PROGRAMI
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Ders AdıKoduVerildiği YılVerildiği YarıyılSüresi (T+U)Yerel KredisiAKTS Kredisi
BürokrasiPSI 31313 + 036,00
 
Ders Bilgileri
Dersin Öğretim Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüSeçmeli
Dersin Veriliş BiçimiYüz Yüze
 
Dersin Öğrenme Kazanımları:

Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
1. Bürokratik aygıtların kökenini anlamak
2. Modern devlette bürokrasinin tarihsel gelişimini anlamak
3. Politik konuları aktörler ve bürokratik elitler kapsamında değerlendirmek
 
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken DerslerYok
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen DerslerYok
 
Dersin Tanımı:

Bürokrasi kavramı, bürokratik yapıların tarihsel gelişiminin karşılaştırmalı bakış açısından analizi, demokratik rejimlerde siyasi güçler ve bürokrasiler arasındaki etkileşim, bürokrasinin siyasileştirilmesi ve siyasetin bürokratikleşmesi gibi konular üzerinde durulur.
 
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:

Yok
 
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı):
 
HaftaKonu
1Bürokrasi kavramının kökenleri
2Bürokrasi kavramının kökenleri
3Güç
4Güç
5Yönetimsellik
6Yönetimsellik
7Bürokrasi ile ilgili klasik formülasyonlar
8Bürokrasi ile ilgili klasik formülasyonlar
9Bürokrasi ile ilgili klasik formülasyonlar
10Weber Tartışmaları
11Modern Bürokrasi Görüşleri
12Modern Bürokrasi Görüşleri
13Parkinson Yasası Tartışmaları
14Genel Değerlendirme ve Sonuç
 
Kaynaklar:
Martin Albrow - Bureaucracy - Palgrave,1970. Françoise Dreyfus - Bürokrasinin İcadı Fransa, Büyük Britanya ve ABD’de Devlete Hizmet Etmek (18.-20. yüzyıl). İletişim Yayınları, 2014.
 
Diğer Kaynaklar:
Barrington Moore Jr. - Social Origins of Dictatorship and Democracy: Lord and Peasant in the Making of the Modern World - Beacon Press, 1993. Max Weber - From Max Weber: Essays in Sociology - LLC, 2009. Ludwig Von Mises - Bureaucracy - Liberty Fund Inc., 2007.
 
Öğretim Yöntem ve Teknikleri:
Seminer ve Sınıf içi katılım.
 
Değerlendirme Sistemi:
YöntemAdetKatkı (%)
Ödev1%20
Ara Sınav1%30
Final Sınavı1%50
 
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu?
Gerektirmiyor
 
Dersin AKTS İş Yükü:
#AktiviteAdetSüre (Saat)İş Yükü
1Derslere Katılım (haftalık bazda)133,0039,00
2Laboratuvarlara/Derslere Katılım (haftalık bazda)00,000,00
3Notların önceden hazırlanması ve son haline getirilmesi (haftalık bazda)132,0026,00
4İlgili materyalin toplanması ve seçilmesi (bir kez)12,002,00
5İlgili materyalin kendi kendine incelenmesi (haftalık bazda)132,0026,00
6Ev ödevleri00,000,00
7Sınavlara Hazırlık00,000,00
8Ara Sınavlara Hazırlık (Sınavların süresi dahil)72,0014,00
9Dönem Ödevi/Vaka Çalışması Raporunun Hazırlanması (sözlü sunum dahil)102,0020,00
10Dönem Projesi/Saha Çalışması Raporunun Hazırlanması (sözlü sunum dahil)00,000,00
11Final Sınavına Hazırlık (sınav süresi dahil)132,0026,00
 
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
#Program YeterlilikleriKatkı (0-4)
1Sosyal bilimler, ekonomi ve hukukun temel kavramlarını anlayabilir ve yorumlayabilir.2
2Bilimsel araştırmada; temel prensipleri, amaçları, veri toplama metodları ve analizini anlayabilir.1
3Siyaset bilimi ve uluslararası ilişkilerin belli alanlarında ileri düzeyde bilgi ve beceri sahibi olur.4
4Neyin doğru, gerçek ya da sağduyu olarak sunulduğunun sorgulanması için eleştirel bir akıl ve analitik kapasiteye sahip olur.3
5Sürekli değişen dünyada, alternatif bilgi kanallarına ulaşmayı bilir, hayat-boyu öğrenme için hazır olur.1
6Bugünün beklenmedik ve çok boyutlu soruları ve sorunlarını anlamaya ve bu sorunlarla başa çıkmaya hazır olabilmenin yanı sıra bir grup içinde de inisiyatifi ele almaya hazır olur.3
7Türk toplumu, siyaseti ve kültürünün yanı sıra Türk anayasal ve idari yapısı hakkında derin bir kavrayışa sahip olur.2
8Klasik ve çağdaş siyaset teorileri ve uluslararası ilişkilerin yanı sıra uluslararası hukuk ve organizasyonlar hakkında derin bilgi sahibi olur.1
9Küresel politik, ekonomik ve kültürel ilişkileri anlayabilme ve yorumlayabilme yeteneğine sahip olur.1
10Başkalarına ve çevreye karşı sosyal ve vatandaşlık sorumluluğunun bilincindedir.0
11İngilizce’yi günlük iletişim ve ileri düzey profesyonel amaçlar için kullanabilir (Avrupa dil portfolyosu global ölçeği, düzey B1).2
12Kendisini, bağımsız olarak ve grup içinde sözlü ve yazılı biçimde ifade edebilir.2
13Eğitimini aldığı alandaki araştırma ve çalışmalar için gerekli bilgisayar teknolojilerini kullanır. 1