PROGRAMI
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Ders AdıKoduVerildiği YılVerildiği YarıyılSüresi (T+U)Yerel KredisiAKTS Kredisi
Kent EkonomisiECON 4203 + 035,00
 
Ders Bilgileri
Dersin Öğretim Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüSeçmeli
Dersin Veriliş BiçimiYüz Yüze
 
Dersin Öğrenme Kazanımları:

Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
1. Yer seçimi teorisi, mekânsal denge ve arazi rantları, yerel dışsallıklar, konut yatırımı teorisi ve sıkışıklık ve ulaştırma ekonomisi dahil olmak üzere, dersin ana konularını açık bir şekilde anlar.
2. Yer seçimi, konut piyasaları, ulaşım, arazi kullanımı ve yerel kamu maliyesi konularına ilişkin problemlerin analizinde kent ekonomisinin temel modellerini kullanabilir.
 
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken DerslerYok
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen DerslerYok
 
Dersin Tanımı:

Bu ders kent ekonomileri ve arazi, konut ve ulaştırma piyasalarının altında yatan faktörleri analiz etmek için iktisat teorisi ve uygulamalı yöntemleri kullanan bir derstir. Derste kent ekonomisine ilişkin çeşitli önemli konular ele alınacaktır: Yer seçimi teorisi ve arazi rantları; yığılma, sıkışıklık ve diğer yerel yayılmalar; konut yatırımı ve konut stokunun gelişimi; arazi kullanımı ve arazi kullanımına ilişkin regülasyonlar; ve yerel kamu maliyesi.
 
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:

 
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı):
 
HaftaKonu
1Giriş
2Şehirler Neden Var?
3Kaç Şehir Olmalı?
4Kaç Şehir Olmalı? (Devam)
5Kentsel Ekonomik Büyüme
6Arazi Rantı ve Arazi Kullanımı Konularına Giriş
7Ara Sınav
8Tek Merkezli Kentlerde Arazi Kullanımı
9Arazi Kullanımı İçeren Genel Denge Modeli
10Arazi Kullanımı İçeren Genel Denge Modeli (Devam)
11Banliyöleşme ve Modern Kentler
12Arazi Kullanım Kontrolleri ve İmar
13Konut Piyasaları ve Politikaları
14Ulaştırma
 
Kaynaklar:
1. Arthur O´Sullivan, Urban Economics, McGraw-Hill Europe.
 
Diğer Kaynaklar:
1. E. Mills ve B. Hamilton, Urban Economics, Addison Wesley. 2. John F. Mc Donald ve Daniel P. McMillen, Urban Economics and Real Estate, Wiley-Blackwell.
 
Öğretim Yöntem ve Teknikleri:
Temel öğretim yöntemi, interaktif ders anlatımı ve sınıf içi tartışmalar olacaktır. Dersin toplam süresi, ders anlatımı, problem çözme ve tartışmalara ayrılacaktır.
 
Değerlendirme Sistemi:
YöntemAdetKatkı (%)
Ara Sınav1%45
Final Sınavı1%55
 
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu?
Gerektirmiyor
 
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
#Program YeterlilikleriKatkı
1İktisat ve diğer ilgili sosyal bilimlerle alakalı temel kavramsal bilgilere sahip olur ve kavramlar arası ilişki kurar.4
2İktisadi sorunları çözmeye katkıda bulunmak için, iktisat kuramlarının  önermelerini sınamaya yarayacak nicel ve nitel yöntemlerin bilgisine ve bilgisayar becerisine sahip olur.2
3Ekonomik aktörler hakkında verilerin derlenmesi, işlenmesi ve ekonomi politikalarına yol gösterebilecek bilimsel araştırma kapasitesine ulaşılması için gerekli bilgi birikimine sahip olur.4
4İktisat ile ilgili alt dallarda uzmanlaşır ve diğer sosyal bilimler alanları ile ilişki kurarak disiplinler arası  yorum üretir ve analiz yapma becerilerine sahip olur.4
5İktisat ile ilgili bilgileri sorgulama, yorumlama ve analiz etme becerisine sahip olur.4
6Eğitim sürecinde oluşturduğu birikimi yazılı ve sözlü sunabilme becerisine sahip olur.4
7Bir sorunu çözmek için ekip olarak sorumluluk yüklenir, gerekirse bireysel düzeyde sorumluluk alıp bağımsız çalışabilir.3
8Yaşam boyu öğrenme ve sorgulama bilinci kazanır.2
9Edineceği eleştirel ve analitik düşünme sayesinde kendi öğrenim gereksinimlerini belirler ve ileri düzey öğrenimini yönlendirebilir.3
10İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak ekonomiyle ilgili bilgileri ve değişiklikleri izleyebilir ve meslektaşları ile iletişim kurabilir.1
11Ekonomi ile ilgili bilgilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olur.3
12İçinde bulunduğu toplumun ve çevrenin ihtiyaçları konusunda sosyal sorumluluk bilincine sahip olur.4
13Değişime ve yeniliğe açık olma tutumunu geliştirir.2
14Eğitim sürecinde edindiği birikimi içinde bulunduğu toplumun kültürel ve tarihsel yapısıyla ilişkilendirebilir.2