Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Renk Tasarımı ve Pratikleri | INAR 427 | | | 3 + 0 | 3 | 3,00 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Biçimi | Uzaktan Eğitim |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. İç mimarlıkta bir tasarım aracı olarak rengi tartışmak |
2. Işık ve renk algısı/psikoloji ilişkisi konusunda farkındalık geliştirmek |
3. Renk kararları vermek, renk şemaları/kompozisyonları tasarlamak |
4. Renk analizleri ve renk planlaması yapmak için renk özelliklerini tanımlamak |
5. Renk tasarım ilkelerini dikkate alan tasarım çözümleri önermek |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Bu ders öğrencilere renk bilimi ve teorisinden psikolojiye, insan algısına ve davranışına kadar renk ilkelerinin kapsamlı bir şekilde uygulanmasını sağlar. Renk ve ışık etkileşimleri, renk görme ve algısı, renk boyutları, renk uyumu ve kontrast ilkeleri, renk düzen sistemleri ve bunların iç mimarlık ve tasarımdaki uygulamaları analiz edilir ve uygulanır. |
|
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:
Derste, üretken yapay zeka araçlarının sınırlı ve etik çerçevede kullanımı önerilebilir. Öğrenciler, araştırma, fikir geliştirme veya sunum hazırlama süreçlerinde bu araçlardan destek alınabilir. Bu desteğin uygun biçimde belirtilmesi ve kaynak gösterilmesi gerekmektedir. |
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Derse Giriş |
2 | Renk ve ışık etkileşimiş, görünür tayf |
3 | Rengi görmek, rengi algılamak |
4 | Renk özellikleri, boyutları |
5 | Renk teorileri, renk temel ilkeleri |
6 | Renk uyumu, renk zıtlığı, renk şemaları |
7 | Renk etkileşimleri |
8 | Renk isimlendirmesi, renk düzen sistemleri |
9 | Ara Sınav |
10 | Renk prikolojisi: tercihleri, çağrışımları, anlamı, duygusu |
11 | Sözlü sunum |
12 | Sözlü sunum |
13 | İç mimarlık ve tasarımda rengin uygulanışı -- gözden geçirme, tartışma, ve kritkler |
14 | İç mimarlık ve tasarımda rengin uygulanışı -- gözden geçirme, tartışma, ve kritkler |
|
Kaynaklar: |
- Feisner, A. (2001). Colour: How to Use in Art and Design. Laurance King Publishing.
- Pile, J. (1997). Color in Interior Design.McGraw-Hill.
- Berns, R. S. (2000). Principles of Color Technology. John Wiley & Sons, Inc.
- Holtzschue, L. (2011). Understanding Color: An introduction for Designers. John Wiley & Sons, Inc. |
|
Diğer Kaynaklar: |
|
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Ders haftada 3 saat gerektirir. Ders, pratik ve deneysel oturumlar, alıştırmalar, vaka çalışmaları ve sunumlarla tamamlanmaktadır. Mimarlık Fakültesi'nin Yapı ve Çevresel Kontrol Lab. ders dönemlerinde kullanılır. |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Ara Sınav | 1 | %30 |
Ödev | 5 | %15 |
Sözlü Sunum | 1 | %15 |
Final Projesi | 1 | %35 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |
|
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
|
# | Program Yeterlilikleri | Katkı |
1 | Tasarım sürecinde, yaratıcı, eleştirel ve analitik düşünme becerilerini kullanarak, çevresel, toplumsal ve bireysel iyi oluşu gözeten yenilikçi ve çok boyutlu çözümler geliştirebilme. | 4 |
2 | Bilimsel ve güncel araştırma yöntemlerini, mesleki mevzuatları ve teknolojik araçları etkin şekilde kullanarak, iç mekanların duyusal, duygusal, ergonomik ve fiziksel konfor ihtiyaçlarına yönelik çözüm üretebilme ve bu çözümleri uygulayabilme. | 4 |
3 | İç mimarlık mesleğine özgü sorunlarda, evrensel, çevresel, sosyal, ekonomik, sanatsal ve kültürel duyarlılığı yüksek, insanı ve çevresel konforu gözeten, mesleki etik değerleri ve yasal düzenlemeleri temel kabul eden kararlar verebilme ve sorumluluk alabilme | 4 |
4 | Edindiği kuramsal ve kılgısal bilgi ve beceriler ile oluşturduğu özgün tasarımcı kimliğini koruyarak, bireysel ve/veya takım elemanı olarak çalışabilme, çağdaş, yaratıcı, bilimsel, kaliteli ve estetik çözümler önerebilme, bu önerileri uygulayabilme. | 4 |
5 | Mesleki bir sorun ile karşılaştığında bireysel olarak, sorunu tanımlama, ilgili konuyu kapsayan verileri toplama ve yorumlama, toplanan veriyi çözümleme (analiz etme), bu verileri kuramsal ve kılgısal bilgiler ile bileştirme (sentezleme) yoluyla yeni fikirler üretebilme ve bu fikirleri temel tasarım öğe ve ilkeleri ile 2 ve 3 boyutlu olarak temsil edebilme. | 4 |
6 | Ulusal ve uluslararası çok disiplinli ve çok kültürlü takımlarda, ana dilinde ve ingilizce olarak, takımı yönetebilme, iş birliği yapabilme, güncel bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanarak mesleki paydaşlar ile hem sözlü hem de yazılı etkin iletişim kurabilme, sorumluluk alabilme ve sorumluluk verebilme. | 3 |
7 | Mesleki özfarkındalık, özgüven, özsaygı ve özyeterlilik geliştirebilme, yaşam boyu öğrenme bilinciyle, öz iyioluş ihtiyaçlarını gözetebilme ve sürekli gelişim sağlayabilme | 4 |
8 | Mesleki tarih, kültür, teknoloji ve malzeme bilgisini harmanlayarak, mobilya ölçeğinden bina ölçeğine, sürdürülebilir ve yenilikçi tasarım çözümleri oluşturma, projelendirme aşamasından staj ve uygulama aşamalarına, bu çözümleri iç ve dış paydaşlarla işbirliği içinde geliştirebilme. | 4 |