Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Bilgisayar Programlama II | CPR 102 | 1 | 2 | 3 + 2 | 4 | 6,00 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Python programlama dili temellerinde deneyim sahibi olmak. |
2. Python programlama dili ile dosya işlemleri gerçekleştirmek. |
3. Python ile GUI uygulamaları geliştirmek ve veri görselleştirmek. |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Bu ders, giriş/çıkış, koşullu ifadeler, döngüler, işlevler ve koleksiyonlar gibi temel kavramları kapsayan Python programlamaya kapsamlı bir giriş sağlar. Öğrenciler modüller, hata işleme ve dosya işlemleri gibi gelişmiş konuları öğreneceklerdir. Kurs ayrıca grafiksel kullanıcı arayüzlerini ve veri görselleştirmeyi tanıtarak öğrencilere gerçek dünya uygulamaları için pratik beceriler kazandırmayı hedeflemektedir. |
|
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:
Kullanılmamaktadır. |
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Python'a Giriş ve Python Temelleri |
2 | Python'da Koşul İfadeleri |
3 | Python'da Döngüler |
4 | Python'da Fonksiyonlar |
5 | Python List ve Tuple Yapıları |
6 | Python Set ve Dictionary Yapıları |
7 | Konu Tekrarı |
8 | Python Modülleri |
9 | Python'da Dosya İşlemleri |
10 | Python'da Hata Denetimi |
11 | Python'da Grafik Arayüz Tasarımı ve Veri Görselleştirme I |
12 | Python'da Grafik Arayüz Tasarımı ve Veri Görselleştirme II |
13 | Python'da Grafik Arayüz Tasarımı ve Veri Görselleştirme III |
14 | Konu Tekrarı |
|
Kaynaklar: |
Deitel, P., & Deitel, H. (2020). Java: How to Program (11th ed.). Pearson Education.
Malik, D. S. (2018). C++ Programming: From Problem Analysis to Program Design (8th ed.). Cengage Learning. |
|
Diğer Kaynaklar: |
Larman, C. (2012). Applying UML and Patterns: An Introduction to Object-Oriented Analysis and Design and Iterative Development (3rd ed.). Prentice Hall.
Goodrich, M. T., & Tamassia, R. (2014). Data Structures and Algorithms in Python. Wiley.
|
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Ders haftalık üç saat teorik, iki saat uygulama olmak üzere beş saattir ve yüz yüze sınıf ortamında yapılacaktır. Öğrencilerin ders ve lab içerisindeki değerlendirmesinde vize ve final sınavları yer alacaktır. |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Ara Sınav | 1 | %35 |
Laboratuvar | 1 | %25 |
Final Sınavı | 1 | %40 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |
|
Dersin AKTS İş Yükü:
|
# | Aktivite | Adet | Süre (Saat) | İş Yükü |
1 | Derslere Katılım (haftalık bazda) | 14 | 3,00 | 42,00 |
2 | Laboratuvarlara/Derslere Katılım (haftalık bazda) | 14 | 2,00 | 28,00 |
3 | Notların önceden hazırlanması ve son haline getirilmesi (haftalık bazda) | 0 | 0,00 | 0,00 |
4 | İlgili materyalin toplanması ve seçilmesi (bir kez) | 0 | 0,00 | 0,00 |
5 | İlgili materyalin kendi kendine incelenmesi (haftalık bazda) | 12 | 4,00 | 48,00 |
6 | Ev ödevleri | 0 | 0,00 | 0,00 |
7 | Sınavlara Hazırlık | 1 | 15,00 | 15,00 |
8 | Ara Sınavlara Hazırlık (Sınavların süresi dahil) | 1 | 15,00 | 15,00 |
9 | Dönem Ödevi/Vaka Çalışması Raporunun Hazırlanması (sözlü sunum dahil) | 0 | 0,00 | 0,00 |
10 | Dönem Projesi/Saha Çalışması Raporunun Hazırlanması (sözlü sunum dahil) | 0 | 0,00 | 0,00 |
11 | Final Sınavına Hazırlık (sınav süresi dahil) | 1 | 15,00 | 15,00 |
|
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
|
# | Program Yeterlilikleri | Katkı (0-4) |
1 | Bilgisayar sistemlerinde yeterli altyapıya sahip olma; bu alandaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri bilgisayar sistemlerinde kullanabilme becerisi, Bilgisayar sistemindeki problemleri saptama, tanımlama ve çözme becerisi; bu amaçla uygun yöntemler ve tekniklerini seçme ve uygulama becerisi | 2 |
2 | Bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz etme ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlama becerisi; bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi, Bilgisayar programında gerekli olan teknik araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin kullanma becerisi | 3 |
3 | Bilgisayar Teknolojileri ve Programlama alanında tanımı iyi yapılmış problemlerin çözümü için gerekli olan verileri tanımlama, toplama ve kullanmayı etkin bir biçimde yapabilmek; pratik uygulamalarda gereken teorik bilgileri, el ve/veya düşünsel becerileri kullanabildiğini göstermek | 3 |
4 | İleri düzey programlama becerisi kazanır. Güncel bilgisayar programlama teknolojilerini kullanarak sektörün beklentilerini karşılayacak şekilde Bilgisayar Programcılığı ile ilgili süreci/süreçleri planlama becerisine sahip olmak. | 4 |
5 | Bağımsız çalışabilme, inisiyatif alabilme, özgün içerikler oluşturabilme ve yazılım takımları içinde verimli çalışabilme becerisine sahip olmak. | 3 |
6 | Türkçeyi ve İngilizce yazılı ve sözlü olarak etkin bir biçimde kullanabilme, sunulan Bilgisayar Programcılığı bilgisini kolayca takip etme ve meslektaşlarıyla etkin bir biçimde iletişim kurabilme becerisine sahip olmak. | 0 |
7 | Sorunların çözümünde bilimsel yöntemler kullanmayı benimser ve problem çözme becerisini geliştirir. | 2 |
8 | Bilgiye erişebilmeye bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisi, Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi | 0 |
9 | Kendi alanı ile ilgili çalışmalarda öngörülmeyen durumlarla ilgili sorunları belirleme ve çözüm arama yeteneğini kazandığını göstermek | 2 |
10 | Bilgiye erişebilme bilimde ve teknolojide gelişmeleri takip edebilme ve sürekli kişisel gelişimi sürdürebilme becerisine sahip olmak | 3 |
11 | Mesleki, hukuksal, sosyal ve etik sorumluluklarını anlayabilir ve uygular. | 1 |