| Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
| Konut Ekonomileri, Politikaları ve Konut Alanlarının Değişimi | CRP 377 | | | 3 + 0 | 3 | 3,00 |
| |
| Ders Bilgileri |
| Dersin Öğretim Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | |
| Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
| |
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
| 1. Konut tüketimi ve üretimi konusunda ekonomik içgörü geliştirmek. |
| 2. Birçok ülkede yürürlükte olan temel konut politikalarını ele almak ve Türkiye'de konut edinimi, üretimi ve dönüşümü konusunda politikaları ve yasal çerçeveyi incelemek. |
| 3. Öğrencilerin yeni konut inşa etme ve dönüştürme projelerini değerlendirmelerini sağlamak. |
| 4. Türkiye'deki bu tür konut projelerinde değerlendirme yöntemlerinin nasıl uygulanacağını öğrenmek. |
| |
| Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
| Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
| |
Dersin Tanımı:
Bu derste kentsel ulaşım alanındaki temel kavramlar, teoriler, yaklaşımlar ve uygulanan politikalar tanıtılmaktadır. |
| |
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:
|
| |
| Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
| |
| Hafta | Konu |
| 1 | Konutun belirli özellikleri. Konut talebinin, arzının ve piyasa yapısının özellikleri. |
| 2 | Konut fiyatları ve tahmin yöntemleri. |
| 3 | Konut ihtiyacı ve talebi. |
| 4 | Konut arzı; konut arzının biçimleri. |
| 5 | Türkiye'de konut inşaat sektörünün özellikleri. |
| 6 | Konut finansmanı yöntemleri ve Türkiye'de mevcut konut finansmanı durumu. |
| 7 | Birinci ara sınav Konut politikaları; konut politikalarının tanıtılmasının gerekçesi ve türleri. |
| 8 | Türkiye'de tarihsel gelişim ve mevcut konut politikaları. |
| 9 | Proje değerlendirme yöntemleri. |
| 10 | Nakit akış analizi ve konut projelerinde kullanımı. |
| 11 | İkinci ara sınav Türkiye'de konut ve yerleşim alanlarının yasal çerçevesi ve dönüşüm yolları. |
| 12 | Yeni konut inşaat projelerinin fizibilitesini değerlendirmeye yönelik vaka çalışmaları. |
| 13 | Konut alanlarının dönüşümüne ilişkin projelerin değerlendirilmesine ilişkin vaka çalışmaları. |
| 14 | Türkiye'de konut dönüşümünün mevcut uygulamasının incelenmesi |
| |
| Kaynaklar: |
| Tony O’sullivan, Kenneth Gibb, Housing Economics and Public Policy, Blackwell Publishing, , 2003, 0632064617
Chan S. Park, Contemporary Engineering Economics, E Rutherford : Prentice Hall PTR, 2015, 0134105591
Jan K. Brueckner, Lectures on Urban Economics, The MIT Press, 2011, 10987654321
|
| |
| Diğer Kaynaklar: |
| Peter Malpass, Rob Rowlands Housing, Markets and Policy, Routhledge, 2010, LLCN: 2009001428
Glen Bramley, Will Bartlett, W., Christine Lambert, Planning, the Market and Private Housebuilding, UCL Press 1995 1857281632 (pb)
Sarah Monk, Christine Whitehead Making Housing More Affordable Wiley-Blackwell, 2010, LLCN:2010018326
|
| |
| Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
| Ders haftada 3 ders saati gerektirir. Öğretim politikası, kentsel ulaşım sorunları ve sistemleri üzerine teoriler, modeller, geliştirilen politikalar ve tasarım çözümleri üzerine bilgi birikimine ve ayrıca bu bilgiyi gerçek dünya sorunlarına uygulamaya dayanır. |
| |
| Değerlendirme Sistemi: |
| Yöntem | Adet | Katkı (%) |
| Ödev | 4 | %20 |
| Ara Sınav | 2 | %50 |
| Final Sınavı | 1 | %30 |
| |
| Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
| Gerektirmiyor |
| |
Dersin AKTS İş Yükü:
|
| # | Aktivite | Adet | Süre (Saat) | İş Yükü |
| 1 | Derslere Katılım (haftalık bazda) | 14 | 3,00 | 42,00 |
| 2 | Laboratuvarlara/Derslere Katılım (haftalık bazda) | 0 | 0,00 | 0,00 |
| 3 | Notların önceden hazırlanması ve son haline getirilmesi (haftalık bazda) | 0 | 0,00 | 0,00 |
| 4 | İlgili materyalin toplanması ve seçilmesi (bir kez) | 0 | 0,00 | 0,00 |
| 5 | İlgili materyalin kendi kendine incelenmesi (haftalık bazda) | 8 | 1,00 | 8,00 |
| 6 | Ev ödevleri | 4 | 1,00 | 4,00 |
| 7 | Sınavlara Hazırlık | 0 | 0,00 | 0,00 |
| 8 | Ara Sınavlara Hazırlık (Sınavların süresi dahil) | 2 | 5,00 | 10,00 |
| 9 | Dönem Ödevi/Vaka Çalışması Raporunun Hazırlanması (sözlü sunum dahil) | 0 | 0,00 | 0,00 |
| 10 | Dönem Projesi/Saha Çalışması Raporunun Hazırlanması (sözlü sunum dahil) | 0 | 0,00 | 0,00 |
| 11 | Final Sınavına Hazırlık (sınav süresi dahil) | 1 | 11,00 | 11,00 |
| |
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
|
| # | Program Yeterlilikleri | Katkı (0-4) |
| 1 | Küreselden yerele tüm ölçeklerde, çevresel ve toplumsal koşullara duyarlı; estetik değeri yüksek; güvenli, sağlıklı ve dirençli yaşam çevrelerini üretme ve uygulamaya dönük özgün tasarım yapma becerisine sahip olur. | 2 |
| 2 | Kentsel ve bölgesel bağlamda analitik düşünebilme, problem çözme, sentez yapma, nitel ve nicel yöntemleri etkin bir şekilde kullanma ve mekânsal planlama tekniklerini uygulama yetkinliğine sahip olur. | 4 |
| 3 | Teknolojik okur yazarlık, yapay zekâ araçlarını etkin bir şekilde kullanma ve güncel teknolojik gelişmeleri yakından takip etme becerisine sahip olur. | 3 |
| 4 | Kent ve bölge planlama ile ilgili kuramsal bilgisi çerçevesinde, tarihsel ve güncel olayları anlama, sorgulama ve eleştirel değerlendirme becerilerine sahip olur. | 4 |
| 5 | Kamu yararını gözeten, doğal ve kültürel çevre koruma duyarlılığı taşıyan, disiplinlerarası çalışabilen, işbirliği ve etkili iletişim becerisine, ve planlama meslek etiğini içselleştirerek karar verme yetkinliğine sahip olur. | 2 |
| 6 | Bilimsel bilgiyi temel alarak topluma karşı sorumluluk duygusu ile özfarkındalık geliştirir, onurlu yaşam ve insan haklarına, ve evrensel değerlere saygı duyar ve sürdürülebilir kalkınma amaçlarını gözetir. | 2 |