PROGRAMI
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Ders AdıKoduVerildiği YılVerildiği YarıyılSüresi (T+U)Yerel KredisiAKTS Kredisi
Kentsel Planlamada Dijital Tasarım ve Görselleştirme IICRP 3862 + 233,00
 
Ders Bilgileri
Dersin Öğretim Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüSeçmeli
Dersin Veriliş BiçimiYüz Yüze
 
Dersin Öğrenme Kazanımları:

Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
1. Önceden oluşturulmuş kentsel modelleri geliştirmek için malzeme, doku ve aydınlatma tekniklerini uygulayabilecektir.
2. Kentsel çevrenin foto-gerçekçi görsellerini fotoğraf ve animasyon olarak üretebilecektir.
3. Bitki örtüsü, kentsel mobilya ve diğer öğelerin dijital kütüphanelerini kullanarak modelleri zenginleştirebilecektir.
4. Profesyonel görsel sunumlar oluşturmak için video düzenleme ve post-prodüksiyon araçlarını (Adobe Premiere, After Effects vb.) kullanabilecektir.
5. Etkili görsel iletişim için storyboard geliştirebilecek ve dijital içeriği düzenleyebilecektir.
6. Kentsel tasarım önerilerini render edilmiş görseller, animasyonlar ve video klipleri içeren entegre dijital medya ile sunabilecektir.
 
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken DerslerYok
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen DerslerYok
 
Dersin Tanımı:

Ders, önceden hazırlanmış kentsel modellerin malzeme, doku ve aydınlatma uygulamalarıyla geliştirilmesine odaklanır. Öğrenciler fotogerçekçi görselleştirme teknikleri ve animasyon üretiminde yetkinlik kazanır, video sunum araçlarını kullanmayı öğrenir. Lumion, Adobe Premiere ve After Effects gibi yazılımlar aracılığıyla kentsel tasarım önerilerinin dijital ortamda etkili biçimde sunulması dersin temelini oluşturur.
 
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:

Gerekmemektedir
 
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı):
 
HaftaKonu
1Kentsel ölçekte 3 boyutlu modellemeye giriş. Süreç tasarımı ve proje yönetimine ilişkin temel kararlar.
2Modelleme: Diğer modelleme platformlarından bağımsız birimlerin entegrasyonu (Sketchup - Lumion dönüşümü)
3Malzeme uygulamaya ve proje kütüphanesi üretimine giriş
4Doku: Kütüphanelerden uygun materyallerin seçilmesi. (Lumion)
5İçe Aktarma: Dışarıdan referans verilen sahnelerin birleştirilmesi ve değiştirilmesi. (Sketchup - Lumion)
6Progarm Kütüphanesi: Peyzaj ve kent mobilyaları seçimi. Işık ve gölgelenme işlemleri (Lumion)
7Video tasarım kurulumunun kurgusu. Storyboard üretimi. Logo tasarımı ve animasyonu.
8Video Düzenleme: Geçiş efektleri, post prodüksiyon. (Adobe premiere)
9Kamera: Animasyonun temelleri ve kamera modları. Hareketli görüntü renderları. (Lumion)
10Video Düzenleme: Anahtar karelerle çalışma. 2D animasyonda zaman yönetimi (Adobe After Effects)
11Video Düzenleme: Geçiş efektleri, video yapımında metin düzenleme. (Adobe After Effects)
12Video Düzenleme: Google Earth Pro ile video aktarımı ve arazideki mevcut modelin gömülü hale getirilmesi (Google Earth Pro ve Adobe After Effects)
13Kompozisyona dönüş, zaman kısıtlamalarına ve storyboard'a göre son düzenleme (Adobe Premiere)
14Final proje sunumları: Film klibi ve poster sunumu.
 
Kaynaklar:
Ciro Cardoso Getting Started with Lumion 3D PACKT Publishing 2013 978-1-84969-949-5 Ciro Cardoso Mastering Lumion 3D PACKT Publishing 2014 978-1-78355-203-0
 
Diğer Kaynaklar:
Video tutorials.
 
Öğretim Yöntem ve Teknikleri:
Ders, teorik dersler ile laboratuvar/stüdyo oturumları aracılığıyla yürütülecektir. Teorik derslerde dijital görselleştirmeye ilişkin temel konular ele alınacak, laboratuvar çalışmalarında ise çeşitli yazılımlar kullanılacaktır. Render işlemleri için Lumion tanıtılacak, post-prodüksiyon ve video düzenleme için Adobe Premiere ve After Effects kullanılacaktır. Öğrencilerin dönem boyunca aktif katılım göstermeleri ve projelerini sürekli geliştirmeleri beklenmektedir.
 
Değerlendirme Sistemi:
YöntemAdetKatkı (%)
Proje1%60
Ödev4%20
Laboratuvar4%20
 
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu?
Gerektirmiyor
 
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
#Program YeterlilikleriKatkı
1Küreselden yerele tüm ölçeklerde, çevresel ve toplumsal koşullara duyarlı; estetik değeri yüksek; güvenli, sağlıklı ve dirençli yaşam çevrelerini üretme ve uygulamaya dönük özgün tasarım yapma becerisine sahip olur.3
2Kentsel ve bölgesel bağlamda analitik düşünebilme, problem çözme, sentez yapma, nitel ve nicel yöntemleri etkin bir şekilde kullanma ve mekânsal planlama tekniklerini uygulama yetkinliğine sahip olur.1
3Teknolojik okur yazarlık, yapay zekâ araçlarını etkin bir şekilde kullanma ve güncel teknolojik gelişmeleri yakından takip etme becerisine sahip olur.4
4Kent ve bölge planlama ile ilgili kuramsal bilgisi çerçevesinde, tarihsel ve güncel olayları anlama, sorgulama ve eleştirel değerlendirme becerilerine sahip olur.1
5Kamu yararını gözeten, doğal ve kültürel çevre koruma duyarlılığı taşıyan, disiplinlerarası çalışabilen, işbirliği ve etkili iletişim becerisine, ve planlama meslek etiğini içselleştirerek karar verme yetkinliğine sahip olur.2
6Bilimsel bilgiyi temel alarak topluma karşı sorumluluk duygusu ile özfarkındalık geliştirir, onurlu yaşam ve insan haklarına, ve evrensel değerlere saygı duyar ve sürdürülebilir kalkınma amaçlarını gözetir.1