PROGRAMI
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Ders AdıKoduVerildiği YılVerildiği YarıyılSüresi (T+U)Yerel KredisiAKTS Kredisi
Vergi HukukuECON 3133 + 034,00
 
Ders Bilgileri
Dersin Öğretim Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüSeçmeli
Dersin Veriliş BiçimiYüz Yüze
 
Dersin Öğrenme Kazanımları:

Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
1. Verginin temel ilkeleri konusunda bilgi sahibi olurlar.
2. Usül vergi kanunu konusunda bilgi sahibi olurlar.
3. Gelir ve Kurumlar vergisi konularında bilgi sahibi olurlar.
4. Tüketim vergileri konusunda bilgi sahibi olurlar.
5. Özel tüketim vergisi ve Servet vergisi konularında bilgi sahibi olurlar.
 
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken DerslerYok
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen DerslerYok
 
Dersin Tanımı:

Bu ders vergilendirme ve Türk Vergi Sistemi ilkelerini ele almaktadır. Türk vergi mevzuatının kaynakları, vergilendirme usulleri, vergi kanunları ve Türkiye'deki uygulamaları ile Türk Vergi Dairesi'ne odaklanmaktadır.
 
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:

 
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı):
 
HaftaKonu
1Giriş
2Vergilendirmede Temel Hususlar: Verginin Tanımı, Vergilendirme İlkeleri, Vergi Yükü vb.; Mükellef ve Ödemeden Sorumlu Kişiler
3Vergilendirme Süreci; Vergi Mükellefinin Sorumlulukları ve Hesaplama Süreleri
4Vergi Kaybı, Vergi Kaçakçılığı ve İlgili Ceza Hükümleri; Vergi Daireleri ve Vergi Denetimi
5Vergi Yükü ve Vergi Cezalarını Durdurma veya Azaltma Nedenleri; Vergi Uyuşmazlıkları ve Çözüm Yöntemleri
6Kişisel Gelir Vergisi –I
7Ara Sınav
8Kişisel Gelir Vergisi -II
9Kişisel Gelir Vergisi -III
10Kurumlar Vergisi -I
11Kurumlar Vergisi -II
12Katma Değer Vergisi
13Tüketim Vergisi (Özel Tüketim Vergisi); Bankacılık ve Sigorta İşlem Vergisi; Özel İletişim Vergisi; Motorlu Taşıt Vergisi
14Veraset ve Hediye Vergisi; Emlak Vergisi; Mali Damga Vergisi
 
Kaynaklar:
1. Şükrü Kızılot ve Metin Taş (2010), Vergi Hukuku ve Türk Vergi Sistemi, Yaklaşım Yayımcılık. 2. Ahmet Başpınar (2011), Taxation in Turkey, Yaklaşım Yayımcılık.
 
Diğer Kaynaklar:
1. Şükrü Kızılot, Cem Kılıç, Okan Müderrisoğlu (2006), AB Yolunda Mali Dünyamız, Türkiye İşveren Sendikaları Konfederasyonu. 2. Harvey Rosen (1991), Public Finance, Homewood. 3. Abdurrahman Akdoğan (2009), Vergi Hukuku ve Türk Vergi Sistemi, Gazi Kitabevi. 4. Nurettin Bilici (2011), Vergi Hukuku, Seçkin Yayıncılık. 5. Sadık Kırbaş (2008), Vergi Hukuku, Siyasal Kitabevi. 6. Türkmen Derdiyok (1999), Turkish Tax Laws and Other regulations Concerning Foreign Investors, Ministry of Finance.
 
Öğretim Yöntem ve Teknikleri:
Öğretim stratejisi çoğunlukla derslere ve problem çözmeye dayanmaktadır. Sınıf için tartışmalara katılmaları beklenen öğrenciler soru sorma ve düşüncelerini paylaşma konularında teşvik edilirler. Ders sorumlusu, öğrencilerin ders materyali hakkındaki sorularını cevaplamak ve onlara yardımcı olmak için düzenli görüşme saatlerine sahiptir.
 
Değerlendirme Sistemi:
YöntemAdetKatkı (%)
Ara Sınav1%45
Final Sınavı1%50
 
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu?
Gerektirmiyor
 
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
#Program YeterlilikleriKatkı
1İktisat ve diğer ilgili sosyal bilimlerle alakalı temel kavramsal bilgilere sahip olur ve kavramlar arası ilişki kurar.0
2İktisadi sorunları çözmeye katkıda bulunmak için, iktisat kuramlarının  önermelerini sınamaya yarayacak nicel ve nitel yöntemlerin bilgisine ve bilgisayar becerisine sahip olur.0
3Ekonomik aktörler hakkında verilerin derlenmesi, işlenmesi ve ekonomi politikalarına yol gösterebilecek bilimsel araştırma kapasitesine ulaşılması için gerekli bilgi birikimine sahip olur.0
4İktisat ile ilgili alt dallarda uzmanlaşır ve diğer sosyal bilimler alanları ile ilişki kurarak disiplinler arası  yorum üretir ve analiz yapma becerilerine sahip olur.0
5İktisat ile ilgili bilgileri sorgulama, yorumlama ve analiz etme becerisine sahip olur.0
6Eğitim sürecinde oluşturduğu birikimi yazılı ve sözlü sunabilme becerisine sahip olur.0
7Bir sorunu çözmek için ekip olarak sorumluluk yüklenir, gerekirse bireysel düzeyde sorumluluk alıp bağımsız çalışabilir.0
8Yaşam boyu öğrenme ve sorgulama bilinci kazanır.0
9Edineceği eleştirel ve analitik düşünme sayesinde kendi öğrenim gereksinimlerini belirler ve ileri düzey öğrenimini yönlendirebilir.0
10İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak ekonomiyle ilgili bilgileri ve değişiklikleri izleyebilir ve meslektaşları ile iletişim kurabilir.0
11Ekonomi ile ilgili bilgilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olur.0
12İçinde bulunduğu toplumun ve çevrenin ihtiyaçları konusunda sosyal sorumluluk bilincine sahip olur.0
13Değişime ve yeniliğe açık olma tutumunu geliştirir.0
14Eğitim sürecinde edindiği birikimi içinde bulunduğu toplumun kültürel ve tarihsel yapısıyla ilişkilendirebilir.0