PROGRAMI
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Ders AdıKoduVerildiği YılVerildiği YarıyılSüresi (T+U)Yerel KredisiAKTS Kredisi
Bütünleşik Pazarlama İletişimiECM 206223 + 035,00
 
Ders Bilgileri
Dersin Öğretim Diliİngilizce
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin Veriliş BiçimiYüz Yüze
 
Dersin Öğrenme Kazanımları:

Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
1. Bütünleşik pazarlama iletişiminin temel kavramlarını açıklayabilecektir.
2. Pazarlama iletişim araçlarının birbiriyle nasıl uyumlu bir şekilde çalıştığını analiz edebilecektir.
3. Bütünleşik pazarlama iletişimi stratejileri geliştirebilecektir.
4. Dijital medya ve geleneksel medya kanallarını birleştirerek etkili kampanyalar tasarlayabilecektir.
5. Bütünleşik pazarlama iletişiminde etik sorunları değerlendirebilecektir.
 
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken DerslerYok
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen DerslerYok
 
Dersin Tanımı:

Ders, reklam, halkla ilişkiler, dijital pazarlama, sosyal medya, doğrudan pazarlama ve satış promosyonlarını içeren pazarlama iletişim araçlarının nasıl entegre edildiğini kapsamaktadır. Ayrıca, gerçek hayattan örnekler ve vaka analizleri ile teorik bilgilerin pratik uygulamaları ele alınacaktır. Bu dersin amacı, öğrencilere pazarlama iletişiminin bütünleşik bir yaklaşımla nasıl yönetileceğini öğretmektir. Öğrenciler, pazarlama iletişiminde kullanılan araçların etkili bir şekilde birleştirilmesiyle müşterilere tutarlı mesajlar iletmenin önemini anlayacaklardır.
 
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı):
 
HaftaKonu
1Bütünleşik Pazarlama İletişimine Giriş
2Pazarlama İletişim Süreçleri
3Reklam Stratejileri ve Medya Planlama
4Halkla İlişkiler ve İtibar Yönetimi
5Satış Tutundurma ve Doğrudan Pazarlama
6Dijital Pazarlama ve Sosyal Medya
7Sponsorluk ve Etkinlik Yönetimi
8Ara Sınav
9Bütünleşik İletişimde Etik ve Hukuk
10Marka Yönetimi ve Mesaj Tutarlılığı
11Küresel Pazarlama İletişimi
12Gerçek kampanyalar üzerinden bütünleşik iletişim stratejilerinin analizi.
13Kampanya Geliştirme Çalışması
14Genel Değerlendirme ve Sunumlar
 
Kaynaklar:
Belch, G. E., Belch, M. A., & Guolla, M. (2021). Advertising and promotion: An integrated marketing communications perspective (13th ed.). McGraw-Hill Education. Kotler, P., & Keller, K. L. (2023). Marketing management (16th ed.). Pearson Education.
 
Diğer Kaynaklar:
Clow, K. E., & Baack, D. (2022). Integrated advertising, promotion, and marketing communications (9th ed.). Pearson. Fill, C., & Turnbull, S. (2019). Marketing communications: Discovery, creation and conversations (8th ed.). Pearson Education.
 
Öğretim Yöntem ve Teknikleri:
Ders haftalık olarak üç saattir ve yüz yüze sınıf ortamında yapılacaktır. Öğrencilerin ders içerisindeki değerlendirmesinde vize, ödev ve final sınavları yer alacaktır. Derse Devam Hakkında: Ara sınav ve final sınavlarının yanı sıra dönem boyunca gerçekleştirilmesi planlanan sınıf içi etkinliklere katılmayı tercih etmeyen ve verilen ödevleri teslim etmeyen öğrencilerin “NA” notu alacaklardır. Ayrıca, öğrencilerin derse katılımlarının nihai dönem notuna dahil edilecektir.
 
Değerlendirme Sistemi:
YöntemAdetKatkı (%)
Ara Sınav1%30
Proje1%20
Final Sınavı1%50
 
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu?
Gerektirmiyor