Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Kentsel Planlamada Dijital Tasarım ve Görselleştirme II | CRP 386 | | | 2 + 2 | 3 | 3,00 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Önceden oluşturulmuş kentsel modelleri geliştirmek için malzeme, doku ve aydınlatma tekniklerini uygulayabilecektir. |
2. Kentsel çevrenin foto-gerçekçi görsellerini fotoğraf ve animasyon olarak üretebilecektir. |
3. Bitki örtüsü, kentsel mobilya ve diğer öğelerin dijital kütüphanelerini kullanarak modelleri zenginleştirebilecektir. |
4. Profesyonel görsel sunumlar oluşturmak için video düzenleme ve post-prodüksiyon araçlarını (Adobe Premiere, After Effects vb.) kullanabilecektir. |
5. Etkili görsel iletişim için storyboard geliştirebilecek ve dijital içeriği düzenleyebilecektir. |
6. Kentsel tasarım önerilerini render edilmiş görseller, animasyonlar ve video klipleri içeren entegre dijital medya ile sunabilecektir. |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Ders, önceden hazırlanmış kentsel modellerin malzeme, doku ve aydınlatma uygulamalarıyla geliştirilmesine odaklanır. Öğrenciler fotogerçekçi görselleştirme teknikleri ve animasyon üretiminde yetkinlik kazanır, video sunum araçlarını kullanmayı öğrenir. Lumion, Adobe Premiere ve After Effects gibi yazılımlar aracılığıyla kentsel tasarım önerilerinin dijital ortamda etkili biçimde sunulması dersin temelini oluşturur. |
|
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:
Gerekmemektedir |
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Kentsel ölçekte 3 boyutlu modellemeye giriş. Süreç tasarımı ve proje yönetimine ilişkin temel kararlar. |
2 | Modelleme: Diğer modelleme platformlarından bağımsız birimlerin entegrasyonu (Sketchup - Lumion dönüşümü) |
3 | Malzeme uygulamaya ve proje kütüphanesi üretimine giriş |
4 | Doku: Kütüphanelerden uygun materyallerin seçilmesi. (Lumion) |
5 | İçe Aktarma: Dışarıdan referans verilen sahnelerin birleştirilmesi ve değiştirilmesi. (Sketchup - Lumion) |
6 | Progarm Kütüphanesi: Peyzaj ve kent mobilyaları seçimi. Işık ve gölgelenme işlemleri (Lumion) |
7 | Video tasarım kurulumunun kurgusu. Storyboard üretimi. Logo tasarımı ve animasyonu. |
8 | Video Düzenleme: Geçiş efektleri, post prodüksiyon. (Adobe premiere) |
9 | Kamera: Animasyonun temelleri ve kamera modları. Hareketli görüntü renderları. (Lumion) |
10 | Video Düzenleme: Anahtar karelerle çalışma. 2D animasyonda zaman yönetimi (Adobe After Effects) |
11 | Video Düzenleme: Geçiş efektleri, video yapımında metin düzenleme. (Adobe After Effects) |
12 | Video Düzenleme: Google Earth Pro ile video aktarımı ve arazideki mevcut modelin gömülü hale getirilmesi (Google Earth Pro ve Adobe After Effects) |
13 | Kompozisyona dönüş, zaman kısıtlamalarına ve storyboard'a göre son düzenleme (Adobe Premiere) |
14 | Final proje sunumları: Film klibi ve poster sunumu. |
|
Kaynaklar: |
Ciro Cardoso Getting Started with Lumion 3D PACKT Publishing 2013 978-1-84969-949-5
Ciro Cardoso Mastering Lumion 3D PACKT Publishing 2014 978-1-78355-203-0
|
|
Diğer Kaynaklar: |
Video tutorials. |
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Ders, teorik dersler ile laboratuvar/stüdyo oturumları aracılığıyla yürütülecektir. Teorik derslerde dijital görselleştirmeye ilişkin temel konular ele alınacak, laboratuvar çalışmalarında ise çeşitli yazılımlar kullanılacaktır. Render işlemleri için Lumion tanıtılacak, post-prodüksiyon ve video düzenleme için Adobe Premiere ve After Effects kullanılacaktır. Öğrencilerin dönem boyunca aktif katılım göstermeleri ve projelerini sürekli geliştirmeleri beklenmektedir. |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Proje | 1 | %60 |
Ödev | 4 | %20 |
Laboratuvar | 4 | %20 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |
|
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
|
# | Program Yeterlilikleri | Katkı |
1 | Küreselden yerele tüm ölçeklerde, çevresel ve toplumsal koşullara duyarlı; estetik değeri yüksek; güvenli, sağlıklı ve dirençli yaşam çevrelerini üretme ve uygulamaya dönük özgün tasarım yapma becerisine sahip olur. | 3 |
2 | Kentsel ve bölgesel bağlamda analitik düşünebilme, problem çözme, sentez yapma, nitel ve nicel yöntemleri etkin bir şekilde kullanma ve mekânsal planlama tekniklerini uygulama yetkinliğine sahip olur. | 1 |
3 | Teknolojik okur yazarlık, yapay zekâ araçlarını etkin bir şekilde kullanma ve güncel teknolojik gelişmeleri yakından takip etme becerisine sahip olur. | 4 |
4 | Kent ve bölge planlama ile ilgili kuramsal bilgisi çerçevesinde, tarihsel ve güncel olayları anlama, sorgulama ve eleştirel değerlendirme becerilerine sahip olur. | 1 |
5 | Kamu yararını gözeten, doğal ve kültürel çevre koruma duyarlılığı taşıyan, disiplinlerarası çalışabilen, işbirliği ve etkili iletişim becerisine, ve planlama meslek etiğini içselleştirerek karar verme yetkinliğine sahip olur. | 2 |
6 | Bilimsel bilgiyi temel alarak topluma karşı sorumluluk duygusu ile özfarkındalık geliştirir, onurlu yaşam ve insan haklarına, ve evrensel değerlere saygı duyar ve sürdürülebilir kalkınma amaçlarını gözetir. | 1 |