Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Kent Ekonomisi | ECON 420 | | | 3 + 0 | 3 | 5,00 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Yer seçimi teorisi, mekânsal denge ve arazi rantları, yerel dışsallıklar, konut yatırımı teorisi ve sıkışıklık ve ulaştırma ekonomisi dahil olmak üzere, dersin ana konularını açık bir şekilde anlar. |
2. Yer seçimi, konut piyasaları, ulaşım, arazi kullanımı ve yerel kamu maliyesi konularına ilişkin problemlerin analizinde kent ekonomisinin temel modellerini kullanabilir. |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Bu ders kent ekonomileri ve arazi, konut ve ulaştırma piyasalarının altında yatan faktörleri analiz etmek için iktisat teorisi ve uygulamalı yöntemleri kullanan bir derstir. Derste kent ekonomisine ilişkin çeşitli önemli konular ele alınacaktır: Yer seçimi teorisi ve arazi rantları; yığılma, sıkışıklık ve diğer yerel yayılmalar; konut yatırımı ve konut stokunun gelişimi; arazi kullanımı ve arazi kullanımına ilişkin regülasyonlar; ve yerel kamu maliyesi. |
|
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:
|
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Giriş |
2 | Şehirler Neden Var? |
3 | Kaç Şehir Olmalı? |
4 | Kaç Şehir Olmalı? (Devam) |
5 | Kentsel Ekonomik Büyüme |
6 | Arazi Rantı ve Arazi Kullanımı Konularına Giriş |
7 | Ara Sınav |
8 | Tek Merkezli Kentlerde Arazi Kullanımı |
9 | Arazi Kullanımı İçeren Genel Denge Modeli |
10 | Arazi Kullanımı İçeren Genel Denge Modeli (Devam) |
11 | Banliyöleşme ve Modern Kentler |
12 | Arazi Kullanım Kontrolleri ve İmar |
13 | Konut Piyasaları ve Politikaları |
14 | Ulaştırma |
|
Kaynaklar: |
1. Arthur O´Sullivan, Urban Economics, McGraw-Hill Europe. |
|
Diğer Kaynaklar: |
1. E. Mills ve B. Hamilton, Urban Economics, Addison Wesley.
2. John F. Mc Donald ve Daniel P. McMillen, Urban Economics and Real Estate, Wiley-Blackwell. |
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Temel öğretim yöntemi, interaktif ders anlatımı ve sınıf içi tartışmalar olacaktır. Dersin toplam süresi, ders anlatımı, problem çözme ve tartışmalara ayrılacaktır. |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Ara Sınav | 1 | %45 |
Final Sınavı | 1 | %55 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |
|
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
|
# | Program Yeterlilikleri | Katkı |
1 | İktisat ve diğer ilgili sosyal bilimlerle alakalı temel kavramsal bilgilere sahip olur ve kavramlar arası ilişki kurar. | 4 |
2 | İktisadi sorunları çözmeye katkıda bulunmak için, iktisat kuramlarının önermelerini sınamaya yarayacak nicel ve nitel yöntemlerin bilgisine ve bilgisayar becerisine sahip olur. | 2 |
3 | Ekonomik aktörler hakkında verilerin derlenmesi, işlenmesi ve ekonomi politikalarına yol gösterebilecek bilimsel araştırma kapasitesine ulaşılması için gerekli bilgi birikimine sahip olur. | 4 |
4 | İktisat ile ilgili alt dallarda uzmanlaşır ve diğer sosyal bilimler alanları ile ilişki kurarak disiplinler arası yorum üretir ve analiz yapma becerilerine sahip olur. | 4 |
5 | İktisat ile ilgili bilgileri sorgulama, yorumlama ve analiz etme becerisine sahip olur. | 4 |
6 | Eğitim sürecinde oluşturduğu birikimi yazılı ve sözlü sunabilme becerisine sahip olur. | 4 |
7 | Bir sorunu çözmek için ekip olarak sorumluluk yüklenir, gerekirse bireysel düzeyde sorumluluk alıp bağımsız çalışabilir. | 3 |
8 | Yaşam boyu öğrenme ve sorgulama bilinci kazanır. | 2 |
9 | Edineceği eleştirel ve analitik düşünme sayesinde kendi öğrenim gereksinimlerini belirler ve ileri düzey öğrenimini yönlendirebilir. | 3 |
10 | İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak ekonomiyle ilgili bilgileri ve değişiklikleri izleyebilir ve meslektaşları ile iletişim kurabilir. | 1 |
11 | Ekonomi ile ilgili bilgilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olur. | 3 |
12 | İçinde bulunduğu toplumun ve çevrenin ihtiyaçları konusunda sosyal sorumluluk bilincine sahip olur. | 4 |
13 | Değişime ve yeniliğe açık olma tutumunu geliştirir. | 2 |
14 | Eğitim sürecinde edindiği birikimi içinde bulunduğu toplumun kültürel ve tarihsel yapısıyla ilişkilendirebilir. | 2 |