Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Bilgisayar Programlama II | CPR 102 | 1 | 2 | 3 + 2 | 4 | 6,00 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Python programlama dili temellerinde deneyim sahibi olmak. |
2. Python programlama dili ile dosya işlemleri gerçekleştirmek. |
3. Python ile GUI uygulamaları geliştirmek ve veri görselleştirmek. |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Bu ders, giriş/çıkış, koşullu ifadeler, döngüler, işlevler ve koleksiyonlar gibi temel kavramları kapsayan Python programlamaya kapsamlı bir giriş sağlar. Öğrenciler modüller, hata işleme ve dosya işlemleri gibi gelişmiş konuları öğreneceklerdir. Kurs ayrıca grafiksel kullanıcı arayüzlerini ve veri görselleştirmeyi tanıtarak öğrencilere gerçek dünya uygulamaları için pratik beceriler kazandırmayı hedeflemektedir. |
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Python'a Giriş ve Python Temelleri |
2 | Python'da Koşul İfadeleri |
3 | Python'da Döngüler |
4 | Python'da Fonksiyonlar |
5 | Python List ve Tuple Yapıları |
6 | Python Set ve Dictionary Yapıları |
7 | Konu Tekrarı |
8 | Python Modülleri |
9 | Python'da Dosya İşlemleri |
10 | Python'da Hata Denetimi |
11 | Python'da Grafik Arayüz Tasarımı ve Veri Görselleştirme I |
12 | Python'da Grafik Arayüz Tasarımı ve Veri Görselleştirme II |
13 | Python'da Grafik Arayüz Tasarımı ve Veri Görselleştirme III |
14 | Konu Tekrarı |
|
Kaynaklar: |
Deitel, P., & Deitel, H. (2020). Java: How to Program (11th ed.). Pearson Education.
Malik, D. S. (2018). C++ Programming: From Problem Analysis to Program Design (8th ed.). Cengage Learning. |
|
Diğer Kaynaklar: |
Larman, C. (2012). Applying UML and Patterns: An Introduction to Object-Oriented Analysis and Design and Iterative Development (3rd ed.). Prentice Hall.
Goodrich, M. T., & Tamassia, R. (2014). Data Structures and Algorithms in Python. Wiley.
|
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Ders haftalık üç saat teorik, iki saat uygulama olmak üzere beş saattir ve yüz yüze sınıf ortamında yapılacaktır. Öğrencilerin ders ve lab içerisindeki değerlendirmesinde vize ve final sınavları yer alacaktır. |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Ara Sınav | 1 | %35 |
Laboratuvar | 1 | %25 |
Final Sınavı | 1 | %40 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |