Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Mimari Belgeseller Üzerine Eleştirel Analiz | ARCH 428 | | | 3 + 0 | 3 | 3,00 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Şehirciliğin ne olduğunun tanımlayabilme |
2. Kentsel yaşamdaki dönüşümleri keşfetmek için belgeselleri analiz edebilme |
3. Yeni kentsel çevre üzerine eleştirel analizler geliştirebilme becerisine sahip olma |
4. Eleştirel düşünce geliştirebilme becerisine sahip olma |
5. Sanatsal metin ve sesli-görsel materyalleri okuma ve yorumlama becerisine sahip olma |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Bu ders öğrencileri şehircilik ile ilgili mimari belgesellerle tanıştırır. Ders kapsamında, seçilen metinlerin okunması yoluyla, 20. yüzyılın ikinci yarısından günümüze kentsel yaşamdaki dönüşümler incelenmektedir. Bu ders yeni kentsel sorunların mimari belgeseller aracılığıyla anlaşılması için tasarlanmıştır. |
|
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:
Ders kapsamında, üretken yapay zeka modelleri kullanılmamaktadır. |
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Kentleşme kavramına giriş |
2 | Kentsel Toplum ve Kent Formu |
3 | Toplumsal Süreçler ve Kent Formu |
4 | Mimarlık ve Kent Yaşamı-1 |
5 | Mimarlık ve Kent Yaşamı-2 |
6 | İnceleme ve Değerlendirme |
7 | Mimari Belgeseller üzerine eleştirel analiz |
8 | Mimari Belgeseller üzerine eleştirel analiz |
9 | Mimari Belgeseller üzerine eleştirel analiz |
10 | Mimari Belgeseller üzerine eleştirel analiz |
11 | Mimari Belgeseller üzerine eleştirel analiz |
12 | Mimari Belgeseller üzerine eleştirel analiz |
13 | Kentsel Çevreye dair final değerlendirmesi-1 |
14 | Kentsel Çevreye dair final değerlendirmesi-2 |
|
Kaynaklar: |
H. Lefebvre, The Urban Revolution, University of Minnesota Press, 2003, 978-0-8166-4159-8
D. Harvey, The Condition Of Postmodernity: An Enquiry Into The Origins Of Cultural Change, Blackwel,l 1989, 0631162941
D. Harvey, Rebel Cities : From The Right To The City To The Urban Revolution, Verso, 2012, 9781781680742
D. Harvey, Social Justice And The City, University of Georgia Press, 2009, 978-0820334035
|
|
Diğer Kaynaklar: |
|
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Seminer ve tartışma temelli bir derstir. Açıklama ve yorumlama derste tanımlanan metinlere dayalı yapılır. Görsel, yazınsal ve işitsel materyal (ilgili belgeler, makaleler, görseller, filmler ve müzik) derslere/tartışmalara eşlik eder. Derse katılım ödev olarak verilen tanımlanmış okumalarla ilişkili eleştirel metinlerle ve öğrencilerin ders sırasındaki soruları/yorumları ile teşvik edilir. Öğrenciler final ödevinde yeni şehircilik yaklaşımlarını konu alan bir eleştirel video hazırlar. |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Ödev | 12 | %40 |
Ara Sınav | 1 | %20 |
Final Projesi | 1 | %40 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektiriyor |
|
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
|
# | Program Yeterlilikleri | Katkı |
1 | Karmaşık tasarım problemlerini, analitik ve yaratıcı düşünceyle ele alarak, araştırma temelli, işlevsel, bağlama özgü ve özgün çözümler geliştirebilir ve bu çözümleri çeşitli iletişim araçlarıyla ifade edebilir. | 3 |
2 | Mimarlık tarihini, kuramlarını, kültürel ve sanatsal bağlamları ile kültürel miras ve koruma bilincini eleştirel olarak değerlendirerek çağdaş tasarım kararlarını bu birikim doğrultusunda yönlendirebilir. | 4 |
3 | Doğal çevre, topografya, iklimsel koşullar, toplumsal gereksinimler gibi fiziksel ve sosyal bağlamlar arasındaki ilişkileri analiz ederek sürdürülebilir, kapsayıcı ve çevreye duyarlı kentsel ve kırsal yapılı çevreler için mimari çözümler geliştirebilir. | 4 |
4 | Yapım sistemleri, malzeme, bina servisleri ile çevresel performans kriterlerini mimari tasarımla bütünleştirerek güvenli, uygulanabilir ve yenilikçi çözümler oluşturabilir. | 1 |
5 | Mimarlık mesleğine ilişkin yasal, ekonomik ve etik sorumlulukları kavrayarak proje geliştirme, proje yönetimi ve iş birliği süreçlerini yürütebilir. | 1 |
6 | Çok disiplinli bilgi alanlarını bütünleştirebilir ve güncel teknolojiler kullanarak karmaşık tasarım problemlerine kapsamlı çözümler geliştirebilir; kendi tasarım yaklaşımını eleştirel biçimde değerlendirebilir ve öz öğrenim alışkanlıkları kazanabilir. | 3 |