Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Öğretim Teknolojileri | CEC 110 | | | 2 + 0 | 2 | 3,00 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Öğretim teknolojilerine ilişkin temel kavramları açıklar |
2. Öğretim teknolojilerini sınıflandırır |
3. Öğretim teknolojilerine ilişkin kuramsal yaklaşımları, öğrenmede yeni yönelimlerle ilişkilendirir |
4. Farklı okuryazarlıkları tanır |
5. Bilgi teknolojilerini, farklı okuryazarlık becerileri temelinde kullanır |
6. Öğretim materyali tasarım ilkelerini, tematik yaklaşımla birlikte kullanır |
7. Nesne ambarı oluşturmanın önemini takdir eder |
8. Öğretim materyallerini değerlendirme ölçütleri kullanarak değerlendirir |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Eğitimde bilgi teknolojileri; öğretim süreci ve öğretim teknolojilerinin sınıflandırılması; öğretim teknolojilerine ilişkin kuramsal yaklaşımlar; öğrenme yaklaşımlarında yeni yönelimler; güncel okuryazarlıklar; araç ve materyal olarak öğretim teknolojileri; öğretim materyallerinin tasarımı; tematik öğretim materyali tasarlama; alana özgü nesne ambarı oluşturma, öğretim materyali değerlendirme ölçütleri |
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Öğretim teknolojileri ve materyal geliştirmenin eğitimdeki yeri ve önemi, Temel kavramlar |
2 | Öğretim Teknolojileri ve İletişim |
3 | Mesaj Tasarımı |
4 | Görsel Tasarım İlkeleri |
5 | Araç-gereçlerin Seçimi ve Hazırlama İlkeleri (Etkili Sunu Teknikleri) |
6 | Teknoloji Planlaması |
7 | Öğretim Araç ve Gereçleri |
8 | Ara Sınav |
9 | Öğretim Araç ve Gereçleri |
10 | Bilgisayar Destekli Eğitim ve E-öğrenme |
11 | Bilgisayar Destekli Eğitim ve E-öğrenme |
12 | Öğretim Teknolojilerinin Değerlendirilmesi |
13 | Türkiye'de ve Dünyada Öğretim Teknolojilerinin Durumu |
14 | Türkiye'de ve Dünyada Öğretim Teknolojilerinin Durumu |
|
Kaynaklar: |
Altun, Eralp ve Demirel, Özcan. Öğretim teknolojileri ve Materyal Tasarımı. Pegem A 2009 |
|
Diğer Kaynaklar: |
|
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Eğitimde bilgi teknolojileri; öğretim süreci ve öğretim teknolojilerinin sınıflandırılması; öğretim teknolojilerine ilişkin kuramsal yaklaşımlar; öğrenme yaklaşımlarında yeni yönelimler; güncel okuryazarlıklar; araç ve materyal olarak öğretim teknolojileri; öğretim materyallerinin tasarımı; tematik öğretim materyali tasarlama; alana özgü nesne ambarı oluşturma, öğretim materyali değerlendirme ölçütleri |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Ara sınav / Midterm | 1 | %25 |
Final Sınavı | 1 | %60 |
Sunum/Presentation | 1 | %15 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |