PROGRAMI
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Ders AdıKoduVerildiği YılVerildiği YarıyılSüresi (T+U)Yerel KredisiAKTS Kredisi
Mimarlıkta Dijital Uygulamalar ARCH 4052 + 233,00
 
Ders Bilgileri
Dersin Öğretim Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin Türü
Dersin Veriliş BiçimiYüz Yüze
 
Dersin Öğrenme Kazanımları:

Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
 
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken DerslerYok
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen DerslerYok
 
Dersin Tanımı:

Bu ders, mimarlık öğrencilerine mimari tasarım ve sunum süreçlerinde dijital araçların rolünü öğretmeyi amaçlamaktadır. Rhinoceros, Revit ve SketchUp gibi modelleme yazılımlarının yanı sıra Photoshop, Illustrator ve InDesign gibi sunum ve görselleştirme programlarını kapsayan ders, öğrencilere projelerini etkili bir şekilde modelleme, görselleştirme ve sunma becerileri kazandırır. Ders boyunca öğrenciler, dijital araçları proje sürecine nasıl entegre edeceklerini öğrenecek ve bu sayede profesyonel düzeyde teknik ve estetik açıdan güçlü sunumlar oluşturabileceklerdir.
 
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:

 
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı):
 
HaftaKonu
1Modelleme ve Görselleştirme Süreçleri ve Yazılımlarına Giriş
23 Boyutlu Modelleme: Temel Giriş Dersi ve Ev Ödevi
33 Boyutlu Modelleme: Pratik Çözümler
4Yapı Bilgi Sistemleri ile Sunum Teknikleri Entegrasyonu
5VitrA Çağdaş Mimarlık Serisinden Dijital Modeller Oluşturma: Ödev
6Model İncelemesi ve Geri Bildirimi
7İllüstrasyon Yazılımları: Alıştırmalar
8Fotoğraf Düzenleme Yazılımları: Alıştırmalar
9Mimari Görselleştirme Yazılımları: Alıştırmalar
10Mimari Görselleştirme Sonrası Görsel Düzenleme Teknikleri: Alıştırmalar
11Mimari Görselleştirmede Yapay Zeka Olanaklarını Keşfetmek: Egzersizler
12Profesyonel Baskı ve Yayıncılık Yazılımı: Alıştırmalar
13Tasarım - Sunum Uyumluluğu ve Tutarlılığı
14Kapamlı Sunum
 
Kaynaklar:
Vitra Çağdaş Mimarlık Dizisi: Konut Yapıları, Eczacıbaşı Holding, 2016
 
Diğer Kaynaklar:
Clark, Roger H., and Pause, Michael. Precedents in Architecture: Analytic Diagrams, Formative Ideas, and Partis. United Kingdom, Wiley, 2012. Schilling, Alexander. Basics Modelbuilding. Germany, Walter de Gruyter GmbH, 2020. Halse, Albert O.. Architectural Rendering: The Techniques Of Contemporary Presentation. United States, Literary Licensing, LLC, 2011. Bredella, Nathalie. The Architectural Imagination at the Digital Turn. United Kingdom, Taylor & Francis, 2022. Lewis, Karen. Graphic Design for Architects: A Manual for Visual Communication. United Kingdom, Taylor & Francis, 2015. Canizaro, Vincent B.. Experiential Visualization in Architectural Design Media: How It Actually Works. United Kingdom, Taylor & Francis. Jarvis, Peter. Architectural Illustration. United Kingdom, Crowood Press, 2018.
 
Öğretim Yöntem ve Teknikleri:
Sınıf tartışmalarına ve atölyelere aktif katılım esastır. Öğrencilerin ders materyalleriyle etkileşimde olmaları ve projelerine ilgi göstermeleri beklenir. Öğrenci performansı, ödevler ve ders boyunca genel performansın bir kombinasyonu ile değerlendirilecektir. Öğrencilerin becerilerini ve anlayışlarını geliştirmelerine yardımcı olmak için düzenli geri bildirim sağlanacaktır.
 
Değerlendirme Sistemi:
YöntemAdetKatkı (%)
Ödev10%40
Ders Katılımı14%20
Sınıf Katılımı14%10
Proje Sunumları1%30
 
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu?
Gerektirmiyor
 
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
#Program YeterlilikleriKatkı
1Karmaşık tasarım problemlerini, analitik ve yaratıcı düşünceyle ele alarak, araştırma temelli, işlevsel, bağlama özgü ve özgün çözümler geliştirebilir ve bu çözümleri çeşitli iletişim araçlarıyla ifade edebilir.2
2Mimarlık tarihini, kuramlarını, kültürel ve sanatsal bağlamları ile kültürel miras ve koruma bilincini eleştirel olarak değerlendirerek çağdaş tasarım kararlarını bu birikim doğrultusunda yönlendirebilir.0
3Doğal çevre, topografya, iklimsel koşullar, toplumsal gereksinimler gibi fiziksel ve sosyal bağlamlar arasındaki ilişkileri analiz ederek sürdürülebilir, kapsayıcı ve çevreye duyarlı kentsel ve kırsal yapılı çevreler için mimari çözümler geliştirebilir.1
4Yapım sistemleri, malzeme, bina servisleri ile çevresel performans kriterlerini mimari tasarımla bütünleştirerek güvenli, uygulanabilir ve yenilikçi çözümler oluşturabilir.0
5Mimarlık mesleğine ilişkin yasal, ekonomik ve etik sorumlulukları kavrayarak proje geliştirme, proje yönetimi ve iş birliği süreçlerini yürütebilir.1
6Çok disiplinli bilgi alanlarını bütünleştirebilir ve güncel teknolojiler kullanarak karmaşık tasarım problemlerine kapsamlı çözümler geliştirebilir; kendi tasarım yaklaşımını eleştirel biçimde değerlendirebilir ve öz öğrenim alışkanlıkları kazanabilir.4