PROGRAMI
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Ders AdıKoduVerildiği YılVerildiği YarıyılSüresi (T+U)Yerel KredisiAKTS Kredisi
Sürdürülebilirliğin ÖlçülmesiCRP 3813 + 033,00
 
Ders Bilgileri
Dersin Öğretim Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüSeçmeli
Dersin Veriliş BiçimiYüz Yüze
 
Dersin Öğrenme Kazanımları:

Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
1. Sürdürülebilirliğin temel konuları hakkında teorik bilgi edinme
2. Sürdürülebilirlik kavramının çok boyutlu bir bakış açısıyla değerlendirilmesi
3. Seçilen vaka çalışmaları kapsamında sürdürülebilirliğin uygulanması
 
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken DerslerYok
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen DerslerYok
 
Dersin Tanımı:

This course provides an introductory knowledge on the concept of sustainability – starting from its origins and developing further on its social, economic and environmental dimensions within the context of urban planning. The course aims to inform students with the international sustainable development efforts and develop a new understanding through practices.
 
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:

Bu derste, üretken yapay zekâ araçları (örneğin metinden görsele veya metin tabanlı destek sağlayan platformlar) tasarım düşüncesi, görsel temsil ve fikir geliştirme süreçlerinde seçici biçimde kullanılabilir. Öğrencilerin bu araçlarla eleştirel bir şekilde çalışmaları ve çalışmalarında özgünlük ile etik kullanımı gözetmeleri beklenir.
 
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı):
 
HaftaKonu
1Genel bakış Hedefler ve program
2Giriş Sürdürülebilirlik kavramının temel tanımları
3Sürdürülebilir kalkınmanın boyutları Sosyal, ekonomik ve çevresel perspektifler
4Sürdürülebilir kalkınma – kentsel planlama bağlamı Farklı ölçekler
5Sürdürülebilir kalkınma – kentsel planlama bağlamı Arazi kullanımı ve kentsel tasarım
6Sürdürülebilir kalkınma – kentsel planlama bağlamı Toplu taşıma
7Sürdürülebilir kalkınma – kentsel planlama bağlamı Çevresel planlama ve restorasyon
8Sürdürülebilir kalkınma – kentsel planlama bağlamı Enerji ve malzeme kullanımı
9Yeşil Mimari ve Bina Sürdürülebilirlik Değerlendirme Araçları ve Metodolojileri
10Ara sınav
11Sürdürülebilir kalkınma – Uluslararası vakalar Önde gelen şehirlerdeki uygulamalar
12Öğrenci Sunumları - I Seçilmiş vaka çalışmaları
13Öğrenci Sunumları - II Seçilmiş vaka çalışmaları
14Tartışma ve değerlendirme
 
Kaynaklar:
Stephen M. Wheeler and Timothy Beatley. 2014. The Sustainable Urban Development Reader (Third Edition). Routledge, London and New York. Rydin, Y. 2010. Governing for Sustainable Urban Development. Earthscan. London and Washington, D.C. Sam Romaya and Carole Rakodi (eds). Building Sustainable Urban Settelements: Approaches and Case Studies in the Developing World. ITDG Publishing, London.
 
Diğer Kaynaklar:
Richard T. LeGates and Frederic Stout (eds). 2016. The City Reader, Routledge, London and New York.
 
Öğretim Yöntem ve Teknikleri:
Ders haftada 3 ders saati olarak gerçekleştirilir. Öğretim politikası görsel ve yazılı materyaller ile desteklenen seminer dersleri aracılığıyla oluşacak bilgi birikimine ve pratik çalışmalara uygulamaya dayanır. Öğretmenler sorular, düşünme yolları ve anlamlı öğrenme dizisini işleyerek karar alma süreçleri yaratır.
 
Değerlendirme Sistemi:
YöntemAdetKatkı (%)
Ara Sınav1%30
Sözlü Sunum1%20
Sınıf Katılımı14%10
Final Sınavı1%40
 
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu?
Gerektirmiyor
 
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
#Program YeterlilikleriKatkı
1Küreselden yerele tüm ölçeklerde, çevresel ve toplumsal koşullara duyarlı; estetik değeri yüksek; güvenli, sağlıklı ve dirençli yaşam çevrelerini üretme ve uygulamaya dönük özgün tasarım yapma becerisine sahip olur.4
2Kentsel ve bölgesel bağlamda analitik düşünebilme, problem çözme, sentez yapma, nitel ve nicel yöntemleri etkin bir şekilde kullanma ve mekânsal planlama tekniklerini uygulama yetkinliğine sahip olur.3
3Teknolojik okur yazarlık, yapay zekâ araçlarını etkin bir şekilde kullanma ve güncel teknolojik gelişmeleri yakından takip etme becerisine sahip olur.2
4Kent ve bölge planlama ile ilgili kuramsal bilgisi çerçevesinde, tarihsel ve güncel olayları anlama, sorgulama ve eleştirel değerlendirme becerilerine sahip olur.3
5Kamu yararını gözeten, doğal ve kültürel çevre koruma duyarlılığı taşıyan, disiplinlerarası çalışabilen, işbirliği ve etkili iletişim becerisine, ve planlama meslek etiğini içselleştirerek karar verme yetkinliğine sahip olur.4
6Bilimsel bilgiyi temel alarak topluma karşı sorumluluk duygusu ile özfarkındalık geliştirir, onurlu yaşam ve insan haklarına, ve evrensel değerlere saygı duyar ve sürdürülebilir kalkınma amaçlarını gözetir.3