| Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
| Karşılaştırmalı Politika | PSI 436 | | 2 | 3 + 0 | 3 | 6,00 |
| |
| Ders Bilgileri |
| Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
| |
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
| 1. Karşılaştırmalı politikanın temel kavramlarını anlamak |
| 2. Farklı sosyo-politik şartlarda demokrasinin neden ve nasıl ortaya çıktığını veya çıkamadığını yorumlayabilmek |
| 3. Neden bazı ülkelerin sosyo-politik anlamda gelişebildiğini veya gelişemediğini kavramak |
| |
| Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
| Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
| |
Dersin Tanımı:
Bu ders öğrencilere politik ilişkilerin çeşitli düzenlenme yolları konusunda farkındalık sağlamayı amaçlamaktadır. Aynı zamanda neden ülkelerin farklı farklı hükümetleri, siyasi kültürleri, siyasi katılımları ve siyasi kurumları olduğunu açıklamayı hedefler. |
| |
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:
Hayır |
| |
| Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
| |
| Hafta | Konu |
| 1 | Karşılaştırmalı Politika Nedir I |
| 2 | Karşılaştırmalı Politika Nedir II |
| 3 | Modern Çağ ve Modernite I |
| 4 | Modern Çağ ve Modernite II |
| 5 | Batı Avrupa'da Milliyetçilik, Ulus Kurma Ve Devlet Kurma I |
| 6 | Batı Avrupa'da Milliyetçilik, Ulus Kurma Ve Devlet Kurma II |
| 7 | Sınav Haftası |
| 8 | Demokrasinin Gereklilikleri I |
| 9 | Demokrasinin Gereklilikleri II |
| 10 | Demokrasinin Gereklilikleri III |
| 11 | Ekonomik ve Sosyal Gelişmenin Gereklilikleri I |
| 12 | Ekonomik ve Sosyal Gelişmenin Gereklilikleri II |
| 13 | Ekonomik ve Sosyal Gelişmenin Gereklilikleri III |
| 14 | Genel Değerlendirme ve Sonuç |
| |
| Kaynaklar: |
| Daron Acemoğlu, James A. Robinson, Why Nations Fail-The Origins of Power, Prosperity and Poverty, Profile, London, 2012.
Daron Acemoğlu, James A. Robinson, Narrow Corridor-States, Societies and the Fate of Liberty, Profile, London, 2019.
. Charles Tilly,; Demokrasi, çev E. Arıcan, Ankara, Phoenix, 2011
|
| |
| Diğer Kaynaklar: |
| ; David Potter, David Goldblatt, Margaret Kiloh, Paul Lewis, der,. Democratization Oxford, Polity, 1997
Ha-Joon Chang. , Bad Samaritans- the Guilty Secrets of Rich Nations & The Threat to the Global Prosperity, Random House, London. 2007
|
| |
| Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
| Seminer ve sınıf içi tartışmalar. |
| |
| Değerlendirme Sistemi: |
| Yöntem | Adet | Katkı (%) |
| Ara Sınav | 1 | %35 |
| Final Sınavı | 1 | %65 |
| |
| Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
| Gerektirmiyor |
| |
Dersin AKTS İş Yükü:
|
| # | Aktivite | Adet | Süre (Saat) | İş Yükü |
| 1 | Derslere Katılım (haftalık bazda) | 13 | 3,00 | 39,00 |
| 2 | Laboratuvarlara/Derslere Katılım (haftalık bazda) | 0 | 0,00 | 0,00 |
| 3 | Notların önceden hazırlanması ve son haline getirilmesi (haftalık bazda) | 13 | 1,00 | 13,00 |
| 4 | İlgili materyalin toplanması ve seçilmesi (bir kez) | 1 | 2,00 | 2,00 |
| 5 | İlgili materyalin kendi kendine incelenmesi (haftalık bazda) | 13 | 1,50 | 19,50 |
| 6 | Ev ödevleri | 0 | 0,00 | 0,00 |
| 7 | Sınavlara Hazırlık | 0 | 0,00 | 0,00 |
| 8 | Ara Sınavlara Hazırlık (Sınavların süresi dahil) | 1 | 20,00 | 20,00 |
| 9 | Dönem Ödevi/Vaka Çalışması Raporunun Hazırlanması (sözlü sunum dahil) | 0 | 0,00 | 0,00 |
| 10 | Dönem Projesi/Saha Çalışması Raporunun Hazırlanması (sözlü sunum dahil) | 0 | 0,00 | 0,00 |
| 11 | Final Sınavına Hazırlık (sınav süresi dahil) | 13 | 4,00 | 52,00 |
| |
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
|
| # | Program Yeterlilikleri | Katkı (0-4) |
| 1 | Sosyal bilimler, ekonomi ve hukukun temel kavramlarını anlayabilir ve yorumlayabilir. | 0 |
| 2 | Bilimsel araştırmada; temel prensipleri, amaçları, veri toplama metodları ve analizini anlayabilir. | 0 |
| 3 | Siyaset bilimi ve uluslararası ilişkilerin belli alanlarında ileri düzeyde bilgi ve beceri sahibi olur. | 0 |
| 4 | Neyin doğru, gerçek ya da sağduyu olarak sunulduğunun sorgulanması için eleştirel bir akıl ve analitik kapasiteye sahip olur. | 0 |
| 5 | Sürekli değişen dünyada, alternatif bilgi kanallarına ulaşmayı bilir, hayat-boyu öğrenme için hazır olur. | 0 |
| 6 | Bugünün beklenmedik ve çok boyutlu soruları ve sorunlarını anlamaya ve bu sorunlarla başa çıkmaya hazır olabilmenin yanı sıra bir grup içinde de inisiyatifi ele almaya hazır olur. | 0 |
| 7 | Türk toplumu, siyaseti ve kültürünün yanı sıra Türk anayasal ve idari yapısı hakkında derin bir kavrayışa sahip olur. | 0 |
| 8 | Klasik ve çağdaş siyaset teorileri ve uluslararası ilişkilerin yanı sıra uluslararası hukuk ve organizasyonlar hakkında derin bilgi sahibi olur. | 0 |
| 9 | Küresel politik, ekonomik ve kültürel ilişkileri anlayabilme ve yorumlayabilme yeteneğine sahip olur. | 0 |
| 10 | Başkalarına ve çevreye karşı sosyal ve vatandaşlık sorumluluğunun bilincindedir. | 0 |
| 11 | İngilizce’yi günlük iletişim ve ileri düzey profesyonel amaçlar için kullanabilir (Avrupa dil portfolyosu global ölçeği, düzey B1). | 0 |
| 12 | Kendisini, bağımsız olarak ve grup içinde sözlü ve yazılı biçimde ifade edebilir. | 0 |
| 13 | Eğitimini aldığı alandaki araştırma ve çalışmalar için gerekli bilgisayar teknolojilerini kullanır. | 0 |