Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Öğretmenlik Uygulaması | CEC 115 | | | 1 + 8 | 5 | 10,00 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Uygulama okulunda değişik sınıflarda öğretmenlik yaparak öğretmenlik mesleğinin yeterliklerini geliştirebilme |
2. Kendi alanının ders programını anlayabilme, ders kitaplarını değerlendirebilme, ölçme ve değerlendirme yapabilme, |
3. Öğretmenlik uygulaması sırasında kazanmış olduğu deneyimleri arkadaşları ve uygulama öğretim elemanı ile paylaşarak kendisini bu yönde geliştirebilme |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Alana özgü öğretim yöntem ve teknikleriyle ilgili gözlemler yapma; alana özgü özel öğretim yöntem ve tekniklerinin kullanıldığı bireysel ve grupla mikroöğretim uygulamaları yapma; alana özgü etkinlik ve materyal geliştirme; öğretim ortamlarını hazırlama, sınıfı yönetme, ölçme, değerlendirme ve yansıtma yapma |
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Okulların belirlenmesi, bilgilendirme toplantılarının yapılması, uygulama öğretmenleri ile tanışma |
2 | Okul ortamını tanıma ve ilk izlenimler (Okul hakkında bilgi edinme, sınıf ve okul fiziki çevresi, öğretmenle tanışma, öğrencilerle tanışma, sınıf kültürü) |
3 | a. Öğretmenin ve öğrencilerin gözlemlenmesi b. Öğrenci tanıma tekniklerini inceleme ve konuyla ilgili rapor hazırlama |
4 | a. Derslerin gözlemlenmesi (Genel) b. Şube Öğretmenler Kurulu toplantı karar örneklerini inceleme ve konuyla ilgili rapor hazırlama |
5 | a. Öğretim yöntem ve teknikleri açısından derslerin gözlemlenmesi b. Öğretmenin hazırladığı sınavı (yazılıyı) inceleme ve rapor hazırlama |
6 | a. Uygulama + Öz değerlendirme + Akran Değerlendirme b. Soru sorma, yönerge verme ve açıklama yapma açısından derslerin gözlemlenmesi |
7 | a. Uygulama + Öz değerlendirme + Akran Değerlendirme b. Dersin yönetimi ve sınıfın kontrolü açısından derslerin gözlemlenmesi |
8 | a. Uygulama + Öz değerlendirme + Akran Değerlendirme b. Derslerde kullanılan ders kitaplarının değerlendirilmesi |
9 | a. Uygulama+ Öz değerlendirme + Akran Değerlendirme b. Öğretimi bireyselleştirme ve farklılaştırma açısından derslerin gözlemlenmesi |
10 | a. Uygulama + Öz değerlendirme + Akran Değerlendirme b. Sınıftaki istenmeyen öğrenci davranışlarının ve bu davranışlarla baş etme stratejilerini inceleme ve konuyla ilgili rapor hazırlama |
11 | Uygulama+ Öz değerlendirme + Akran Değerlendirme |
12 | a. Uygulama + Öz değerlendirme + Akran Değerlendirme b. e-Okul uygulamaları (öğrenci devamsızlık defteri, öğretmen ders defteri, öğrenci nakil gönderme, öğrenci nakil kabul etme, öğretmenler kurulu karar defteri, öğrenci karnesi….) ile ilgili okul yöneticilerinden elektronik ortamda uygulamalı olarak bilgi alma ve rapor hazırlama |
13 | a. Uygulama + Öz değerlendirme + Akran Değerlendirme |
14 | Genel Değerlendirme |
|
Kaynaklar: |
Doğan, A., Pilten, Ç. & Sulak, H. Okul Deneyimi ve Öğretmenlik Uygulaması. Eğitim Yayınevi 2009
|
|
Diğer Kaynaklar: |
|
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Ders, haftalık 1 saat teorik 8 saat pratik olmak üzere yürütülecektir. |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Midterm Exam | 1 | %15 |
Project Report | 1 | %60 |
Classroom Participation | 1 | %25 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |