PROGRAMI
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Ders AdıKoduVerildiği YılVerildiği YarıyılSüresi (T+U)Yerel KredisiAKTS Kredisi
İç Mekan Tasarımı için Autodesk Revit ArchitectureINAR 3833 + 033,00
 
Ders Bilgileri
Dersin Öğretim DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin Türü
Dersin Veriliş BiçimiYüz Yüze
 
Dersin Öğrenme Kazanımları:

Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
1. Revit kullanarak üç boyutlu mimari modeller oluşturmak ve düzenlemek.
2. Üç boyutlu bina modellerinden doğru teknik çizimler ve dokümantasyon üretmek.
3. BIM tabanlı tasarım tekniklerini mimari projelere uygulayarak Revit’te yetkinlik geliştirmek.
4. Profesyonel mimari tasarım için Revit’in temel araçları ve iş akışlarına aşina olmak.
 
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken DerslerYok
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen DerslerYok
 
Dersin Tanımı:

Bu ders, İç Mimarlık öğrencilerine Autodesk Revit yazılımı aracılığıyla Yapı Bilgi Modellemesi (BIM) uygulamalarını tanıtmayı amaçlamaktadır. Revit, yapıların ve bileşenlerinin üç boyutlu modellerinin oluşturulmasına, iki boyutlu açıklama ve detayların eklenmesine ve model içerisinde yer alan detaylı bilgilere erişilmesine olanak sağlar. Ders kapsamında Revit’in iç mimarlık pratiğinde yaygın olarak kullanılan tasarım, dokümantasyon ve koordinasyon süreçlerini nasıl desteklediği üzerinde durulacaktır.
 
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:

Bu derste üretken yapay zekâ araçları; fikir geliştirme, görsel referans üretimi, dokümantasyon yazımı ve sunum içeriğini destekleme amacıyla kullanılabilir. Öğrencilerin yapay zekâyı etik ve eleştirel bir şekilde kullanmaları, ortaya koydukları çalışmaların özgün, teknik olarak doğru ve dersin hedefleriyle uyumlu olmasına özen göstermeleri beklenir. Yapay zekâ ile üretilmiş modeller veya çizimler yalnızca kavramsal destek amacıyla kullanılabilir ve teslim edilen çalışmalarda bu durum açıkça belirtilmelidir.
 
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı):
 
HaftaKonu
1Profesyonel uygulamada Yapı Bilgi Modellemesine Giriş ve Autodesk Revit. Revit Arayüz Temelleri.
2Bir projede planları, kesitleri ve görünüşleri yönetme ve özelleştirme. Proje Kurulumu.
3Tasarım araçları: Duvarlar - Temel tipler ve özellikleri. Alıştırma
4Tasarım araçları: Kapılar ve pencereler - Tipler, yerleştirme ve parametreler. Alıştırma
5Çizim ve düzenleme araçları - Hassas çizim ve düzenleme teknikleri. Alıştırma
6Tasarım araçları: Döşemeler - Tipler, katmanlar ve eğimler. Tavanlar - Temel tipler ve ızgaralar. Alıştırma
7Tasarım araçları: Yapısal elemanlar - Kirişler, kolonlar ve çaprazlar (temel giriş). Alıştırma
8Tasarım araçları: Boşluklar ve merdivenler - Dikey sirkülasyon elemanları oluşturma ve düzenleme. Alıştırma
9Ara Sınav
10Tasarım araçları: Proje aşamalarını ve tasarım seçeneklerini yönetme. Alıştırma.
11Bileşenler: Üretici tarafından oluşturulmuş aileler - Kütüphane içeriğini keşfetme ve kullanma. Alıştırma.
12Bileşenler: Özel parametrik aileler oluşturma. Alıştırma.
13Dokümantasyon: Ölçülendirme, metinler, etiketler ve anahtar notlar. Metraj tabloları oluşturma.
14Dokümantasyon: Paftaları ve teslimatları oluşturma ve düzenleme. Temel render ve sunum teknikleri. Alıştırma
 
Kaynaklar:
 
 
Diğer Kaynaklar:
Moss, E. (2024). Autodesk Revit 2025 architecture basics. SDC Publications.
 
