| Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
| Sistem Analizi ve Tasarım | MIS 316 | | 1 | 3 + 0 | 3 | 5,00 |
| |
| Ders Bilgileri |
| Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | |
| Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
| |
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
| 1. Kurulu bilişim sistemlerini inceleme |
| 2. Kurum ihtiyaçlarını toplayıp bilişim sistemleri için tasarım yapmak |
| |
| Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
| Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
| |
Dersin Tanımı:
Sistem Analizi ve Tasarımı |
| |
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:
- |
| |
| Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
| |
| Hafta | Konu |
| 1 | Giriş |
| 2 | Bilişim sistemi geliştirme modelleri |
| 3 | Sistem gereksinimleri incelenmesi, kullanım durum modelleme |
| 4 | Sistem gereksinimleri incelenmesi, kullanım durum modelleme |
| 5 | Sistem tasarımı temelleri |
| 6 | Sistem tasarımı temelleri |
| 7 | Veritabanı tasarımı |
| 8 | Veritabanı tasarımı |
| 9 | Veri akış diyagramı |
| 10 | Etkinlik ve dizge diyagramları |
| 11 | Durum makinesi |
| 12 | Sınıf diyagramı |
| 13 | Proje planlaması |
| 14 | Tekrar |
| |
| Kaynaklar: |
| John W. Satzinger, Robert B. Jackson, Stephen D. Burd, Systems Analysis and Design in a Changing World |
| |
| Diğer Kaynaklar: |
| - |
| |
| Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
| Yüz yüze |
| |
| Değerlendirme Sistemi: |
| Yöntem | Adet | Katkı (%) |
| Ara Sınav I | 1 | %20 |
| Ara Sınav II | 1 | %20 |
| Final Sınavı | 1 | %60 |
| |
| Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
| Gerektirmiyor |
| |
Dersin AKTS İş Yükü:
|
| # | Aktivite | Adet | Süre (Saat) | İş Yükü |
| 1 | Derslere Katılım (haftalık bazda) | 14 | 3,00 | 42,00 |
| 2 | Laboratuvarlara/Derslere Katılım (haftalık bazda) | 0 | 0,00 | 0,00 |
| 3 | Notların önceden hazırlanması ve son haline getirilmesi (haftalık bazda) | 14 | 2,00 | 28,00 |
| 4 | İlgili materyalin toplanması ve seçilmesi (bir kez) | 1 | 5,00 | 5,00 |
| 5 | İlgili materyalin kendi kendine incelenmesi (haftalık bazda) | 14 | 2,00 | 28,00 |
| 6 | Ev ödevleri | 0 | 0,00 | 0,00 |
| 7 | Sınavlara Hazırlık | | | |
| 8 | Ara Sınavlara Hazırlık (Sınavların süresi dahil) | 2 | 5,00 | 10,00 |
| 9 | Dönem Ödevi/Vaka Çalışması Raporunun Hazırlanması (sözlü sunum dahil) | 0 | 0,00 | 0,00 |
| 10 | Dönem Projesi/Saha Çalışması Raporunun Hazırlanması (sözlü sunum dahil) | 0 | 0,00 | 0,00 |
| 11 | Final Sınavına Hazırlık (sınav süresi dahil) | 1 | 10,00 | 10,00 |
| |
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
|
| # | Program Yeterlilikleri | Katkı (0-4) |
| 1 | Bilişim teknolojileri altyapısını öğrenmek ve gelişmeleri takip etmek. | 2 |
| 2 | Örgüt yapısına uygun bilişim sistemleri tasarlamak. | 4 |
| 3 | Yazılım bilgileri edinmek ve etkin bir şekilde kullanabilmek. | 0 |
| 4 | Veri toplama, temizleme ve saklama yöntemlerini öğrenmek. | 4 |
| 5 | Gelecekteki veri ve yazılım gereksinimlerini tahmin edebilmek. | 4 |
| 6 | Firma içindeki veri odaklı yönetim süreçlerini takip etmek. | 4 |
| 7 | "Büyük Veri" kullanarak bilgi elde etme yöntemlerini öğrenmek. | 1 |
| 8 | Bilgi teknolojilerindeki gelişmeleri takip etmek. | 2 |
| 9 | Bir kuruluşun bilgi teknolojileri ve veri problemlerini anlamak ve değerlendirmek. | 4 |
| 10 | Veri toplama, yorumlama, analiz etme ve yayma süreçlerinde bilimsel, sosyal ve etik standartları korumak. | 3 |
| 11 | Bilgi sistemleri arasındaki birlikte çalışabilirliği anlamak. | 4 |
| 12 | İş ortamını anlamak ve değerlendirmek. | 3 |