PROGRAMI
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Ders AdıKoduVerildiği YılVerildiği YarıyılSüresi (T+U)Yerel KredisiAKTS Kredisi
Sayısal Sunum TeknikleriARCH 2873 + 033,00
 
Ders Bilgileri
Dersin Öğretim Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin Türü
Dersin Veriliş BiçimiYüz Yüze
 
Dersin Öğrenme Kazanımları:

Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
1. Çeşitli veri tiplerini tanımlamak ve kategorilere ayırabilmek, bunların özelliklerini ve uygun görselleştirme yöntemlerini anlayabilmek.
2. Verilerin net, doğru ve etkili görsel sunumlarını oluşturmak için tasarım stratejilerini uygulama olanakları.
3. Hem statik hem de etkileşimli veri görselleştirmeleri oluşturmak için çeşitli araç ve yazılımlarla tanışma.
4. Veri görselleştirmelerini yorumlamak ve eleştirel olarak değerlendirmek, bunların etkililiğini ve olası önyargılarını değerlendirmek.
5. Veriye dayalı içgörüleri etkili bir şekilde iletme, görsel kanıtlarla desteklenen senaryolar veya anlatılar üretme yeteneği.
 
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken DerslerYok
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen DerslerYok
 
Dersin Tanımı:

Bu ders, öğrencilere veri türleri, görsel temsil teknikleri ve bilgi tasarımı ilkelerini kapsayan bilgi görselleştirmenin temellerini tanıtmaktadır. Geçmişten ve güncel uygulamalardan örnekler, kısa alıştırmalar ve bir dönem projesi aracılığıyla öğrenciler, görsel düşünme yoluyla bilgiyi çözümleme ve iletişim becerilerini geliştirerek verileri okunaklı ancak yaratıcı görselleştirmelere dönüştürmeyi öğreneceklerdir.
 
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:

 
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı):
 
HaftaKonu
1Veri ve Bilgi Görselleştirmeye Giriş, Dönem Projesi Hakkında Bilgilendirme
2Veri Türlerini Anlamak
3Görsel Çeşitleri ve Olası Uygulamaları
4Temel Grafik Türleri ve Kullanımları, Veri Görselleştirmede Etik Unsurlar
5Gelişmiş Görselleştirme Tekniklerini Keşfetmek.
6Veri Görselleştirmede Tasarım Stratejileri ve Teknikleri.
7Görselleştirmeler Oluşturmak İçin Araçlar ve Yazılımlar
8Veri Toplama ve Hazırlama.
9Verilerle Öyküleme
10Etkileşimli ve Dinamik Görselleştirmeleri Keşfetmek.
11Dönem projeleri ve çalışmalarının tartışılması: Dönem projesi sunumu 1
12Dönem projeleri ve çalışmalarının tartışılması: Dönem projesi sunumu 2
13Dönem projeleri ve çalışmalarının tartışılması: Dönem projesi sunumu 3
14Dönem Sonu Sunumları ve Sergi
 
Kaynaklar:
 
 
Diğer Kaynaklar:
Edward Tufte, The Visual Display of Quantitative Information, Graphics Press Llc., 1983 Edward Tufte, Envisioning Information, Graphics Press Llc., 1990 Kiean Healy, Data Visualization: A Practical Information, Princeton, University Press, 2018
 
Öğretim Yöntem ve Teknikleri:
Haftada 2 saat ders anlatımı ve 1 saat açık-uçlu tartışma. Ders saatleri sırasında teorik bilgi verilecektir. Öğrencilerden kısa sınıf içi alıştırmalar, ev ödevleri ve dönem projeleri beklenmektedir.
 
Değerlendirme Sistemi:
YöntemAdetKatkı (%)
Test/Quiz/Kısa Sınav2%20
Vaka İncelemesi1%20
Proje1%40
Proje Sunumları1%20
 
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu?
Gerektirmiyor
 
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
#Program YeterlilikleriKatkı
1Karmaşık tasarım problemlerini, analitik ve yaratıcı düşünceyle ele alarak, araştırma temelli, işlevsel, bağlama özgü ve özgün çözümler geliştirebilir ve bu çözümleri çeşitli iletişim araçlarıyla ifade edebilir.3
2Mimarlık tarihini, kuramlarını, kültürel ve sanatsal bağlamları ile kültürel miras ve koruma bilincini eleştirel olarak değerlendirerek çağdaş tasarım kararlarını bu birikim doğrultusunda yönlendirebilir.0
3Doğal çevre, topografya, iklimsel koşullar, toplumsal gereksinimler gibi fiziksel ve sosyal bağlamlar arasındaki ilişkileri analiz ederek sürdürülebilir, kapsayıcı ve çevreye duyarlı kentsel ve kırsal yapılı çevreler için mimari çözümler geliştirebilir.1
4Yapım sistemleri, malzeme, bina servisleri ile çevresel performans kriterlerini mimari tasarımla bütünleştirerek güvenli, uygulanabilir ve yenilikçi çözümler oluşturabilir.0
5Mimarlık mesleğine ilişkin yasal, ekonomik ve etik sorumlulukları kavrayarak proje geliştirme, proje yönetimi ve iş birliği süreçlerini yürütebilir.0
6Çok disiplinli bilgi alanlarını bütünleştirebilir ve güncel teknolojiler kullanarak karmaşık tasarım problemlerine kapsamlı çözümler geliştirebilir; kendi tasarım yaklaşımını eleştirel biçimde değerlendirebilir ve öz öğrenim alışkanlıkları kazanabilir.2