Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Sayısal Sunum Teknikleri | ARCH 287 | | | 3 + 0 | 3 | 3,00 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Çeşitli veri tiplerini tanımlamak ve kategorilere ayırabilmek, bunların özelliklerini ve uygun görselleştirme yöntemlerini anlayabilmek. |
2. Verilerin net, doğru ve etkili görsel sunumlarını oluşturmak için tasarım stratejilerini uygulama olanakları. |
3. Hem statik hem de etkileşimli veri görselleştirmeleri oluşturmak için çeşitli araç ve yazılımlarla tanışma. |
4. Veri görselleştirmelerini yorumlamak ve eleştirel olarak değerlendirmek, bunların etkililiğini ve olası önyargılarını değerlendirmek. |
5. Veriye dayalı içgörüleri etkili bir şekilde iletme, görsel kanıtlarla desteklenen senaryolar veya anlatılar üretme yeteneği. |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Bu ders, öğrencilere veri türleri, görsel temsil teknikleri ve bilgi tasarımı ilkelerini kapsayan bilgi görselleştirmenin temellerini tanıtmaktadır. Geçmişten ve güncel uygulamalardan örnekler, kısa alıştırmalar ve bir dönem projesi aracılığıyla öğrenciler, görsel düşünme yoluyla bilgiyi çözümleme ve iletişim becerilerini geliştirerek verileri okunaklı ancak yaratıcı görselleştirmelere dönüştürmeyi öğreneceklerdir. |
|
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:
|
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Veri ve Bilgi Görselleştirmeye Giriş, Dönem Projesi Hakkında Bilgilendirme |
2 | Veri Türlerini Anlamak |
3 | Görsel Çeşitleri ve Olası Uygulamaları |
4 | Temel Grafik Türleri ve Kullanımları, Veri Görselleştirmede Etik Unsurlar |
5 | Gelişmiş Görselleştirme Tekniklerini Keşfetmek. |
6 | Veri Görselleştirmede Tasarım Stratejileri ve Teknikleri. |
7 | Görselleştirmeler Oluşturmak İçin Araçlar ve Yazılımlar |
8 | Veri Toplama ve Hazırlama. |
9 | Verilerle Öyküleme |
10 | Etkileşimli ve Dinamik Görselleştirmeleri Keşfetmek. |
11 | Dönem projeleri ve çalışmalarının tartışılması: Dönem projesi sunumu 1 |
12 | Dönem projeleri ve çalışmalarının tartışılması: Dönem projesi sunumu 2 |
13 | Dönem projeleri ve çalışmalarının tartışılması: Dönem projesi sunumu 3 |
14 | Dönem Sonu Sunumları ve Sergi |
|
Kaynaklar: |
|
|
Diğer Kaynaklar: |
Edward Tufte, The Visual Display of Quantitative Information, Graphics Press Llc., 1983
Edward Tufte, Envisioning Information, Graphics Press Llc., 1990
Kiean Healy, Data Visualization: A Practical Information, Princeton, University Press, 2018
|
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Haftada 2 saat ders anlatımı ve 1 saat açık-uçlu tartışma. Ders saatleri sırasında teorik bilgi verilecektir. Öğrencilerden kısa sınıf içi alıştırmalar, ev ödevleri ve dönem projeleri beklenmektedir. |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Test/Quiz/Kısa Sınav | 2 | %20 |
Vaka İncelemesi | 1 | %20 |
Proje | 1 | %40 |
Proje Sunumları | 1 | %20 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |
|
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
|
# | Program Yeterlilikleri | Katkı |
1 | Karmaşık tasarım problemlerini, analitik ve yaratıcı düşünceyle ele alarak, araştırma temelli, işlevsel, bağlama özgü ve özgün çözümler geliştirebilir ve bu çözümleri çeşitli iletişim araçlarıyla ifade edebilir. | 3 |
2 | Mimarlık tarihini, kuramlarını, kültürel ve sanatsal bağlamları ile kültürel miras ve koruma bilincini eleştirel olarak değerlendirerek çağdaş tasarım kararlarını bu birikim doğrultusunda yönlendirebilir. | 0 |
3 | Doğal çevre, topografya, iklimsel koşullar, toplumsal gereksinimler gibi fiziksel ve sosyal bağlamlar arasındaki ilişkileri analiz ederek sürdürülebilir, kapsayıcı ve çevreye duyarlı kentsel ve kırsal yapılı çevreler için mimari çözümler geliştirebilir. | 1 |
4 | Yapım sistemleri, malzeme, bina servisleri ile çevresel performans kriterlerini mimari tasarımla bütünleştirerek güvenli, uygulanabilir ve yenilikçi çözümler oluşturabilir. | 0 |
5 | Mimarlık mesleğine ilişkin yasal, ekonomik ve etik sorumlulukları kavrayarak proje geliştirme, proje yönetimi ve iş birliği süreçlerini yürütebilir. | 0 |
6 | Çok disiplinli bilgi alanlarını bütünleştirebilir ve güncel teknolojiler kullanarak karmaşık tasarım problemlerine kapsamlı çözümler geliştirebilir; kendi tasarım yaklaşımını eleştirel biçimde değerlendirebilir ve öz öğrenim alışkanlıkları kazanabilir. | 2 |