PROGRAMI
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Ders AdıKoduVerildiği YılVerildiği YarıyılSüresi (T+U)Yerel KredisiAKTS Kredisi
Pazarlama Yönetimi ve StratejileriINTT 3043 + 035,00
 
Ders Bilgileri
Dersin Öğretim Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin Veriliş BiçimiYüz Yüze
 
Dersin Öğrenme Kazanımları:

Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
1. - Öğrencilerin analitik düşünme becerileri ile donatılmasını sağlamak
2. - Öğrencilerin firma içindeki değişik fonksiyonel bölümler ve firma dışı rekabetçi koşulları arasındaki iişkiyi anlamalarını sağlamaktır.
 
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken DerslerYok
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen DerslerYok
 
Dersin Tanımı:

Öğrencilere stratejik pazarlama ve planlama aktivitelerinin önemini öğretmek, bu aktivitelerin firmalarının kontrol dışında olan çevresel faktörlerle koordineli olması gerektiğini öğretilmesi amaçlanmıştır.
 
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:

Üretken yapay zeka kullanılabilir.
 
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı):
 
HaftaKonu
1Pazarlamanın gözden geçirilmesi
2Tüketiciyi anlamak
3Çevreyi ve Rekabeti anlamak
4Pazarlama Planlaması
5Pazarlama Araştırması ve Bilgi Sistemi
6Talep Tahmini Pazar Bölümlendirilmesi ve Marka Yönetimi
7Ara sınav
8Ürün ve Hizmet Kararları
9Yeni Ürünler
10Fiyatlandırma Kararları
11Dağıtım Kararları
12Etkili Tutundurma ve Reklam Stratejilerini Tasarımı
13Doğrudan Pazarlama, Satış Promosyonu ve Halkla İlişkiler
14Satış ve Satış Yönetimi
 
Kaynaklar:
D. Dalrymyple, L. Parsons (2013) ‘Marketing Management’ John Wiley& Sons. ISBN 13:978-0471332381
 
Diğer Kaynaklar:
 
 
Öğretim Yöntem ve Teknikleri:
Ders verme ve ödevler
 
Değerlendirme Sistemi:
YöntemAdetKatkı (%)
Ara Sınav1%40
Final Sınavı1%40
Ödev1%20
 
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu?
Gerektirmiyor
 
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
#Program YeterlilikleriKatkı
1Küresel ekonomi, finans, pazarlama ve genel olarak işletmecilik hakkında temel ve güncel bilgilere sahip olmak.0
2Genel olarak dış ticaret, ihracat ve ithalat, gümrük işlemleri, teşvik mevzuatı hakkında güncel bilgilere sahip olmak.0
3Ekonomide ve genel işletmecilikte kullanılan sayısal ve analitik araştırma yöntemleri hakkında bilgi sahibi olmak.0
4Uluslararası bazda iş müzakereleri ve görüşmeleri yürütme bilgi ve yeteneğini kazandırmak ve geliştirmek. 0
5İş hayatında karşılaşabileceği riskleri öngörme ve bu engellere yönelik çözümler üretebilme becerisi kazanmak.0
6Elektronik ticaret, dijital pazarlama ve yapay zekâ gibi yeni imkânların dış ticarette kullanım becerisini kazandırmak.0
7İngilizce, Rusça ve Almanca dillerinde iletişim kurabilme yeteneğini geliştirmek.0
8Zorunlu staj ve alan çalışmalarıyla ihracat ve ithalat operasyonları hakkında gerekli bilgilere sahip olmak0
9Dış ticarette depolama, yükleme, boşaltma, taşıma ve stok kontrol gibi lojistik hizmetleri konusunda temel bilgilere sahip olmak.0
10Hem yerel hem de uluslararası operasyonlarda, ekonomi veya iş alanında üst düzey yönetime aday olmak.0
11Hem iyi bir ekonomist hem de iyi bir işletme bilimcisi olarak, küresel ve ulusal sınırlar içinde meydana gelen olaylara yanıt verebilme ve analitik düşünme yeteneğine sahip olmak.0
12Günlük yaşamın gerektirdiği temel teorik ve pratik bilgiye sahip olmak.0
13Piyasanın gerektirdiği rekabet koşullarına uygun bilgiyle donatılmak. 0
14İnovasyon ve sürekli gelişimin önceliğini özümsemek.0