PROGRAMI
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Ders AdıKoduVerildiği YılVerildiği YarıyılSüresi (T+U)Yerel KredisiAKTS Kredisi
İktisadi Düşünce TarihiECON 2143 + 034,00
 
Ders Bilgileri
Dersin Öğretim Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüSeçmeli
Dersin Veriliş BiçimiYüz Yüze
 
Dersin Öğrenme Kazanımları:

Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
1. İktisat alanındaki çağdaş tartışmaların ve gelişmelerin okunması, gözlemlenmesi, anlaşılması ve değerlendirilmesi açısından analitik yeteneklerini ve yorumlama becerilerini geliştirebileceklerdir.
2. Önemli “Modern” (yani, post-Smithian) ekonomik düşünce okullarını öğrenebileceklerdir.
3. 4. yüzyıldan 21. yüzyıla kadar iktisadi düşüncenin evrimine dair derin bir bilgi edinebileceklerdir.
 
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken DerslerYok
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen DerslerYok
 
Dersin Tanımı:

Ders ekonomik fikirlerin ve teorilerin gelişim tarihini incelemek üzere tasarlanmıştır. Dersin kapsadığı konular şunlardır: Merkantalizm, fizyokratlar, klasik okul (Adam Smith'den Ricardo'ya), Marksist okul, marjinal devrim, Keynesyen devrim ve bugüne kadar Keynesyen makroekonomiye verilen çeşitli tepkiler.
 
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:

 
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı):
 
HaftaKonu
1Antik Çağlar
2Orta Çağlar
3Modern Dünya Görüşünün Doğuşu – 16. Yüzyıl
417. Yüzyıl İngiltere’sinde Bilim, Siyaset ve Ticaret
518. Yüzyıl Fransa'sında Mutlaklık ve Aydınlanma
618. Yüzyılın İskoç Aydınlanması
7Ara Sınav
8Klasik Politik Ekonomi, 1790-1870
9Avrupa Tarihi ve Teorisi Arasındaki Bölüşüm, 1870-1914
10Amerikan Ekonomisinin Yükselişi, 1870-1939
11Para ve İş Döngüsü, 1898-1939
12Ekonometri ve Matematiksel İktisat, 1930'dan Günümüze
13Refah Ekonomisi ve Sosyalizm, 1870'den Günümüze
14İktisatçılar ve Politika, 1939’dan Günümüze; Disiplinin Gelişmesi, 1960’dan Günümüze
 
Kaynaklar:
1. Roger E. Backhouse (2002), The Penguin History of Economics, Penguin Books. 2. Bo Sandelin, Hans-Michael Trautwein, and Richard Wundrak (2002), A Short History of Economic Thought, SNS Förlag.
 
Diğer Kaynaklar:
 
 
Öğretim Yöntem ve Teknikleri:
Öğretim stratejisi çoğunlukla derslere ve problem çözmeye dayanmaktadır. Sınıf için tartışmalara katılmaları beklenen öğrenciler soru sorma ve düşüncelerini paylaşma konularında teşvik edilirler. Ders sorumlusu, öğrencilerin ders materyali hakkındaki sorularını cevaplamak ve onlara yardımcı olmak için düzenli görüşme saatlerine sahiptir.
 
Değerlendirme Sistemi:
YöntemAdetKatkı (%)
Ara Sınav1%45
Final Sınavı1%55
 
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu?
Gerektirmiyor
 
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
#Program YeterlilikleriKatkı
1İktisat ve diğer ilgili sosyal bilimlerle alakalı temel kavramsal bilgilere sahip olur ve kavramlar arası ilişki kurar.3
2İktisadi sorunları çözmeye katkıda bulunmak için, iktisat kuramlarının  önermelerini sınamaya yarayacak nicel ve nitel yöntemlerin bilgisine ve bilgisayar becerisine sahip olur.0
3Ekonomik aktörler hakkında verilerin derlenmesi, işlenmesi ve ekonomi politikalarına yol gösterebilecek bilimsel araştırma kapasitesine ulaşılması için gerekli bilgi birikimine sahip olur.2
4İktisat ile ilgili alt dallarda uzmanlaşır ve diğer sosyal bilimler alanları ile ilişki kurarak disiplinler arası  yorum üretir ve analiz yapma becerilerine sahip olur.4
5İktisat ile ilgili bilgileri sorgulama, yorumlama ve analiz etme becerisine sahip olur.3
6Eğitim sürecinde oluşturduğu birikimi yazılı ve sözlü sunabilme becerisine sahip olur.2
7Bir sorunu çözmek için ekip olarak sorumluluk yüklenir, gerekirse bireysel düzeyde sorumluluk alıp bağımsız çalışabilir.1
8Yaşam boyu öğrenme ve sorgulama bilinci kazanır.4
9Edineceği eleştirel ve analitik düşünme sayesinde kendi öğrenim gereksinimlerini belirler ve ileri düzey öğrenimini yönlendirebilir.3
10İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak ekonomiyle ilgili bilgileri ve değişiklikleri izleyebilir ve meslektaşları ile iletişim kurabilir.1
11Ekonomi ile ilgili bilgilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olur.4
12İçinde bulunduğu toplumun ve çevrenin ihtiyaçları konusunda sosyal sorumluluk bilincine sahip olur.4
13Değişime ve yeniliğe açık olma tutumunu geliştirir.4
14Eğitim sürecinde edindiği birikimi içinde bulunduğu toplumun kültürel ve tarihsel yapısıyla ilişkilendirebilir.4