PROGRAMI
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Ders AdıKoduVerildiği YılVerildiği YarıyılSüresi (T+U)Yerel KredisiAKTS Kredisi
Oyun Tasarım ÖrüntüleriSENG 4543 + 035,00
 
Ders Bilgileri
Dersin Öğretim Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin Türü
Dersin Veriliş BiçimiYüz Yüze
 
Dersin Öğrenme Kazanımları:

Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
1. Öğrenciler tasarım modellerini oyun geliştirme süreçlerine uygulayabilecektir.
2. Öğrenciler oyunlarda komut kalıbının kullanımını anlayabilecektir.
3. Öğrenciler nesneleri yönetmek için singleton modelini kullanabilecekler.
4. Öğrenciler nesne havuzlarını anlayabilecektir
5. Öğrenciler herhangi bir oyun yazılımını kalıpları kullanarak optimize edebilecekler
 
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken DerslerYok
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen DerslerYok
 
Dersin Tanımı:

Bu derste oyun geliştirmede kullanılacak özel tasarım kalıpları anlatılacak ve bu kalıplar gerçek oyun senaryolarında örneklendirilecektir. Bu bağlamda öğrenciler, geliştirecekleri oyunlarda nesne ve kaynakları daha etkin yönetmek için ileri teknikleri öğrenebilecek ve uygulayabilecektir.
 
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı):
 
HaftaKonu
1Tasarım Kalıplarına Giriş
2Komut Deseni
3Komut Deseni
4Flyweight Deseni
5Gözlemci Deseni
6Gözlemci Deseni
7Prototip Deseni
8Tekil Desen
9Durum Deseni
10Nesne Havuzu
11Sıralama Desenleri
12Davranış Desenleri
13Ayrıştırma Desenleri
14Optimizasyon Desenleri
 
Kaynaklar:
Nystrom Robert, Game Programming Patterns, Genever Benning, 2014, ISBN: 9780990582908
 
Diğer Kaynaklar:
Doran John P., Game Development Patterns and Best Practices, Packt Publishing, 2017, ISBN: 1787127834
 
Öğretim Yöntem ve Teknikleri:
Ders Tartışma Soru ve cevap Takım / Grup Çalışması Ödev Proje
 
Değerlendirme Sistemi:
YöntemAdetKatkı (%)
Ödev1%10
Midterm Exam1%25
Attendance1%5
Project1%20
Final Sınavı1%40
 
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu?
Gerektirmiyor