PROGRAMI
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Ders AdıKoduVerildiği YılVerildiği YarıyılSüresi (T+U)Yerel KredisiAKTS Kredisi
Bilgisayar Programlama IICPR 102123 + 246,00
 
Ders Bilgileri
Dersin Öğretim Diliİngilizce
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin Veriliş BiçimiYüz Yüze
 
Dersin Öğrenme Kazanımları:

Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
1. Python programlama dili temellerinde deneyim sahibi olmak.
2. Python programlama dili ile dosya işlemleri gerçekleştirmek.
3. Python ile GUI uygulamaları geliştirmek ve veri görselleştirmek.
 
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken DerslerYok
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen DerslerYok
 
Dersin Tanımı:

Bu ders, giriş/çıkış, koşullu ifadeler, döngüler, işlevler ve koleksiyonlar gibi temel kavramları kapsayan Python programlamaya kapsamlı bir giriş sağlar. Öğrenciler modüller, hata işleme ve dosya işlemleri gibi gelişmiş konuları öğreneceklerdir. Kurs ayrıca grafiksel kullanıcı arayüzlerini ve veri görselleştirmeyi tanıtarak öğrencilere gerçek dünya uygulamaları için pratik beceriler kazandırmayı hedeflemektedir.
 
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:

Kullanılmamaktadır.
 
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı):
 
HaftaKonu
1Python'a Giriş ve Python Temelleri
2Python'da Koşul İfadeleri
3Python'da Döngüler
4Python'da Fonksiyonlar
5Python List ve Tuple Yapıları
6Python Set ve Dictionary Yapıları
7Konu Tekrarı
8Python Modülleri
9Python'da Dosya İşlemleri
10Python'da Hata Denetimi
11Python'da Grafik Arayüz Tasarımı ve Veri Görselleştirme I
12Python'da Grafik Arayüz Tasarımı ve Veri Görselleştirme II
13Python'da Grafik Arayüz Tasarımı ve Veri Görselleştirme III
14Konu Tekrarı
 
Kaynaklar:
Deitel, P., & Deitel, H. (2020). Java: How to Program (11th ed.). Pearson Education. Malik, D. S. (2018). C++ Programming: From Problem Analysis to Program Design (8th ed.). Cengage Learning.
 
Diğer Kaynaklar:
Larman, C. (2012). Applying UML and Patterns: An Introduction to Object-Oriented Analysis and Design and Iterative Development (3rd ed.). Prentice Hall. Goodrich, M. T., & Tamassia, R. (2014). Data Structures and Algorithms in Python. Wiley.
 
Öğretim Yöntem ve Teknikleri:
Ders haftalık üç saat teorik, iki saat uygulama olmak üzere beş saattir ve yüz yüze sınıf ortamında yapılacaktır. Öğrencilerin ders ve lab içerisindeki değerlendirmesinde vize ve final sınavları yer alacaktır.
 
Değerlendirme Sistemi:
YöntemAdetKatkı (%)
Ara Sınav1%35
Laboratuvar1%25
Final Sınavı1%40
 
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu?
Gerektirmiyor
 
Dersin AKTS İş Yükü:
#AktiviteAdetSüre (Saat)İş Yükü
1Derslere Katılım (haftalık bazda)143,0042,00
2Laboratuvarlara/Derslere Katılım (haftalık bazda)142,0028,00
3Notların önceden hazırlanması ve son haline getirilmesi (haftalık bazda)00,000,00
4İlgili materyalin toplanması ve seçilmesi (bir kez)00,000,00
5İlgili materyalin kendi kendine incelenmesi (haftalık bazda)124,0048,00
6Ev ödevleri00,000,00
7Sınavlara Hazırlık115,0015,00
8Ara Sınavlara Hazırlık (Sınavların süresi dahil)115,0015,00
9Dönem Ödevi/Vaka Çalışması Raporunun Hazırlanması (sözlü sunum dahil)00,000,00
10Dönem Projesi/Saha Çalışması Raporunun Hazırlanması (sözlü sunum dahil)00,000,00
11Final Sınavına Hazırlık (sınav süresi dahil)115,0015,00
 
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
#Program YeterlilikleriKatkı (0-4)
1Bilgisayar sistemlerinde yeterli altyapıya sahip olma; bu alandaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri bilgisayar sistemlerinde kullanabilme becerisi, Bilgisayar sistemindeki problemleri saptama, tanımlama ve çözme becerisi; bu amaçla uygun yöntemler ve tekniklerini seçme ve uygulama becerisi2
2Bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz etme ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlama becerisi; bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi, Bilgisayar programında gerekli olan teknik araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin kullanma becerisi3
3Bilgisayar Teknolojileri ve Programlama alanında tanımı iyi yapılmış problemlerin çözümü için gerekli olan verileri tanımlama, toplama ve kullanmayı etkin bir biçimde yapabilmek; pratik uygulamalarda gereken teorik bilgileri, el ve/veya düşünsel becerileri kullanabildiğini göstermek3
4İleri düzey programlama becerisi kazanır. Güncel bilgisayar programlama teknolojilerini kullanarak sektörün beklentilerini karşılayacak şekilde Bilgisayar Programcılığı ile ilgili süreci/süreçleri planlama becerisine sahip olmak.4
5Bağımsız çalışabilme, inisiyatif alabilme, özgün içerikler oluşturabilme ve yazılım takımları içinde verimli çalışabilme becerisine sahip olmak.3
6Türkçeyi ve İngilizce yazılı ve sözlü olarak etkin bir biçimde kullanabilme, sunulan Bilgisayar Programcılığı bilgisini kolayca takip etme ve meslektaşlarıyla etkin bir biçimde iletişim kurabilme becerisine sahip olmak.0
7Sorunların çözümünde bilimsel yöntemler kullanmayı benimser ve problem çözme becerisini geliştirir.2
8Bilgiye erişebilmeye bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisi, Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi0
9Kendi alanı ile ilgili çalışmalarda öngörülmeyen durumlarla ilgili sorunları belirleme ve çözüm arama yeteneğini kazandığını göstermek2
10Bilgiye erişebilme bilimde ve teknolojide gelişmeleri takip edebilme ve sürekli kişisel gelişimi sürdürebilme becerisine sahip olmak3
11Mesleki, hukuksal, sosyal ve etik sorumluluklarını anlayabilir ve uygular.1