Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Çalışma Ekonomisi | ECON 414 | | | 3 + 0 | 3 | 5,00 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. İşgücü arzını elde etmek için fayda maksimizasyonu teorisinin nasıl kullanılacağını anlar. |
2. Firmanın kar maksimizasyonu (veya maliyet minimizasyonu) davranışının işgücü talebini nasıl belirlediğini öğrenir. |
3. İşgücü piyasasında dengenin nasıl oluştuğunu açıklayabilir ve farklı piyasa koşullarında işgücü piyasası dengesini analiz edebilir. |
4. İşçilere neden farklı ödeme yapıldığını açıklamaya yönelik alternatif teorilerle tanışır (örneğin, telafi edici ücret farkları, beşeri sermaye teorisi, ücret ayrımcılığı). |
5. Beşeri sermaye birikimi sağlamanın fayda ve maliyetlerini kavrar. |
6. Telafi edici ücret farkları teorisini kullanarak, ücret farklılıklarını açıklamada iş özelliklerinin oynadığı rolü izah edebilir. |
7. İşgücü piyasalarında alternatif ayrımcılık teorilerini açıklayabilir. |
8. Sendikaların işgücü piyasası sonuçları üzerindeki rolünü kavrar. |
9. Farklı işsizlik türleri arasında ayrım yapabilir ve farklı işsizlik türlerinin nasıl ve neden ortaya çıkabileceğini tartışabilir. |
10. İşgücü piyasalarında göç ve özendirici ücretler gibi çeşitli konuları analiz edebilir. |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Çalışma ekonomisi, mikro iktisadın, işgücü piyasalarının teoride ve uygulamada nasıl işlediğini inceleyen bir alt dalıdır. Dönem boyunca işgücü piyasalarının pek çok farklı yönü ele alınacaktır. İşlenecek konular arasında işgücü arz ve talebi, işgücü piyasasında denge, ücret belirlenmesi, telafi edici ücret farkları, beşeri sermaye, işgücü hareketliliği, işgücü piyasalarında ayrımcılık, sendikalar, özendirici ücretler ve işsizlik yer almaktadır. |
|
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:
|
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | İşgücü Arzı: Statik Modeller |
2 | Yaşam Boyunca ve İş Çevrimlerinde İşgücü Arzı |
3 | Hanehalkı Üretimi; Hanehalkı Doğurganlık Kararları |
4 | İşgücü Talebi |
5 | İşgücü Piyasasında Denge |
6 | Telafi Edici Ücret Farkları |
7 | Ara Sınav |
8 | Beşeri Sermaye |
9 | Ücret Yapısı |
10 | İşgücü Hareketliliği |
11 | İşgücü Piyasalarında Ayrımcılık |
12 | Sendikalar |
13 | Özendirici Ücretler |
14 | İşsizlik |
|
Kaynaklar: |
1. Borjas, G. J. (2016), Labor Economics, 7th edition, McGraw-Hill. |
|
Diğer Kaynaklar: |
1. Ehrenberg, R. G. ve R. S. Smith (2018), Modern Labor Economics: Theory and Public Policy, 13th edition, Routledge.
2. McConnell, R. C., S. L. Brue, ve D. A. Macpherson (2017), Contemporary Labor Economics, 11th edition, McGraw-Hill.
|
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Öğretim stratejisi çoğunlukla derslere ve problem çözmeye dayanmaktadır. Sınıf için tartışmalara katılmaları beklenen öğrenciler soru sorma ve düşüncelerini paylaşma konularında teşvik edilirler. Ders sorumlusu, öğrencilerin ders materyali hakkındaki sorularını cevaplamak ve onlara yardımcı olmak için düzenli görüşme saatlerine sahiptir. |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Ara Sınav | 1 | %45 |
Final Sınavı | 1 | %55 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |
|
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
|
# | Program Yeterlilikleri | Katkı |
1 | İktisat ve diğer ilgili sosyal bilimlerle alakalı temel kavramsal bilgilere sahip olur ve kavramlar arası ilişki kurar. | 4 |
2 | İktisadi sorunları çözmeye katkıda bulunmak için, iktisat kuramlarının önermelerini sınamaya yarayacak nicel ve nitel yöntemlerin bilgisine ve bilgisayar becerisine sahip olur. | 2 |
3 | Ekonomik aktörler hakkında verilerin derlenmesi, işlenmesi ve ekonomi politikalarına yol gösterebilecek bilimsel araştırma kapasitesine ulaşılması için gerekli bilgi birikimine sahip olur. | 2 |
4 | İktisat ile ilgili alt dallarda uzmanlaşır ve diğer sosyal bilimler alanları ile ilişki kurarak disiplinler arası yorum üretir ve analiz yapma becerilerine sahip olur. | 2 |
5 | İktisat ile ilgili bilgileri sorgulama, yorumlama ve analiz etme becerisine sahip olur. | 4 |
6 | Eğitim sürecinde oluşturduğu birikimi yazılı ve sözlü sunabilme becerisine sahip olur. | 4 |
7 | Bir sorunu çözmek için ekip olarak sorumluluk yüklenir, gerekirse bireysel düzeyde sorumluluk alıp bağımsız çalışabilir. | 3 |
8 | Yaşam boyu öğrenme ve sorgulama bilinci kazanır. | 4 |
9 | Edineceği eleştirel ve analitik düşünme sayesinde kendi öğrenim gereksinimlerini belirler ve ileri düzey öğrenimini yönlendirebilir. | 2 |
10 | İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak ekonomiyle ilgili bilgileri ve değişiklikleri izleyebilir ve meslektaşları ile iletişim kurabilir. | 3 |
11 | Ekonomi ile ilgili bilgilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olur. | 4 |
12 | İçinde bulunduğu toplumun ve çevrenin ihtiyaçları konusunda sosyal sorumluluk bilincine sahip olur. | 4 |
13 | Değişime ve yeniliğe açık olma tutumunu geliştirir. | 4 |
14 | Eğitim sürecinde edindiği birikimi içinde bulunduğu toplumun kültürel ve tarihsel yapısıyla ilişkilendirebilir. | 1 |