PROGRAMI
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Ders AdıKoduVerildiği YılVerildiği YarıyılSüresi (T+U)Yerel KredisiAKTS Kredisi
İç Mekan Çevre Koşulları ve Mekan KalitesiINAR 4553 + 033,00
 
Ders Bilgileri
Dersin Öğretim DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin Türü
Dersin Veriliş BiçimiYüz Yüze
 
Dersin Öğrenme Kazanımları:

Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
1. İç mekân konfor koşullarına ilişkin temel kavramları tanımlar. (CPD-1)
2. Aydınlatma, akustik, termal konfor ve hava kalitesi gibi çevresel parametreleri açıklar ve karşılaştırır. (CPD-1,2)
3. Farklı iç mekân örneklerini konfor koşulları açısından analiz eder. (CPD-3)
4. Kullanıcı algısı ve memnuniyetine yönelik verileri yorumlar. (CPD-4)
5. İç mekân çevresel kalitesine dair eleştirel değerlendirmeler yapar ve öneriler geliştirir. (CPD-5,6)
 
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken DerslerYok
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen DerslerYok
 
Dersin Tanımı:

Bu ders, iç mekânlardaki çevresel konfor koşullarını ve bu koşulların mekân kalitesi üzerindeki etkilerini bütüncül bir yaklaşımla ele alır. Aydınlatma, akustik, termal konfor ve hava kalitesi gibi fiziksel çevresel faktörler, kullanıcı memnuniyeti ve mekânsal algı bağlamında değerlendirilir.
 
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı):
 
HaftaKonu
1Giriş: Mekân Kalitesine Giriş ve Dersin Yapısı
2 Fiziksel Çevre Koşullarına Giriş
3Aydınlatma İlkeleri ve Kullanıcı Deneyimi
4Aydınlatma Uygulamaları Üzerinden Örnek İnceleme
5İşitsel Konfor: Temel Kavramlar
6Akustik Ortamların Değerlendirilmesi
7Termal Konfor ve Algı
8İç Mekân Hava Kalitesi ve Kullanıcı Refahı
9Kullanıcı Geri Bildirimi: Yöntemler ve Araçlar
10 Veriye Dayalı Mekân Kalitesi Değerlendirme Yöntemleri
11 Uygulamalı Değerlendirme: Mekânsal Okuma ve Gözlem
12Kullanıcı Algısı ve Sunum Hazırlığı
13Grup Sunumları ve Tartışmalar
14Genel Değerlendirme ve Dersin Kapanışı
 
Kaynaklar:
Lecture notes and related books and articles.
 
Diğer Kaynaklar:
Anderson, L. W., & Krathwohl, D. R. (Eds.). (2001). A taxonomy for learning, teaching, and assessing: A revision of Bloom's taxonomy of educational objectives. New York: Longman.
 
Öğretim Yöntem ve Teknikleri:
Ders, teorik içerik aktarımı ile birlikte uygulamalı analizler ve tartışmalarla yürütülür. Öğrencilerin derse aktif katılımı, eleştirel düşünme becerilerini geliştirmesi ve kullanıcı odaklı tasarım anlayışını içselleştirmesi teşvik edilir. Grup çalışmaları, örnek incelemeler ve veriye dayalı değerlendirmelerle etkileşimli bir öğrenme ortamı hedeflenmektedir.
 
Değerlendirme Sistemi:
YöntemAdetKatkı (%)
Katılım/Tartışma1%20
Ödev4%40
Dönem Ödevi1%40
 
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu?
Gerektirmiyor