PROGRAMI
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Ders AdıKoduVerildiği YılVerildiği YarıyılSüresi (T+U)Yerel KredisiAKTS Kredisi
Karşılaştırmalı PolitikaPSI 436423 + 036,00
 
Ders Bilgileri
Dersin Öğretim Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin Veriliş BiçimiYüz Yüze
 
Dersin Öğrenme Kazanımları:

Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
1. Karşılaştırmalı politikanın temel kavramlarını anlamak
2. Farklı sosyo-politik şartlarda demokrasinin neden ve nasıl ortaya çıktığını veya çıkamadığını yorumlayabilmek
3. Neden bazı ülkelerin sosyo-politik anlamda gelişebildiğini veya gelişemediğini kavramak
 
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken DerslerYok
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen DerslerYok
 
Dersin Tanımı:

Bu ders öğrencilere politik ilişkilerin çeşitli düzenlenme yolları konusunda farkındalık sağlamayı amaçlamaktadır. Aynı zamanda neden ülkelerin farklı farklı hükümetleri, siyasi kültürleri, siyasi katılımları ve siyasi kurumları olduğunu açıklamayı hedefler.
 
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı):
 
HaftaKonu
1Karşılaştırmalı Politika Nedir I
2Karşılaştırmalı Politika Nedir II
3Modern Çağ ve Modernite I
4Modern Çağ ve Modernite II
5Batı Avrupa'da Milliyetçilik, Ulus Kurma Ve Devlet Kurma I
6Batı Avrupa'da Milliyetçilik, Ulus Kurma Ve Devlet Kurma II
7Sınav Haftası
8Demokrasinin Gereklilikleri I
9Demokrasinin Gereklilikleri II
10Demokrasinin Gereklilikleri III
11Ekonomik ve Sosyal Gelişmenin Gereklilikleri I
12Ekonomik ve Sosyal Gelişmenin Gereklilikleri II
13Ekonomik ve Sosyal Gelişmenin Gereklilikleri III
14Genel Değerlendirme ve Sonuç
 
Kaynaklar:
Daron Acemoğlu, James A. Robinson,; Why Nations Fail-The Origins of Power, Prosperity and Poverty, Profile, London. 2012 . Charles Tilly,; Demokrasi, çev E. Arıcan, 2011 Ankara, Phoenix, 2011
 
Diğer Kaynaklar:
; David Potter, David Goldblatt, Margaret Kiloh, Paul Lewis, der,. Democratization Oxford, Polity, 1997 Ha-Joon Chang. , Bad Samaritans- the Guilty Secrets of Rich Nations & The Threat to the Global Prosperity, Random House, London. 2007
 
Öğretim Yöntem ve Teknikleri:
Seminer ve sınıf içi tartışmalar.
 
Değerlendirme Sistemi:
YöntemAdetKatkı (%)
Ara sınav1%35
Final Sınavı1%65
 
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu?
Gerektirmiyor