Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Mimarlık Kuramına Eleştirel Yaklaşımlar | ARCH 438 | | | 3 + 0 | 3 | 3,00 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. 1. Mimari kuramdaki çağdaş dönüşümleri tanımlar |
2. 2. 21. yüzyılın entelektüel ortamını kavramsallaştırmak |
3. 3. "Yeni" olanı bulmak için metinleri analiz etmek |
4. 4. Eleştirel düşünce geliştirme becerisi |
5. 5. Felsefi ve sanatsal metinleri okuyup yorumlama becerisi |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Bu ders, öğrencilere mimarlıkta 2000 yılından sonra yazılmış teorik metinleri tanıtır. Seçilmiş metinlerin okunması yoluyla, ders kapsamında, çağdaş mimarlıkta teorinin pratiğe göre önemsiz olduğunun savunulduğu bir dönemde mimarlık teorisinde ne tür dönüşümlerin yaşandığı incelenecektir. Bu ders, teorinin çağdaş pratik mimarlık ortamındaki rolünün ne olduğunu araştıracaktır. |
|
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:
Ders kapsamında, üretken yapay zeka modelleri kullanılmamaktadır. |
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Tanıtım |
2 | Teorik metin üzerine kritik |
3 | Teorik metin üzerine kritik |
4 | Teorik metin üzerine kritik |
5 | Teorik metin üzerine kritik |
6 | Teorik metin üzerine kritik |
7 | Gözden geçirme ve Değerlendirme |
8 | Teorik metin üzerine kritik |
9 | Teorik metin üzerine kritik |
10 | Teorik metin üzerine kritik |
11 | Teorik metin üzerine kritik |
12 | Teorik metin üzerine kritik |
13 | Teorik metin üzerine kritik |
14 | Final değerlendirmeleri |
|
Kaynaklar: |
K. Michael Hays, Architecture Theory since 1968, MIT Press, 2000, 978-0-262-58188-2
Krista Sykes, Constructing A New Agenda, Architectural Theory 1993-2009, Princeton Architectural Press 2010, 978-1-56898-859-7
|
|
Diğer Kaynaklar: |
|
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Bu seminer ve tartışma tabanlı bir derstir. Verilen metinler üzerinde açıklama ve yorumlama yapılacaktır. Derslere/tartışmalara görsel ve işitsel materyal (görüntüler, filmler ve müzik) eşlik edecektir. Sınıf katılımı, verilen metinlerle ilgili eleştirel deneme formatında yazılmış ödevler ve sorular/yorumlarla teşvik edilecektir.
|
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Ödev | 11 | %30 |
Ara Sınav | 1 | %30 |
Dönem Ödevi | 1 | %40 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektiriyor |
|
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
|
# | Program Yeterlilikleri | Katkı |
1 | Karmaşık tasarım problemlerini, analitik ve yaratıcı düşünceyle ele alarak, araştırma temelli, işlevsel, bağlama özgü ve özgün çözümler geliştirebilir ve bu çözümleri çeşitli iletişim araçlarıyla ifade edebilir. | 3 |
2 | Mimarlık tarihini, kuramlarını, kültürel ve sanatsal bağlamları ile kültürel miras ve koruma bilincini eleştirel olarak değerlendirerek çağdaş tasarım kararlarını bu birikim doğrultusunda yönlendirebilir. | 4 |
3 | Doğal çevre, topografya, iklimsel koşullar, toplumsal gereksinimler gibi fiziksel ve sosyal bağlamlar arasındaki ilişkileri analiz ederek sürdürülebilir, kapsayıcı ve çevreye duyarlı kentsel ve kırsal yapılı çevreler için mimari çözümler geliştirebilir. | 2 |
4 | Yapım sistemleri, malzeme, bina servisleri ile çevresel performans kriterlerini mimari tasarımla bütünleştirerek güvenli, uygulanabilir ve yenilikçi çözümler oluşturabilir. | 1 |
5 | Mimarlık mesleğine ilişkin yasal, ekonomik ve etik sorumlulukları kavrayarak proje geliştirme, proje yönetimi ve iş birliği süreçlerini yürütebilir. | 1 |
6 | Çok disiplinli bilgi alanlarını bütünleştirebilir ve güncel teknolojiler kullanarak karmaşık tasarım problemlerine kapsamlı çözümler geliştirebilir; kendi tasarım yaklaşımını eleştirel biçimde değerlendirebilir ve öz öğrenim alışkanlıkları kazanabilir. | 3 |