Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
İç Mekan Çevre Koşulları ve Mekan Kalitesi | INAR 455 | | | 3 + 0 | 3 | 3,00 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. İç mekân konfor koşullarına ilişkin temel kavramları tanımlar. (CPD-1) |
2. Aydınlatma, akustik, termal konfor ve hava kalitesi gibi çevresel parametreleri açıklar ve karşılaştırır. (CPD-1,2) |
3. Farklı iç mekân örneklerini konfor koşulları açısından analiz eder. (CPD-3) |
4. Kullanıcı algısı ve memnuniyetine yönelik verileri yorumlar. (CPD-4) |
5. İç mekân çevresel kalitesine dair eleştirel değerlendirmeler yapar ve öneriler geliştirir. (CPD-5,6) |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Bu ders, iç mekânlardaki çevresel konfor koşullarını ve bu koşulların mekân kalitesi üzerindeki etkilerini bütüncül bir yaklaşımla ele alır. Aydınlatma, akustik, termal konfor ve hava kalitesi gibi fiziksel çevresel faktörler, kullanıcı memnuniyeti ve mekânsal algı bağlamında değerlendirilir. |
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Giriş: Mekân Kalitesine Giriş ve Dersin Yapısı |
2 | Fiziksel Çevre Koşullarına Giriş |
3 | Aydınlatma İlkeleri ve Kullanıcı Deneyimi |
4 | Aydınlatma Uygulamaları Üzerinden Örnek İnceleme |
5 | İşitsel Konfor: Temel Kavramlar |
6 | Akustik Ortamların Değerlendirilmesi |
7 | Termal Konfor ve Algı |
8 | İç Mekân Hava Kalitesi ve Kullanıcı Refahı |
9 | Kullanıcı Geri Bildirimi: Yöntemler ve Araçlar |
10 | Veriye Dayalı Mekân Kalitesi Değerlendirme Yöntemleri |
11 | Uygulamalı Değerlendirme: Mekânsal Okuma ve Gözlem |
12 | Kullanıcı Algısı ve Sunum Hazırlığı |
13 | Grup Sunumları ve Tartışmalar |
14 | Genel Değerlendirme ve Dersin Kapanışı |
|
Kaynaklar: |
Lecture notes and related books and articles. |
|
Diğer Kaynaklar: |
Anderson, L. W., & Krathwohl, D. R. (Eds.). (2001). A taxonomy for learning, teaching, and assessing: A revision of Bloom's taxonomy of educational objectives. New York: Longman. |
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Ders, teorik içerik aktarımı ile birlikte uygulamalı analizler ve tartışmalarla yürütülür. Öğrencilerin derse aktif katılımı, eleştirel düşünme becerilerini geliştirmesi ve kullanıcı odaklı tasarım anlayışını içselleştirmesi teşvik edilir. Grup çalışmaları, örnek incelemeler ve veriye dayalı değerlendirmelerle etkileşimli bir öğrenme ortamı hedeflenmektedir. |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Katılım/Tartışma | 1 | %20 |
Ödev | 4 | %40 |
Dönem Ödevi | 1 | %40 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |