi günlük iletişim ve ileri düzey profesyonel amaçlar için kullanabilir (Avrupa dil portfolyosu global ölçeği, düzey B1). | 3 |
12 | Kendisini, bağımsız olarak ve grup içinde sözlü ve yazılı biçimde ifade edebilir. | 0 |
13 | Eğitimini aldığı alandaki araştırma ve çalışmalar için gerekli bilgisayar teknolojilerini kullanır. | 0 |