PROGRAMI
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Ders AdıKoduVerildiği YılVerildiği YarıyılSüresi (T+U)Yerel KredisiAKTS Kredisi
Finansal EkonomiECON 3163 + 035,00
 
Ders Bilgileri
Dersin Öğretim Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüSeçmeli
Dersin Veriliş BiçimiYüz Yüze
 
Dersin Öğrenme Kazanımları:

Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
1. Modern finansal ekonominin yapıtaşlarını kavrar.
2. Firmaların finansal karar alma süreçlerini teorik ve uygulamalı bilgi ile analiz edebilir.
3. Hisse senedi fiyatlarının davranışını teorik ve uygulamalı bilgi ile analiz edebilir.
4. Yatırım analizinde kullanılan araç ve yöntemleri bilir.
5. Varlık Fiyatlaması Modeli ve Arbitraj Fiyatlaması Modelini anlar.
6. Verimli piyasa kavramını teorik ve uygulamalı olarak yorumlayabilir.
7. Finansal piyasalarda fiyat oluşumu mekanizmasını kavrar.
8. Risksiz sabit gelir menkul kıymetlerinin fiyatlamasını kavrar.
9. Türev piyasalarının kurumsal altyapısını anlar, türev araçlarının fiyatlamasını ve hedging yönetemlerini bilir.
 
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken DerslerYok
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen DerslerYok
 
Dersin Tanımı:

Ders temel finansal yatırım, portfolyo yönetimi, varlık fiyatlaması konularını kapsamaktadır. Çeşitlendirme, varlık dağılımı, portfolyo optimizasyonu, faktör modelleri, risk ve getiri ilişkisi, ortak yatırım fonları, performans değerlendirmesi, finansal türevlerin fiyatlaması ve kullanımı konuları işlenecektir.
 
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:

 
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı):
 
HaftaKonu
1Giriş: Varlık ve Menkul Kıymet Piyasaları
2Yatırım ortaklıkları, Diğer Aracı Kurumlar, Risk ve Getiri
3Çeşitlendirme
4Varlık Fiyatlaması Modelleri
5Etkin Piyasalar
6Hedge Fonları
7Ara Sınav
8Tahvil Fiyatları ve Getirileri
9Tahvil Portfolyosu Yönetimi
10Makroiktisadi ve Sektörel Analiz
11Özsermaye Değerlemesi
12Finansal Rapor Analizi
13Porfolyo Performans Değerlendirmesi
14Tekrar
 
Kaynaklar:
1. Bodie, Zvi, Alex Kane, and Alan J. Marcus (2013), Essentials of Investments, McGraw-Hill Education, 9th ed. 2. Hull, John (2017), Fundamentals of Futures & Options Markets, Pearson, 8th ed. 3. McDonald, Ronald (2012), Derivatives Markets,Pearson 2012, 3rd ed.
 
Diğer Kaynaklar:
 
 
Öğretim Yöntem ve Teknikleri:
Haftalık 3 saatlik ders.
 
Değerlendirme Sistemi:
YöntemAdetKatkı (%)
Ara Sınav1%45
Final Sınavı1%55
 
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu?
Gerektirmiyor
 
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
#Program YeterlilikleriKatkı
1İktisat ve diğer ilgili sosyal bilimlerle alakalı temel kavramsal bilgilere sahip olur ve kavramlar arası ilişki kurar.3
2İktisadi sorunları çözmeye katkıda bulunmak için, iktisat kuramlarının  önermelerini sınamaya yarayacak nicel ve nitel yöntemlerin bilgisine ve bilgisayar becerisine sahip olur.4
3Ekonomik aktörler hakkında verilerin derlenmesi, işlenmesi ve ekonomi politikalarına yol gösterebilecek bilimsel araştırma kapasitesine ulaşılması için gerekli bilgi birikimine sahip olur.4
4İktisat ile ilgili alt dallarda uzmanlaşır ve diğer sosyal bilimler alanları ile ilişki kurarak disiplinler arası  yorum üretir ve analiz yapma becerilerine sahip olur.4
5İktisat ile ilgili bilgileri sorgulama, yorumlama ve analiz etme becerisine sahip olur.3
6Eğitim sürecinde oluşturduğu birikimi yazılı ve sözlü sunabilme becerisine sahip olur.2
7Bir sorunu çözmek için ekip olarak sorumluluk yüklenir, gerekirse bireysel düzeyde sorumluluk alıp bağımsız çalışabilir.1
8Yaşam boyu öğrenme ve sorgulama bilinci kazanır.2
9Edineceği eleştirel ve analitik düşünme sayesinde kendi öğrenim gereksinimlerini belirler ve ileri düzey öğrenimini yönlendirebilir.3
10İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak ekonomiyle ilgili bilgileri ve değişiklikleri izleyebilir ve meslektaşları ile iletişim kurabilir.1
11Ekonomi ile ilgili bilgilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olur.4
12İçinde bulunduğu toplumun ve çevrenin ihtiyaçları konusunda sosyal sorumluluk bilincine sahip olur.4
13Değişime ve yeniliğe açık olma tutumunu geliştirir.4
14Eğitim sürecinde edindiği birikimi içinde bulunduğu toplumun kültürel ve tarihsel yapısıyla ilişkilendirebilir.4