Öğretim Yöntem ve Teknikleri:
Bu ders, haftada 3 saat teorik ders içerir ve mimari tasarım yazılımlarını öğretmeyi hedefler. Her hafta, dersin amacını tanıtmak için öğretim görevlisi tarafından bir sunum yapılır; bu sunum, Revit’in BIM tabanlı özelliklerini ve temel işlevlerini anlamaya odaklanır. Deneyimsel öğrenme (learning-by-doing) yaklaşımıyla, öğrencilerin yazılım üzerinde yetkinlik kazanmaları ve ilgili konularda uzmanlık geliştirmeleri sağlanır. Sorgulamaya dayalı ve rehberli öğrenme yöntemi kullanılarak, öğrencilerin istenen çıktıyı elde etmek için farklı alternatifler üretmeleri teşvik edilir. Proje tabanlı öğrenme yaklaşımıyla, öğrenciler ders dışı saatlerde mimari tasarım projeleri üzerinde çalışarak bilgilerini pekiştirir. Öğretim teknikleri arasında bireysel rehberlik ön plandadır; her öğrenci, ihtiyaçlarına göre yönlendirilerek yazılım becerilerini geliştirir.
 
Değerlendirme Sistemi:
YöntemAdetKatkı (%)
Aktiviteler10%20
Final Sınavı1%45
Ara Sınav1%35
 
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu?
Gerektirmiyor
 
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
#Program YeterlilikleriKatkı
1Tasarım sürecinde, yaratıcı, eleştirel ve analitik düşünme becerilerini kullanarak, çevresel, toplumsal ve bireysel iyi oluşu gözeten yenilikçi ve çok boyutlu çözümler geliştirebilme.2
2Bilimsel ve güncel araştırma yöntemlerini, mesleki mevzuatları ve teknolojik araçları etkin şekilde kullanarak, iç mekanların duyusal, duygusal, ergonomik ve fiziksel konfor ihtiyaçlarına yönelik çözüm üretebilme ve bu çözümleri uygulayabilme.3
3İç mimarlık mesleğine özgü sorunlarda, evrensel, çevresel, sosyal, ekonomik, sanatsal ve kültürel duyarlılığı yüksek, insanı ve çevresel konforu gözeten, mesleki etik değerleri ve yasal düzenlemeleri temel kabul eden kararlar verebilme ve sorumluluk alabilme2
4Edindiği kuramsal ve kılgısal bilgi ve beceriler ile oluşturduğu özgün tasarımcı kimliğini koruyarak, bireysel ve/veya takım elemanı olarak çalışabilme, çağdaş, yaratıcı, bilimsel, kaliteli ve estetik çözümler önerebilme, bu önerileri uygulayabilme.3
5Mesleki bir sorun ile karşılaştığında bireysel olarak, sorunu tanımlama, ilgili konuyu kapsayan verileri toplama ve yorumlama, toplanan veriyi çözümleme (analiz etme), bu verileri kuramsal ve kılgısal bilgiler ile bileştirme (sentezleme) yoluyla yeni fikirler üretebilme ve bu fikirleri temel tasarım öğe ve ilkeleri ile 2 ve 3 boyutlu olarak temsil edebilme.4
6Ulusal ve uluslararası çok disiplinli ve çok kültürlü takımlarda, ana dilinde ve ingilizce olarak, takımı yönetebilme, iş birliği yapabilme, güncel bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanarak mesleki paydaşlar ile hem sözlü hem de yazılı etkin iletişim kurabilme, sorumluluk alabilme ve sorumluluk verebilme.2
7Mesleki özfarkındalık, özgüven, özsaygı ve özyeterlilik geliştirebilme, yaşam boyu öğrenme bilinciyle, öz iyioluş ihtiyaçlarını gözetebilme ve sürekli gelişim sağlayabilme1
8Mesleki tarih, kültür, teknoloji ve malzeme bilgisini harmanlayarak, mobilya ölçeğinden bina ölçeğine, sürdürülebilir ve yenilikçi tasarım çözümleri oluşturma, projelendirme aşamasından staj ve uygulama aşamalarına, bu çözümleri iç ve dış paydaşlarla işbirliği içinde geliştirebilme.3