Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Sürdürülebilirliğin Ölçülmesi | CRP 381 | | | 3 + 0 | 3 | 3,00 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Sürdürülebilirliğin temel konuları hakkında teorik bilgi edinme |
2. Sürdürülebilirlik kavramının çok boyutlu bir bakış açısıyla değerlendirilmesi |
3. Seçilen vaka çalışmaları kapsamında sürdürülebilirliğin uygulanması |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
This course provides an introductory knowledge on the concept of sustainability – starting from its origins and developing further on its social, economic and environmental dimensions within the context of urban planning. The course aims to inform students with the international sustainable
development efforts and develop a new understanding through practices. |
|
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:
Bu derste, üretken yapay zekâ araçları (örneğin metinden görsele veya metin tabanlı destek sağlayan platformlar) tasarım düşüncesi, görsel temsil ve fikir geliştirme süreçlerinde seçici biçimde kullanılabilir. Öğrencilerin bu araçlarla eleştirel bir şekilde çalışmaları ve çalışmalarında özgünlük ile etik kullanımı gözetmeleri beklenir. |
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Genel bakış Hedefler ve program |
2 | Giriş Sürdürülebilirlik kavramının temel tanımları |
3 | Sürdürülebilir kalkınmanın boyutları Sosyal, ekonomik ve çevresel perspektifler |
4 | Sürdürülebilir kalkınma – kentsel planlama bağlamı Farklı ölçekler |
5 | Sürdürülebilir kalkınma – kentsel planlama bağlamı Arazi kullanımı ve kentsel tasarım |
6 | Sürdürülebilir kalkınma – kentsel planlama bağlamı Toplu taşıma |
7 | Sürdürülebilir kalkınma – kentsel planlama bağlamı Çevresel planlama ve restorasyon |
8 | Sürdürülebilir kalkınma – kentsel planlama bağlamı Enerji ve malzeme kullanımı |
9 | Yeşil Mimari ve Bina Sürdürülebilirlik Değerlendirme Araçları ve Metodolojileri |
10 | Ara sınav |
11 | Sürdürülebilir kalkınma – Uluslararası vakalar Önde gelen şehirlerdeki uygulamalar |
12 | Öğrenci Sunumları - I Seçilmiş vaka çalışmaları |
13 | Öğrenci Sunumları - II Seçilmiş vaka çalışmaları |
14 | Tartışma ve değerlendirme |
|
Kaynaklar: |
Stephen M. Wheeler and Timothy Beatley. 2014. The Sustainable Urban Development Reader (Third Edition). Routledge, London and New York.
Rydin, Y. 2010. Governing for Sustainable Urban Development. Earthscan. London and Washington, D.C.
Sam Romaya and Carole Rakodi (eds). Building Sustainable Urban Settelements: Approaches and Case Studies in the Developing World. ITDG Publishing, London.
|
|
Diğer Kaynaklar: |
Richard T. LeGates and Frederic Stout (eds). 2016. The City Reader, Routledge, London and New York. |
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Ders haftada 3 ders saati olarak gerçekleştirilir. Öğretim politikası görsel ve yazılı materyaller ile desteklenen seminer dersleri aracılığıyla oluşacak bilgi birikimine ve pratik çalışmalara uygulamaya dayanır. Öğretmenler sorular, düşünme yolları ve anlamlı öğrenme dizisini işleyerek karar alma süreçleri yaratır.
|
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Ara Sınav | 1 | %30 |
Sözlü Sunum | 1 | %20 |
Sınıf Katılımı | 14 | %10 |
Final Sınavı | 1 | %40 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |
|
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
|
# | Program Yeterlilikleri | Katkı |
1 | Küreselden yerele tüm ölçeklerde, çevresel ve toplumsal koşullara duyarlı; estetik değeri yüksek; güvenli, sağlıklı ve dirençli yaşam çevrelerini üretme ve uygulamaya dönük özgün tasarım yapma becerisine sahip olur. | 4 |
2 | Kentsel ve bölgesel bağlamda analitik düşünebilme, problem çözme, sentez yapma, nitel ve nicel yöntemleri etkin bir şekilde kullanma ve mekânsal planlama tekniklerini uygulama yetkinliğine sahip olur. | 3 |
3 | Teknolojik okur yazarlık, yapay zekâ araçlarını etkin bir şekilde kullanma ve güncel teknolojik gelişmeleri yakından takip etme becerisine sahip olur. | 2 |
4 | Kent ve bölge planlama ile ilgili kuramsal bilgisi çerçevesinde, tarihsel ve güncel olayları anlama, sorgulama ve eleştirel değerlendirme becerilerine sahip olur. | 3 |
5 | Kamu yararını gözeten, doğal ve kültürel çevre koruma duyarlılığı taşıyan, disiplinlerarası çalışabilen, işbirliği ve etkili iletişim becerisine, ve planlama meslek etiğini içselleştirerek karar verme yetkinliğine sahip olur. | 4 |
6 | Bilimsel bilgiyi temel alarak topluma karşı sorumluluk duygusu ile özfarkındalık geliştirir, onurlu yaşam ve insan haklarına, ve evrensel değerlere saygı duyar ve sürdürülebilir kalkınma amaçlarını gözetir. | 3 |